"לידור כהן חתם לשנתיים בקבוצת נונגובה פיטצ'איה התאילנדית באמצעות סוכניו גלעד קצב ושלומי בן עזרא: 'אני רוצה להודות להפועל תל אביב ולניר קלינגר שעזר לי מאוד בחצי שנה האחרונה, אעזוב אחרי הגמר והמטרה שלי לעזוב עם גביע, יאללה הפועל".
1 צפייה בגלריה
כהן. "רוצה להצליח, להתקדם ולהיפתח לשוק הכדורגל האסייאתי"
כהן. "רוצה להצליח, להתקדם ולהיפתח לשוק הכדורגל האסייאתי"
כהן. "רוצה להצליח, להתקדם ולהיפתח לשוק הכדורגל האסייאתי"
(אבי מועלם)
זו הידיעה שהתפרסמה ב־21 במאי, כשכהן בחר ביעד מפתיע להמשך הקריירה שלו דווקא אחרי חצי עונה מוצלחת בהפועל תל אביב. כידוע, הוא סיים אותה בניגוד למצופה וללא זכייה בגביע, שיזכר דווקא בגלל התנועה המגונה שביצע קלינגר כלפי אוהדי מכבי תל אביב.

"החזרתי חוב"

כהן (28), שנולד וגדל בפתח־תקוה, נחשב לאחד הכשרונות היותר מוצלחים שיצאו מהחממה של משפחת לוזון, הרבה לפני מנור סולומון וליאל עבדה. הוא נמכר לבית"ר ירושלים ב־2014 תמורת 1.2 מיליון שקל ובמדיה כבש 15 שערים ב־87 משחקים.
בבית"ר, לצד משחקים גדולים כמו צמד שכבש מול מכבי חיפה ושער ניצחון מול בני סכנין שהפך אותו ליקיר האוהדים בטדי, היו לו הרבה משחקי נפל. בין היתר, המאמן רן בן שמעון החליף אותו במשחק מול הפועל תל אביב בדקה ה־30 וסימן את תחילת הסוף של החלוץ בירושלים.
בינואר 2017 החזיר אותו אבי לוזון הביתה למכבי. הוא ירד עם הקבוצה ליגה לפני שנתיים וסייע לה לעלות בחזרה לליגת העל, כשהוא מבקיע עשרה שערים. "כשירדנו אמרתי שעד שלא אעלה את הקבוצה ליגה לא אעזוב", הוא מספר.
"זה היה חוב, משהו שצריך להחזיר כשחקן בית וכמי שלקח חלק מהאחריות בירידה הזו. עמדתי במשימה ועלינו ליגה בצורה מרשימה, אבל כשהגענו לגמר הגביע לא האמנתי שגיא לוזון, שכל השנה נתן לי את חולצת ההרכב וגם את סרט הקפטן, מספסל אותי. החלטתי באותו רגע, בעקבות האכזבה העצומה, שאני עוזב".
קראו גם>>>
כהן חלם על אירופה ובספטמבר 2020 חתם בדלה גורי מהליגה הגיאורגית, בה שיחק שלושה חודשים וכבש שער אחד בשמונה משחקים. בחודש ינואר קרא לו קלינגר לפרויקט השיקום בהפועל תל אביב שחששה לרדת ליגה. בבלומפילד הוא הפך לשחקן מפתח וסגר חשבון קטן עם האקסית כשהבקיע מולה בניצחון האדום 0:2.

עושה לביתו

"ההחלטה לעבור לתאילנד נבעה משיקול כלכלי נטו", מספר כהן מבית המלון בו הוא מתאכסן בימים אלה בצפון תאילנד, עד שיסיים 14 ימי בידוד על פי החוקים התאילנדים. "מה שהפועל תל אביב הציעה, התאילנדים הציעו פי שניים.
"חשבתי על העתיד של המשפחה שלי. אשתי אלכסנדרה והבן שלי ליאון בן החמישה חודשים יגיעו לפה תוך מספר שבועות ואני מקווה שנתאקלם פה כמו שצריך. ציפיתי לפרוץ בהפועל, זו הייתה תקופה מוצלחת והקהל האדום מאד אהב ודחף אותי, אבל רציתי לחוות משהו שיש בו גם התקדמות כלכלית ואני מקווה גם מקצועית".
מה אתה יודע על הליגה בתאילנד?
"גידי קאניוק החבר שלי ממכבי פתח־תקוה שיחק בשתי קבוצות כאן ועכשיו חתם בקבוצה השלישית שלו פה. הוא הסביר לי שמאוד מקפידים כאן שהזרים יהיו בכמה דרגות מהמקומיים וישדרגו את הליגה. אם, למשל, תוך כמה שבועות אתה לא פוגע, הנשיא אומר לך 'קח את הכסף, את כל החוזה, אנחנו נפרדים'.
"למרות שברור לך שזה לא משהו שאני בונה עליו. אני רוצה להצליח, להתקדם ולהיפתח לשוק הכדורגל האסייאתי ביפן, בסין ובדרום קוריאה. זה יכול להיות אתגר מעניין והתקדמות בלתי רגילה. יש לי כאן חוזה לשנתיים ואני כבר מחכה שיסתיים הבידוד ונתחיל את האימונים".
אתה עוקב אחרי עונת המלפפונים בארץ?
"ביחס לקיץ הקודם, כשהייתה קורונה והכל היה בווליום נמוך, מה שהולך בשבועות האחרונים זה טירוף. הפועל באר שבע החתימה הרבה שחקנים והיא תדבר חזק בצמרת, מכבי חיפה שמרה על הבסיס הקיים שהביא לה אליפות והיא עושה את ההתאמות במקומות הנכונים כדי לרוץ שנה שניה ברציפות לתואר ואני גם מאד אוהב את ההחתמות של הפועל תל אביב שבונה את עצמה מחדש ונראה שהיא רוצה לחזור לצמרת.
"דווקא מכבי תל אביב שוויתרה על איתי שכטר ומכרה את דור פרץ תצטרך לעבוד קשה כדי למצוא תחליפים. קשה מאד למצוא תחליפים לשני שחקנים כאלה".
ומכבי פתח־תקוה?
"הם קבוצה רעבה ודינמית עם המון כישרון, אבל השנה יהיה להם קשה. הרבה קבוצות שהיו בפלייאוף התחתון משתדרגות, ולכן המאבק על הפלייאוף העליון יהיה הרבה יותר קשה, מה גם שהצמרת הגבוהה נראית כבר סגורה עם מכבי חיפה, מכבי תל אביב, באר שבע ואולי עוד קבוצה.
"יש למכבי פתח־תקוה בסיס טוב להרבה שנים, אבל זה לא יהיה פשוט לשחזר את ההצלחה של העונה שעברה".
לעדכונים: חדשות ראש העין