שמונה חודשים חלפו מאז פוטר חיים שאבו מאימון הפועל פתח־תקוה, אבל אם אתם חושבים שהוא נוטר טינה - תחשבו שוב. "הייתי שם תקופה קצרה מאוד, ולכן היה קשה ליהנות שם", נזכר שאבו, שעד השבוע אימן את הפועל ראשון לציון, הביא אותה למקום אחד בטבלה מעל האקסית ופוטר על ידי הבעלים עמוס לוזון.
1 צפייה בגלריה
חיים שבו
חיים שבו
חיים שאבו. אייל ברקוביץ' הגיע והחליט שאני אסיים את תפקידי
(צילום: עוז מועלם)
אז מה גרם להפסקת עבודתו בפתח־תקוה אשתקד? "ביקשתי שחקנים וזה לא קרה", הוא מסביר. "אייל ברקוביץ הגיע והחליט שאני מסיים את תפקידי".
כועס עליו?
"ממש לא. אני ביחסים טובים עם כולם ומאחל להם בהצלחה".

"הרמה שווה"

11 מחזורים חלפו מאז פתיחת העונה בליגה הלאומית ושאבו הוביל את קבוצתו עד השבוע למקום ה־10 עם 15 נקודות - שתיים יותר מהכחולים ממלאבס. לראשון לציון הוא הגיע בזכות קשריו עם עמוס לוזון, שזוכר את ימיו ככדורגלן במכבי פתח־תקוה לפני 20 שנה. לוזון נשאר איתו בקשר כל אותן שנים, ובקיץ החליט להנחית אותו באצטדיון הברפלד.
קראו עוד>>
"הם רצו אותי עוד קודם, כשהייתי בבית"ר ירושלים, אבל אז זה לא הסתדר", הוא אומר. "הפעם יצרו איתי קשר וזה כן הלך".
הליגה הלאומית, כמו כל שנה, צמודה ובלתי אפשרי לדעת מי יהיו הקבוצות שיעלו. איך אתה מסביר את זה?
"הרמה בין הקבוצות. סגל השחקנים הוא פחות או יותר מאוזן, אפילו שיש קבוצות שלוקחות שחקנים שהם שוברי שיוויון. אבל אין כמות גדולה כזאת ולכן הרמה שווה. אין יותר מדי הבדלים בין המקום הראשון ל־14, אולי 6 או 7 נקודות".
נראה בינתיים שמלבד כפר סבא, דווקא נציגות המגזר, אום אל פאחם וכפר קאסם, מועמדות לעלייה. מסכים?
"בליגה הלאומית קשה להמר. אני אישית חושב שהמועמדת העיקרית לעלייה היא בני יהודה כי יש לה סגל שחקנים פנטסטי. אני מאמין שכשהם יתחברו דברים יראו אחרת. מעבר לזה קשה לסמן מועמדת עיקרית. יש את כפר סבא וקבוצות מהמגזר. כולם בנו קבוצות טובות שהשקיעו הרבה כסף כדי לעלות".
אימנת בבית"ר ירושלים ובקבוצות בליגת העל. אתה חושב שזו מעין קליקה סגורה של מאמנים?
"עם יד על הלב אני מאוד מאמין ביכולות שלי. הייתי שם פעמיים כבר ואני בטוח שאחזור לשם".
לא עדיף לך לשמש עוזר מאמן בליגת העל ולחכות להזדמנות להתקדם למאמן ראשי?
"לא אצא בהצהרות אבל אני אהיה עוזר מאמן של רוני לוי, אם ומתי שהוא יקרא לי. מאוד נהנתי לעבוד לצידו. הוא רצה לקחת אותי לבאר שבע, הייתי המועמד הראשון שלו אבל זה נפל על כסף בסופו של דבר. אני ביחסים טובים עם רוני ותמיד ארצה לעבוד לצידו, אבל מעבר לזה ארצה לאמן לבד בליגת העל".

"הנחות למתפרעים"

התחושה בקרב רבים היא שבליגות הנמוכות ליושבי הראש של הקבוצות אצבע קלה על הדק הפיטורים, והסבלנות נגמרת אחרי זמן קצר, כפי שקרה כעת לשאבו. "זאת סוגייה שמאמנים לא יכולים לענות עלייה", הוא אומר.
"אני יכול להגיד לך משהו אחד על ראשון לציון: מתחילת העונה הקבוצה מציגה את הכדורגל הכי טוב בליגה, מגיעה להכי הרבה מצבים וכובשת הרבה. לצערי התוצאות לא תמיד היו לפי היכולת שלנו. חוסר מזל ליווה אותנו לא מעט".
עבדת לצד משה חוגג. מרגיש גם לך שהוא מקבל החלטות מהבטן?
"אני מאוד אוהב ומעריך את מושיקו. לא הייתי איתו באינטרקציה יום יומית. הייתי פוגש אותו בעיקר במשחקים והיה לי חיבור טוב איתו, ולכן קשה לי לענות על זה. על בית"ר אני יכול להגיד שהוא מועדון חזק שנהניתי לעבוד בו בכל רגע.
"אוהדים מרשים לעצמם לפעמים יותר מדי כי הם יודעים שלא משנה מה יעשו הענישה היא קלה, ואני לא מתייחס רק לאלימות פיזית"
"בסופו של דבר הם יגיעו לאיזון ויתברגו בחלק העליון. גם ליגת העל זה שני משחקים לכאן או לשם, ופתאום אתה בפלייאוף העליון או התחתון".
האלימות בכדורגל הישראלי גואה בשבועות האחרונים. בתור אחד שנמצא בכדורגל הישראלי כל כך הרבה שנים, איך אפשר לעצור את זה? אולי להכניס שוטרים למגרשים?
"אין צורך בהכנסת שיטור. אבל כן צריך ענישה קשה. עושים הנחות למתפרעים. הגיע הזמן שיאכפו את זה כמו שצריך ושתהיה איזושהי הרתעה. אוהדים מרשים לעצמם לפעמים יותר מדי כי הם יודעים שלא משנה מה יעשו הענישה היא קלה, ואני לא מתייחס רק לאלימות פיזית".
מה שקורה עם רוני לוי בבאר שבע זו סוג של אלימות מילולית?
"אני לא מצליח להבין מה רוצים ממנו. הרי הקבוצה במקום הראשון ללא הפסד. אז נכון שיש משחקים יותר טובים ופחות טובים, אבל בסך הכל הם עומדים ביעדים מבחינת התוצאות. אני לא חושב שזה קשור לאופי שלו כי הוא בן אדם לבבי מאוד. הוא מקצוען ברמה הכי גבוהה שאני מכיר".
מה החלומות והשאיפות המקצועיות שלך?
"לחזור ולאמן בליגת העל ובעזרת השם גם בקבוצות גדולות. אני מקווה שאצליח להגשים את החלום".
ואם בליגת העל אז באיזו קבוצה?
"העדיפות תמיד בית"ר ירושלים שהוא מועדון מדהים, גם בגלל הקהל והאנרגיות שיש שם".
לעדכונים: חדשות ראש העין