את עונת הכדורגל 2021/2 ירצו האוהדים בכפר קאסם לשכוח. מלבד האכזבה הגדולה במ.ס, שכבר החזיקה בכרטיס לליגת העל, שאותו איבדה במחזור האחרון, גם בשמשון חוו טרגדיה ספורטיבית לאחר שהפסידו לכפר שלם בפלייאוף העלייה לליגה הלאומית ונשארו בליגה א'.
1 צפייה בגלריה
סיראג' נסאר
סיראג' נסאר
סיראג' נסאר. " מכבדים אותי וכמובן נותנים לי את כל התנאים"
(צילום:חמודי זמירו)
כעת, כשעונת משחקים חדשה בפתח, רוצים בשני המועדונים לשים את האכזבות הגדולות מאחור ולעשות הכל כדי לחגוג בקיץ הבא. מי שאמור לסחוב על גבו את הקבוצה מליגה א' הוא הקשר ההתקפי והקפטן סיראג' נסאר (31), שמוכר כמי שכיכב במדי הפועל באר שבע בתחילת העשור הקודם, ובעוד שבועות ספורים יפתח באופן רשמי את עונתו החמישית במועדון בו כבר הפך לסמל.
בריאיון מיוחד מספר נסאר על הטרגדיה הספורטיבית ברגעי ההכרעה של העונה שעברה, הקריירה שהחלה בקול תרועה רמה ופוספסה מעט, הגיחה הקצרה לאלבניה, מטרות הקבוצה העונה והשאיפות לעתיד.

"לא הגיע לנו"

בשמשון כפר קאסם בנו בעונה שעברה קבוצה לעלייה, כשסגל השחקנים כלל בין היתר שמות כמו אוהד אדלשטיין, עידן וייצמן, אליאור סיידר, אנאס מחמיד וסיראג' נסאר, שחקנים עם עבר בשתי הליגות הבכירות בארץ.
לאחר מאבק צמוד זכתה מכבי יפו בכרטיס האוטומטי לליגה הלאומית, ואילו שמשון כפר קאסם קיבלה ניסיון נוסף להעפיל דרך משחקי הפלייאוף, שם הפסידה בגמר המחוז 4:3 לכפר שלם לאחר שירדה למחצית ביתרון 3:0. "בהפסקה אמרתי לחברים שלי שאין מצב שאנחנו יוצאים בלי ניצחון", משחזר נסאר. "חזרנו למגרש ודי מהר קיבלנו את השער הראשון, ולאחריו את השני. פה הרגשתי שהמשחק בורח לנו מהידיים כי הייתה רק קבוצה אחת על המגרש.
"בשער השיוויון של כפר שלם זה כבר הרגיש כמו שער ניצחון שלהם. בהארכה קיבלנו את הרביעי ואמרתי עדיף שנגמר ככה מאשר להפסיד בפנדלים שהיו כואבים אף יותר. בראייה לאחור, אם לשפוט לפי אותו משחק, לא הגיע לנו לנצח בו. השחקנים נכנסו ללחץ ושכחו את כל מה שתרגלנו. יכול להיות שהרבה שחקנים לא היו רגילים למעמד של משחק מכריע".
מלבד ניצחון באותו משחק כמובן, מה היה חסר לכם כדי לעלות?
"לאורך העונה הפסדנו נקודות נגד הקבוצות הקטנות, כמו למשל מול הפועל אשקלון ובני לוד שהוכרזו כיורדות כבר בינואר. למשחק נגד אשקלון בחוץ הגענו אחרי שהם חטפו שביעיה ממכבי יפו. הייתי בטוח שננצח אבל נגמר 0:0. נגד לוד גם הובלנו 1:0 ובסוף הסתיים בתיקו. זה כבר 4 נקודות שבמהלך הליגה אתה אומר 'אנחנו עדיין קרובים למקומות הראשונים', אבל בסוף העונה אתה רואה כמה כל נקודה הייתה חשובה".
איך ההפסד לכפר שלם השפיע עליך?
"לא כיף להיות חלק ממשחק כזה. כמעט ולא התעסקתי בכדורגל במשך חודש לאחר מכן. לא ראיתי כדורגל, לא דיברתי עם חברים ולא יצאתי מהבית. אני פה כבר כמה שנים והרגשתי שהשנה נעשה את זה. הקבוצה הייתה מושלמת, האווירה הייתה טובה עם חדר הלבשה מדהים, אבל בכדורגל זוכרים את הסוף. קשה להתאושש מזה אבל ממשיכים הלאה, עונה חדשה".
איך זה השפיע על המועדון? איך הוא נערך לקראת העונה הקרובה?
"אני חושב שהתחושות במועדון היו די זהות, בעיקר אצל איהב סרסור הבעלים, שלוקח את הכל קשה כי הקבוצה היא כמו הילד שלו. הוא מביא את הכסף מהבית ולא דרך תורמים או ספונסרים. לקראת העונה הקרובה הוא בונה את הקבוצה מחדש, אבל מאחר והקבוצה יצרה לעצמה שם של קבוצת צמרת, אני מאמין שגם השנה הוא בונה קבוצה שאמנם תהיה חדשה אבל עם אותן מטרות".
אתה חושב שתצליחו לעלות?
"כן, בוודאי. בליגה א' קשה לדעת מי תעלה, אבל אני חושב שיש לנו מספיק ניסיון כדי לעשות את זה השנה".

"רציתי אתגר"

נסאר החל את הקריירה במכבי כפר כנא, וכשהיה בן 19 צד את עיניו של מאמן הפועל באר שבע דאז, גיא עזורי, במה שסידר לו חוזה ארוך טווח במועדון מהדרום. לאחר מספר עונות לא רעות בכלל, הוא עזב את האדומים מהנגב לאדומים מתל אביב, רגע לפני שושלת הזהב שבנה ברק בכר בקבוצה של אלונה ברקת. מאז למעשה החלה הדעיכה בקריירה של השחקן המוכשר שנחשב להבטחה גדולה בעברו.
"יכול להיות שאם הייתי נשאר בבאר שבע הייתי מוצא את עצמי לוקח אליפות", אומר נסאר. "אם חוזרים אחורה, אולי זו הייתה טעות שעזבתי את המועדון לקראת השיא שלו. מה שקרה הוא שנגמר לי החוזה ולא הגענו להבנות לצערי. הייתי בן 24 וחיפשתי חוזה לטווח ארוך. הם הציעו לי לעונה, אז לא קיבלתי את זה יפה. בדיעבד יכול להיות שהייתי צריך לחתום כל שנה, אבל אלו טעויות של מתחילים".
בהפועל תל אביב מיעט נסאר לשחק ולאחר עונה עזב לבני סכנין. אלא שגם בקבוצה מהגליל הרומן הסתיים די מהר. "היה לי שם די טוב והקבוצה הצליחה, אבל לא כבשתי", הוא מספר. "בסוף לא זוכרים את היכולת שהצגתי ואת ההקרבה, אלא את המספרים. בסוף השנה סיכמנו שאני עוזב".
לאחר שלא קיבל הצעות מליגת העל, ניסה נסאר את מזלו מעבר לים וחתם בקוקסי מאלבניה, שבדיוק החלה את דרכה במוקדמות ליגת האלופות אחרי זכיה היסטורית באליפות. אלא שגם שם לא התאקלם וחזר לישראל, הפעם להפועל עכו. "לא הלך וירדנו ליגה", הוא משחזר. "היה לי קשה מאוד בחלק השני של אותה עונה אחרי שכמעט ולא שיחקתי, ואז הבנתי שאם אמשיך בליגת העל אצטרך לרדת בשכר. עשיתי את השיקולים שלי, בחרתי בליגה נמוכה יותר ושילבתי לימודי תואר במנהל עסקים".
מה משך אותך דווקא לליגה א' ולכפר קאסם?
"כמובן שלשכר יש תפקיד משמעותי אבל רציתי אתגר. אמרתי שאם אהיה בליגת העל, זה שוב בקבוצה קטנה שאתקשה לבוא בה לידי ביטוי. הלכתי למקום שאולי אהנה בו יותר, ובאמת התחלתי להבקיע ולבשל והמעמד שלי השתנה. אנשים מכבדים אותי יותר, מכירים אותי וכמובן נותנים לי את כל התנאים שאני רוצה.
"מבחינת השכר, הציעו לי משכורת שאני יודע שלא הייתי מקבל בשום מקום אחר, גם לא בליגה הלאומית. אני אומר את זה כי בדקתי אופציות בלאומית לפני שבאתי לכאן. לא קפצתי ישר על ההצעה".
חשבת שתשחק בליגה א' בשלב הזה של הקריירה?
"ממש לא, אבל ככה זה בכדורגל. אתה לא יודע איפה אתה מחר".
אתה פותח עונה חמישית במועדון, ונחשב בו לסמל. תאר את התחושות.
"כפר קאסם זו עיר שאוהבת ספורט וזו אחת הסיבות שאני נשאר שם כל שנה. כיף לי כאן. אני מקווה שאגיע להישג ושבאמת יזכרו אותי ולא סתם יגידו ששיחקתי שם".
תחזור לליגת העל מתישהו?
"לא חושב. צריך לקרות משהו יוצא דופן שאחזור לשם. רק אם אעלה שתי ליגות עם כפר קאסם".