"אם למנכ"ל של הפועל פתח־תקוה קוראים אבי יחיאל, אז היא בידיים טובות. הוא שיחק איתי בנבחרת והוא איש רציני". זה מה שאמר אייל ברקוביץ' לפני כשלושה שבועות בתוכנית "שער השבת", בדיון שנערך על ההדרדרות המהירה של הפועל עד לסכנת ירידה לליגה א'.
1 צפייה בגלריה
אייל ברקוביץ'
אייל ברקוביץ'
אייל ברקוביץ'
(צילום: עוז מועלם)
קראו גם:
ברקוביץ' כבר יצר קשר עם יו"ר עמותת הכחולים שגיא שיינר לפני כעשרה שבועות, אבל הטלפון מיחיאל שהודה לפרשן והעובדה שהמנכ"ל יודע שברקוביץ' מחפש מועדון שיוכל להיכנס בו כשותף כדי לחזור להיות חלק פעיל בניהול בכדורגל הישראלי - בישרה כי הדרך לכחולים הייתה קצרה.
ברקוביץ' אמנם ניהל מגעים מתקדמים על כניסה להפועל עפולה, אבל הגודל, המסורת והצמא של הרבה אנשי כדורגל, לא רק מפתח־תקוה, לראות את הפועל חוזרת או לפחות בשלב ראשון לא נמחקת - הביאו לסגירת המהלך.

"מהלב והנשמה"

ביום ראשון במסיבת עיתונאים בה הוצג פרש הקוסם את משנתו. "אני שמח מאוד להיות פה ורוצה להגיד תודה ליו"ר הוועד המנהל של עמותת הכחולה, שגיא שיינר. יצרתי איתו קשר לפני חודשיים וביקשתי להצטרף. אני מודה גם לאבי יחיאל שזאת לא הפעם הראשונה שאנחנו יושבים יחד במסיבת עיתונאים. שיחקנו יחד במכבי תל אביב ב־2005 ונהנינו, אבל לא הייתה אז הצלחה גדולה. עכשיו אפשר לתקן. תודה שקיבלתם אותי למועדון הגדול הזה. הקבוצה נמצאת במקום שהיא לא צריכה להיות - בתחתית הלאומית.
"ננסה להחזיר את הקבוצה לימיה היפים, המצב כרגע לא טוב, יש במועדון שלושה דברים שבגללם באתי - זו קבוצה גדולה עם מסורת, נפגשתי עם אנשים טובים וחיוביים שבאים לתרום מהלב והנשמה לפני הכול ורוצים להצעיד את הקבוצה קדימה, ולמרות המצב המקצועי הקשה, ראיתי דברים חיוביים.
"אמרתי לשגיא שחבל שלא הביאו אותי קודם כי היינו סוגרים בשנייה. יש פה אווירה יוצאת מן הכלל, שחקנים טובים ומתקן אימונים ברמה של ליגת על. אמרו לי ללכת לאמן והשבתי שזה רעיון לא רע, אבל כרגע החלטתי שאני לא רואה את עצמי מאמן. בינתיים יש מאמן טוב וקצב טוב, והקבוצה לא כזאת רעה כמו שהייתה. אמרו לי פעם שהדרך לנבחרת עוברת תמיד דרך פתח־תקוה, נראה אם נכון".
מנכ"ל הקבוצה, אבי יחיאל: "הדרך שבה אייל מסתכל על כדורגל מתאימה לרוח של המועדון, כדורגל התקפי ואמיץ. בתקופות טובות היו פה שחקנים צעירים ונמרצים. אני מאמין שבסוף צריך להביא את הפרסונה שמתאימה לרוח של המועדון לצד המקצועי והניהולי. מעבר לעניין שדמות כמו אייל מייצרת, יש פה עניין של כדורגל, והשפה שלו מאוד מתאימה לפתח־תקוה".
שגיא שיינר, יו"ר העמותה של האוהדים, אמר: "אייל בא בתור פרסונה מקצועית נטו, הוא הבריא גם את הפועל תל אביב. הדבר העיקרי שבזכותו הוא פה זו התשוקה, הכסף זה בונוס אבל זה היה הדבר האחרון שהסתכלנו עליו".

"עירוי משמעותי"

ברקוביץ' צפוי לנסות ולצרף את מהראן ראדי ומאור בוזגלו כבר בחלון הההעברות הנוכחי, כשגם אלי בבייב ועדי נמני הוזכרו כמועמדים להצטרף. הקוסם אמנם הבטיח שהמאמן חיים שאבו יישאר במועדון עד סוף העונה, אבל נראה שזה עניין של זמן וכמובן תוצאות עד שברקוביץ' ינחית במועדון את אחיו ניר כמאמן. על זה אמר לנו השבוע שאבו: "אני עושה את העבודה שלי, אין לי בעיה שמזכירים את השם של ניר ברקוביץ'. יש לי חוזה עד סוף העונה, אם אייל רוצה להביא את ניר זו זכותו. הכל טוב".
פנינו השבוע לכמה אוהדי הפועל, ושחקני עבר כדי לשמוע מהם על המהלך. "האמת? במצב הכל כך עגום של המועדון כל מנת חמצן תתקבל בברכה וברקוביץ' במובן הזה הוא עירוי משמעותי", אומר האוהד שלמה עצמוני. "אחרי ששנים אף אחד לא מתקרב להפועל, זה עושה טוב שאישיות ודמות כזו חוברת אלינו".
"הוא אולי שנוי במחלוקת אבל אין הרבה אנשים שטעמו את הפסגות של הכדורגל כמוהו וזה יכול להועיל לנו. אני בטוח שהוא למד גם משהו במקומות שהוא ניהל בכדורגל הישראלי וזה לטובתנו. אני בטוח שהוא בא עם הרבה מוטיבציה וההצלחה שלו זו ההצלחה שלנו. קבוצת אוהדים זה יופי, אבל צריך ליווי של גורם מקצועי סמכותי שהשחקנים והצוות צריכים לתת לו דין וחשבון. במצב שבו אנחנו נמצאים הפועל פתח־תקוה באמת צריכה קוסם".
ענת גבזה, עוד אוהדת מוכרת של הכחולים, כבר די הרימה ידיים לגבי יכולת ההישרדות של הפועל אבל ההגעה של ברקוביץ' הפיחה בה תקווה חדשה. "אוהדי הפועל תמיד נתלים באיזה תקווה חדשה והפעם זה אייל", היא אומרת. "זה יעשה רק טוב למועדון כי אנחנו צריכים דמות כזו, איש מקצוע. סוף-סוף מישהו בעל שם כדי שיתחילו לספור את המועדון. הרי הכל היה פרוץ כאן. לשחקנים יהיה עכשיו בוס ולאוהדים אבא ואמא".