אם לא הספיק להפועל פתח־תקוה הסיום המר של העונה עם נשירה לליגה א', כמה ימים מאוחר יותר הגיע הידיעה מטעם היריבה העירונית, מכבי פתח־תקוה: "אנחנו שמחים להודיע על צירופו של השחקן בר נוהי בהסכם לארבע שנים למחלקת הנוער... נוהי עובר אלינו בהעברה חופשית, מאחלים לו המון בהצלחה"
2 צפייה בגלריה
נוהי. "עם עבודה טובה והכוונה נכונה הוא יגיע רחוק"
נוהי. "עם עבודה טובה והכוונה נכונה הוא יגיע רחוק"
נוהי. "עם עבודה טובה והכוונה נכונה הוא יגיע רחוק"
(באדיבות מכבי פתח־תקוה)
בזמן שהלוזונים בירכו על המוגמר וקלטו לשורותיהם כישרון מבטיח נוסף, בצד השני של המתרס מבינים שזה עוד ציון דרך שלילי בניהול הכושל של המועדון בשנים האחרונות והתגובות היו בהתאם. "מי כועס? האוהדים", שאלו השבוע בציניות בצד של מכבי. "שיכעסו על עצמם ששחררו אותו בלי שקל העברה ו/או דמי השבחה".

"ללכת קדימה"

נוהי (18), תלמיד כיתה י"ב בבית הספר עמ"ל א' בעיר, החל את דרכו בכדורגל בגיל שש במחלקת הילדים של הפועל פתח־תקוה. "הוא תמיד היה הפועל בנשמה", מספר אחד מקרובי משפחתו. "המשפחה אוהדת של הקבוצה עוד מהימים הגדולים של מאיר שמיר.
קראו עוד>>>
"הם הגיעו לכל משחק בכל הזדמנות. בר גם נהג לצפות באימונים שלהם ועודד את השחקנים מהיציע כשהוא עטוף בצעיף וחולצת המועדון. האהבה שלו להפועל הייתה אמיתית וטהורה".
עבור הוריו, שמפעילים שתי חנויות בשוק העירוני, המעבר למכבי לא נראה טבעי בהתחלה. עם זאת, לאחר חשיבה עמוקה יותר הבינו כי מדובר בעתיד של הילד, והדרך שבה מטפחים הלוזונים את הכשרונות הצעירים נכונה עבורו. "אין פה נקמה או קינאה אלא מטרה אחת והיא להתקדם מקצועית וללכת קדימה", מסכמים במשפחה.
חסארמה: "אני צופה לבר עתיד גדול. לפני הכל מדובר בבחור מדהים, מתורבת וחיובי מאוד בחדר הלבשה, אחד שמתחבר לכולם. זה לא פחות חשוב מהיכולות המקצועיות שלו"
נוהי סומן מגיל צעיר ככישרון עולה, נקרא בגיל 15 לסגל נבחרת הנערים של ישראל והפך לשם מבוקש במספר מועדונים בארץ.
בהפועל הבינו כי יש להם נכס ביד, וכדי להשאירו חרג המועדון ממנהגו והציע להוריו לחתום על חוזה לשלוש שנים עם דקות משחק בבוגרים, כולל מענק חתימה בגיל 18 ושכר מותאם לגילו.
אלא שאחרי שהמועדון ירד לליגה א' והחל גל עזיבה של שחקנים, החליטו במשפחה לעבור לצד השני של המתרס. מאחורי הקלעים פנו רבות מקבוצות ליגת העל לסוכנו, שלומי בן עזרא, במטרה לבדוק אם יש היתכנות לצרף את הטאלנט הצעיר, אבל הבחירה על הלוזונים כבר הבשילה. למיטב ההבנה שני הצדדים הסכימו במהירות על תנאי החוזה ולאחריהם נחתמה העסקה.
שני הצדדים משוכנעים כי מדובר בצעד שייטיב עמם, כשתחילה ישחק נוהי בקבוצת הנוער ומאוחר יותר בבוגרים שירוויחו שחקן אנרגטי ומחויב בכנף שמאל.

"מתחבר לכולם"

"אני צופה לבר עתיד גדול", אומר סאלח חסארמה שאימן אותו בנבחרת הנוער. "לפני הכל מדובר בבחור מדהים, מתורבת וחיובי מאוד בחדר הלבשה, אחד שמתחבר לכולם. זה לא פחות חשוב מהיכולות המקצועיות שלו".
שהם?
"עוצמות, מהירות וטכניקה. אני מאמין שאם עבודה נכונה הוא יוכל להתפתח לשחקן ברמות הגבוהות ביותר".
ומבחינה מנהיגותית?
"יש לו גם את זה. לפעמים הוא שימש כקפטן הנבחרת ועמד מצוין במשימה בגלל אופיו, התנהגותו והתנהלותו".
איך למשל?
"היו מקרים שהיינו במצבים לא טובים והוא לקח מיד אחריות. בין היתר הוא שוחח עם השחקנים ודרבן אותם בתוך המגרש ומחוצה לו. הוא ידע להגיד את המילים הנכונות כדי לחזק אותם, ממש כמו קפטן אמיתי".
עד כמה הוא מתאים למכבי פתח־תקוה?
"יש שם מחלקת נוער מצוינת. אני חושב שעם עבודה טובה והכוונה נכונה הוא יגיע רחוק".
מה הוא צריך לשפר?
"את ההתמדה שלו במשחק, לא להיעלם. לקחת על עצמו יותר ולהיות פעיל בפרקי זמן ארוכים יותר. אם הוא יעשה את הדברים האלה, הוא ישפר את עצמו ואת המועדון".
אתה חושב שמדובר בפוטנציאל לנבחרת הבוגרת?
"כן, יש לו את כל הפוטנציאל להגיע לשם, בטח כשיש מגמת הצערה בנבחרת. הוא טיפוס שעובד קשה, לא מהעצלנים. לכן אין לי ספק שאם הוא יעבוד טוב, הוא יהיה חלק מסגל הבוגרת בעתיד".

"עובד קשה"

מי שעוד נשמע אופטימי לגבי הרכש הטרי של הלוזונים הוא ניר לוין, שמכיר את נוהי מקרוב בהיותו עד לא מכבר מנהל מקצועי בנבחרות.
2 צפייה בגלריה
בתקופת הילדות בהפועל פתח־תקוה
בתקופת הילדות בהפועל פתח־תקוה
בתקופת הילדות בהפועל פתח־תקוה
(פרטי)
"בר היה אחד השחקנים הבולטים בנבחרת נערים ב'", אומר לוין. "הוא יכול לשחק בשלושה תפקידים בחלק הקדמי, בעיקר בכנף שמאל, שזה יתרון גדול. יש לו מהירות, כוח וטכניקה די טובה. הוא עובד קשה וממושמע, שחקן של מספרים בדרך כלל".
מה זה אומר בדרך כלל?
"שהיו לו עליות וירידות. הוא לא תמיד שמר על מהירות, אבל יש לו בהחלט פוטנציאל להגיע רחוק".
הוא מתאים למרקם של מכבי פתח־תקוה?
"הוא בגיל ההתבגרות, יעבור שינויים ויתאים את עצמו. יש לו עוד שנה בגיל נוער שבמהלכה הוא יוכל להשתפר. אני מאמין שזה מה שיוביל אותו להיות שחקן ברמות הגבוהות"
מה הוא צריך לעשות כדי שזה יקרה?
"לשפר את הטכניקה ואת הפעולה האחרונה ולשמור על יציבות. גם בקבוצה וגם בנבחרת היו לו יותר מדי עליות וירידות ביכולת".