מועדון הכדורגל הפועל פתח־תקוה רחוק אמנם שנות אור מימי הזוהר, אבל אחד השחקנים המרעננים בשורותיו השנה הוא אביב סלם, שחגג לא מזמן את יום הולדתו ה־22 ורוצה יותר מכל להחזיר את הקבוצה לקדמת הבמה.
1 צפייה בגלריה
אביב סלם. "השאיפה היא להגיע לרמות הכי גבוהות שיש" | צילום: סער כרמלי, הפועל פתח־תקוה
אביב סלם. "השאיפה היא להגיע לרמות הכי גבוהות שיש" | צילום: סער כרמלי, הפועל פתח־תקוה
אביב סלם. "השאיפה היא להגיע לרמות הכי גבוהות שיש" | צילום: סער כרמלי, הפועל פתח־תקוה
(צילום: סער כרמלי, הפועל פתח־תקוה)
ככה זה כשאתה צאצא למשפחה כחולה שורשית (אמו קרן ניהלה בעבר את מחלקת הנוער, ואחיו של סבו שיחקו בה) ולא סתם שכיר חרב. "המטרות ברורות", הוא מבהיר, רגע לפני שהבקיע שער ביום שני במשחק הניצחון נגד נס ציונה. "אנחנו רוצים להשתחל לפלייאוף העליון ואחרי זה נראה".
מתי נראה את הפועל במקום הראוי לה בליגת העל?
"אני מקווה שבעוד שנה וחצי שנתיים, בעזרת השם הלוואי".

"עובדים נכון"

הפועל פתח־תקוה, שממוקמת במקום השמיני בליגה השנייה, פתחה את העונה בדשדוש. "זה הרבה בגלל הסיפור של ליגה א' משנה שעברה", הוא מסביר. "פחות התכוננו, אבל עכשיו נבנה פה סגל כמו שרצו.
"אנחנו קבוצה מאוד מגובשת שרצה. ברור שהמקום שלנו כרגע הוא לא איפה שאנחנו צריכים להיות ואני בטוח שהזמן ייעשה את שלו.
"אני עדיין זוכר כאוהד ביציע ימים אחרים. אני רואה את כל האוהדים היום שמריעים לי ומרימים אותנו, ולא מזמן הייתי בדיוק כמוהם. נולדתי בקבוצה הזאת. במשפחה שלי יש לא מעט שחקני עבר של המועדון, אז מי כמוני יודע לאיזה גבהים ואיזה מקומות הפועל פתח־תקוה אמורה להיות".

מה השתבש בדרך?

"קטונתי מלדעת מה קרה. אני כן יודע שבונים את המועדון די מאפס ולדעתי עובדים נכון. אני בטוח שבעוד כמה שנים הפועל פתח־תקוה תהיה במקום שהיא צריכה להיות".
ראיתי אותך לא מעט העונה. אתה מאוד כישרוני אבל בינתיים המספרים לא משהו.
"זה נכון שאין לי כרגע מספרים. תמיד שיחקו עם התפקיד שלי, ככה שלא היה לי תפקיד מאוד ברור. השנה הציבו אותי כמגן שמאלי, שזאת עמדה קצת חדשה לי, בהרכב של חמישה או ארבעה שחקני הגנה.
"למדתי את התפקיד ואני מתחבר אליו מאוד. העניין הוא שהתפקיד לא דורש הרבה גולים ובישולים, כמו שהיה כשהייתי שחקן התקפה. למרות שעדיין חשוב לי להביא מספרים, לא עליהם נמדד התפקיד שלי".
אמא שלך ניהלה כאן את מחלקת הנוער והיום היא במכבי הרצליה. בחרת לעבור איתה ואז חזרת להפועל. מסתכלים עליך כ"בן של"?
"דבר ראשון זה כבוד שאתה מכיר את אמא שלי. דבר שני, תרשום: אין על קרן סלם בעולם הזה. בכל מקרה, אני לא משחק תחת ההגדרה 'הבן של'. אמא שלי היא דמות ענקית בכדורגל ותמיד תהיה, אבל זה לא מגביל אותי.
קראו עוד>>>
"בדיוק להיפך, מעצים אותי שיש לי אמא שיודעת מה זה הכדורגל ואיך לתמוך, לגשת ולדבר. יש הרבה מה ללמוד ממנה וזכיתי שיש את האישה הזאת בחיים שלי".
היא הגרסה הנשית של יעקב בוזגלו?
"לא, ממש לא. אם היא הייתה מתערבת בכדורגל, אז היא כנראה הייתה פותחת דלתות שעוד לא נפתחו לי עד עכשיו. אני רוצה להצליח בכוחות עצמי ובטוח שאעשה את זה".

הצוות המובחר

אז מה המטרות שלו ברמה האישית? "נתחיל מזה שאני שואף להגיע הכי גבוה בקבוצה הכי גדולה", הוא אומר.
"לשחק בליגת העל, לעבור את כל השלבים שיש ואפילו לצאת לחו"ל. אני רוצה לצבור את כל החוויות שאפשר בכדורגל. מגיל ארבע אני חולם על זה ויעידו על כך מי שמכיר אותי מקרוב. כרגע אני רוצה להראות את היכולות שלי ולהמשיך להציג יכולת טובה. כמובן שאני רוצה להיות חלק מרכזי מהחזרת הפועל פתח־תקוה למקום הטבעי שלה".
איך זה להתאמן תחת עופר טלספפה?
"לפני שהוא מאמן יש לו אישיות נדירה. באמת נדירה. יש לו גם צוות חדש ונפלא כמו העוזר שלו אייל ברוך ומאמן הכושר רותם בר יוסף. שניהם אנשים מדהימים. הם הגיעו כצוות מאוד עוצמתי עם אישיות מרשימה.
"אמא שלי היא דמות ענקית בכדורגל ותמיד תהיה, אבל זה לא מגביל אותי. בדיוק להיפך, מעצים אותי שיש לי אמא שיודעת מה זה הכדורגל ואיך לתמוך, לגשת ולדבר"
"המנכ"ל אבי יחיאל ידע לבחור אותם בעיקר על פי האישיות שלהם. הרבה שחקנים התחברו אליהם ואני חושב שיש לנו צוות מדהים".
יש איזו קבוצה בארץ או בחו"ל שאתה חולם לשחק בה יום אחד?
"אין קבוצה ספציפית, אבל כמובן שהשאיפה היא להגיע לרמות הכי גבוהות שיש. כל ילד שחולם להיות שחקן רואה בדימיונו איך יום אחד הוא משחק בריאל מדריד, אבל אני ריאלי ומסתכל קדימה משנה לשנה. הלוואי ויפתחו לי כל הדלתות ואהיה איפה שארצה להיות בעתיד".
ספר קצת על קרבתך המשפחתית לסמלי הקבוצה, יחיאל ואהרון סלם.
"שניהם אחים של סבא שלי יוסי. יחיאל סלם היה בלם נפלא וקפטן של הקבוצה הרבה שנים. אהרון אחיו הגדול שיחק כמגן ימני. תבין לבד איזו משפחה כחולה אנחנו. זה כבוד גדול עבורי שהשם שלי מופיע לצידם של יחיאל או אהרון.
"זו גם גאווה לסבא שלי שעובר איתי את כל הקריירה ויודע עליי כל פרט. הוא עבר אותו הדבר עם יחיאל ואהרון. יש איזה סיפור מדהים לפיו הוא זה שגרם להם להיות שחקנים, למרות שהם היו דתיים. בגדול הוא טיפח אותם, ואותו דבר הוא עושה איתי.
"בסופו של דבר יחיאל ואהרון סלם היו שחקנים גדולים והלוואי ואזכר כמוהם כסמל בהפועל פתח־תקוה".
לעדכונים: חדשות ראש העין