מהראן ראדי (38) סיים את העונה החולפת בהצלחה גדולה, כשהוביל את בני סכנין בחזרה לליגת העל. הברכות והמחמאות זרמו מכל כיוון, כולל מראשי הקבוצה, אנשי כדורגל בכירים וסתם תושבים. אלא שמשהו השתבש בהמשך.
1 צפייה בגלריה
ראדי. "המטרה היא להישאר בליגה ואני מאמין שנעמוד בה"
ראדי. "המטרה היא להישאר בליגה ואני מאמין שנעמוד בה"
ראדי. "המטרה היא להישאר בליגה ואני מאמין שנעמוד בה"
(ראובן שוורץ)
ראדי, שסיים חוזה בסכנין אחרי שהצטרף אליה שנה קודם היישר מהפועל באר שבע, ציפה כי יו"ר הקבוצה, מוחמד אבו יונס, יגיש לו הצעה חדשה, תוך התחשבות במצב הקורונה ובמצבה הכלכלי הלא מזהיר של נציגת המגזר.
ההצעה לא הגיעה וראדי חש מאוכזב, בעיקר מכך שבסכנין לא הסבירו מדוע זה קרה. "מצד אחד נאמר לו בהנהלה שהצוות המקצועי לא רוצה אותו בסגל, ומצד שני טענו בצוות המקצועי, שהיה אז בראשותו של אלדד שביט, כי דווקא ההנהלה היא זאת שלא רוצה", מספר גורם בסכנין. "זה סוג של ביצה ותרנגולות שממש לא הגיע לו".
קראו עוד>>
ראדי הבין שעליו לחפש בית מקצועי חדש. הצעות מהליגה הלאומית זרמו בשטף, ופה ושם גישושים מכמה קבוצות בליגת העל שלא הניבו בסופו של דבר חוזה, כל קבוצה מסיבתה. מאחורי הקלעים התברר לקשר כי גילו נלקח בחשבון ומהווה בעיה, בטח כשרוב הקבוצות הולכות על הצערה ומעדיפות שחקנים צעירים. למרות שהוא שוב חש פגוע, ראדי הוא לא מסוג האנשים שמתייאשים.
הכדורגלן, שמעוטר בשש אליפויות, המתין בביתו בכפר סולם להצעה מתאימה ושמר על כושר עם מאמן פרטי. בחודש ינואר, כשחלון העברות נפתח, הוא שוב קיבל הצעות, בעיקר מהליגה הלאומית, ובחר במ.ס. כפר קאסם, שבשורותיה חתם לשנה וחצי עם אופציה לשנה נוספת במידה והקבוצה תעלה ליגה.

"נעניתי לאתגר"

התקופה האחרונה לא הייתה קלה לראדי בלשון המעטה. בעודו ממתין להצעות הוא סעד את אימו שחלתה בנגיף הקורונה. בחודש נובמבר הכריע אותה הנגיף והיא נפטרה בגיל 68. "ליווינו אותה במשך 39 ימים", הוא משחזר את התקופה בה הקפיד לשהות לצד מיטתה בבית החולים העמק בעפולה כשהיא מורדמת ומונשמת. "בסופו של דבר המערכות שלה קרסו ונפרדנו ממנה בצער עמוק, שאנחנו עדיין מתקשים להתאושש ממנו".
כעת הוא שוב על המגרש ומנסה לסייע לקבוצתו החדשה להישאר בליגה. "הבאנו את מהראן כדי שיעזור לנו להתרומם קדימה ולצאת מהמצב הקשה אליו נקלענו", מסביר יו"ר המועדון, אחמד טאהא. "אין ספק שמדובר ברכש משמעותי ביותר ואנחנו שמחים על כך".
ראדי, שמגיע לקבוצה ה־11 בקריירה הארוכה שלו, נשמע מרוצה. "היו הרבה הצעות ואני מכבד כל אחת מהן, אבל לתחושתי כפר קאסם ממש רצו אותי ונתנו לי להרגיש את זה", הוא אומר. "לכן נעניתי לאתגר הגדול ששמו לפניי".
בדומה לחודשים האחרונים, שהיו קשים אישית ומקצועית, גם בכפר קאסם לא הכל הולך חלק. ראדי נדבק בנגיף הקורונה והושבת מפעילות. בחודש שעבר עזב מאמנו סאלח חסארמה, והקבוצה שמדשדשת בתחתית, מינתה את שלומי דורה, שאימן את ראדי לפני שמונה שנים בסכנין.
על אמו: "ליווינו אותה במשך 39 ימים. בסופו של דבר המערכות שלה קרסו ונפרדנו ממנה בצער עמוק, שאנחנו עדיין מתקשים להתאושש ממנו"
"מהראן נשאר אותו מקצוען", אומר דורה ומחמיא: "יש לו יכולות שקשה להתווכח איתם. ההתייחסות שלו למקצוע ולמשחק והחיבור לכל קבוצה שהוא מגיע אליה הופכים אותו למשהו מיוחד". במשחק הבכורה של דורה ביום שישי שעבר רשמה הקבוצה ניצחון על כפר שלם (3:0), אבל המאמן ראה גם כיצד בדקה ה־70 נפצע ראדי בשריר האחורי, פציעה שבעקבותיה הוא נשלח למנוחה של 10 ימים.

"בחשיבה ובתשוקה"

ראדי, שעשה וראה כבר הכל בקריירה הארוכה, לא מתרגש. "אני מאמין שגם בגיל 38 אפשר להציג יכולת טובה, ממש כמו לפני שנים", הוא מבהיר. "הכל תלוי בחשיבה ובתשוקה. חשוב לי לאתגר את עצמי כל יום ותמיד לזכור שאני עושה את הדבר שאי הכי אוהב לעשות".
מה השתנה בכפר קאסם מאז שהגעת לקבוצה?
"שהיא התחילה להבקיע. זה היה חסר מאוד ונראה שזה הולך טוב כרגע. המטרה היא להישאר בליגה ואני מאמין שנעמוד בה".
זה קשור לחילופי המאמנים?
"לא הספקתי להתאמן הרבה תחת חסארמה, ולכן אני לא יכול לשפוט. באופן כלל, תמיד למאמן חדש יש השפעה. שלומי דורה הביא איתו שמחה לאימונים וזה בא לידי ביטוי".
סכנין מצטערת שלא נשארת?
"את זה תשאלי אותם. אני שלם עם עצמי ונמצא במקום הכי טוב עבורי".
אם סכנין תרד ליגה ותציע לך לחזור, מה תעשה?
"אני כרגע פה ולא מתעסק בשום מקום אחר. השאיפה היא להישאר ולבנות קבוצה לעליה בשנה הבאה שאהיה חלק ממנה. אם זה יקרה, אהיה פה עוד שנה, הלוואי".
כלומר, השאיפה לסיים את הקריירה בליגת העל עדיין קיימת?
"בהחלט. היום אני מחשב מסלול מחדש בתוך התהליך של המועדון שאני חלק ממנו. אני מרוצה מאוד וזה הכי חשוב מבחינתי".
לעידכונים: חדשות פתח תקוה