מבט מהיר בטבלת הליגה הלאומית ייראה בעיניי רוב אנשי הכדורגל מעט מפתיע, אבל אם תשאלו את אנשי כפר קאסם לא בטוח שהם יצטרפו לדעה הזו. בתום המחזור השמיני של הליגה הלאומית, ובעיקר לאחר המשחק האחרון בין מ.ס כפר קאסם להפועל כפר סבא שנחתם בתיקו 2:2, אפילו הספקנים מבינים שמשהו קורה.
1 צפייה בגלריה
טאהא. "גיבוש, מצב רוח ואמונה זה המתכון להצלחה" | צילום: סיד בדיר
טאהא. "גיבוש, מצב רוח ואמונה זה המתכון להצלחה" | צילום: סיד בדיר
טאהא. "גיבוש, מצב רוח ואמונה זה המתכון להצלחה" | צילום: סיד בדיר
( סיד בדיר)
כפר סבא שמוליכה את הליגה פגשה את סגניתה כפר קאסם, שאחרי פיגור של 2:0 הצליחה להשוות ל־2:2 והבהירה לכולם שהיא לא אפיזודה חולפת בצמרת הטבלה ושצריך לקחת אותה ברצינות.
קראו עוד>>
עדיין מוקדם לפנטז על עלייה לליגת העל, אבל אם תשאלו את מנהל הקבוצה, אחמד טאהא, הוא יגיד לכם שהוא לא מופתע מהפתיחה המרשימה. "זה היה לי ברור מראש", הוא אומר. "בנינו סגל עם שחקנים איכותיים ומההתחלה היה לנו ברור שלא נחזור על מה שקרה בשנה שעברה, שלא הייתה הכי מוצלחת".

"מאוד מרוצה"

טאהא (39) מסביר: "כל מי שרואה אותנו משחקים מבין את מה שאנחנו ראינו מההתחלה. זו קבוצה חזקה עם שחקנים איכותיים שמשחקים כדורגל יפה לעין ולא סתם כדורגל מקרי. המיקום שלנו בטבלה לא משקר".
איך דואגים שזה יישאר ככה?
"שומרים את כולם קרוב, שנהיה כל הזמן יחד, גם בהפסדים וגם בניצחונות. גיבוש, מצב רוח ואמונה זה המתכון להצלחה".
מה שונה העונה?
"מבחינת תוצאות זה שונה לגמרי. בשנה שעברה בשלב הזה היינו עמוק בתחתית. נוצר כדור שלג בלתי ניתן לעצירה שהפך למשבר מתמשך. העונה יש הרבה יותר מחויבות של שחקנים שבאים ונותנים את הנשמה שלהם למען המועדון. אני מאוד מרוצה".
צירפתם את מאהרן ראדי ומוחמד כליבאת שהם שחקנים מרכזיים במגזר.
"אני יכול להגיד לך שזה הצעד הטוב ביותר שעשיתי מאז שאני בכדורגל ואני שמח וגאה על כך. אני מסתכל על אנשים כאנשים ולא רק כשחקני כדורגל".
עד כדי כך?
"בהחלט. אני לא מדבר רק על האיכות המקצועית הגבוהה שלהם, אלא על כך שמדובר באנשים מאוד חיוביים שמוסיפים לנו המון במגרש ומחוצה לו. הם דואגים להעביר את כל הטוב הזה גם מסביבם, כולל לדור הצעיר".
"העירייה עובדת חזק כדי להקים פה אצטדיון שכולם ידברו עליו, ובשלב הראשון יהיו 8,000 מקומות. התוכניות כבר מאושרות והקבלן צריך להתחיל בעבודה"
עד כמה אתה מאמין שתצליחו העונה להעפיל לליגת העל?
"אני לא חושב על זה אלא על איך לשרוד בליגה ולהבטיח את ההישארות כמה שיותר מוקדם. במצב כזה כמובן שננסה להיות כמה שיותר למעלה".
יש לי רושם שאתה מפחד לפתוח פה.
"ממש לא. זאת האמת וזה מה שאני חושב. הכי חשוב העונה זה לא לחזור לעצבים שהיו לי בשנה שעברה עם כל מה שעברנו. השנה הכל מתחבר לנו ונקווה שזה ימשיך כך".

"לא מהמתבכיינים"

אחד האחראים לפתיחת העונה המרשימה הוא המאמן שלומי דורה, אבל טאהא מסרב לחשוב מעבר לעונה הנוכחית. "לא חכם עכשיו לדבר על חוזה לדורה לעונה נוספת כי בכדורגל הכל נזיל", הוא מסביר. "פעם אתה למעלה ופעם למטה.
"הכל מתהפך בדקה ולכן לא צריך כבר עכשיו לדבר על העונה הבאה. אבל שיהיה ברור: אנחנו מרוצים מאוד מדורה שעושה עבודה טובה ויש לו חלק גדול בהצלחה".
אם וכאשר תגיעו לליגת העל מה לגביי תקציב/אצטדיון?
"העירייה עובדת חזק כדי להקים פה אצטדיון שכולם ידברו עליו, ובשלב הראשון יהיו 8,000 מקומות. התוכניות כבר מאושרות והקבלן צריך להתחיל בעבודה. הכל עניין של תקציבים וכסף מהטוטו"
בני סכנין מאמינה גדולה בדו־קיום, זו גם האג'נדה שלכם?
"אנחנו בדו־קיום ולא מהיום. יש לנו שבעה שחקנים יהודים וזה מבחינתנו מאוד חשוב. אם ניתן לעשות משהו היום ולשנות תפיסות של אנשים זה רק דרך הספורט".
אתה חושב שהמגזר זוכה להערכה מספיקה, למשל, מהשופטים?
"אני לא מאלה שמתבכיינים. זה לא נכון ולא לעניין. אם שופט טועה זה יכול להיות נגד סכנין, פתח־תקוה, חיפה או כפר קאסם. כולם טועים ואין לזה שום קשר למגזר".
מה היית משנה בכדורגל הישראלי?
"הייתי רוצה שהרמה תהיה יותר גבוהה. כיום לצערי הרמה מאוד נמוכה".
למה זה קורה לדעתך?
"אני לא יודע ממה זה נובע, אבל בואו נסתכל למשל על הנבחרת. תשאלי את עצמך למה אנחנו לא מצליחים כבר עשרות שנים".
תענה לי אתה.
"זה כנראה משהו מאוד עמוק ושורשי. אולי צריך לעבוד יותר ברצינות מגיל נוער ויכול להיות ששם מתחילה הנפילה לעומת נבחרות אחרות וזה מאכזב".
מתי נראה שחקן מכפר קאסם בנבחרת ישראל?
"מי שזה לא יהיה הוא יצטרך לעבוד מאוד קשה כדי שזה יקרה. אני מאמין ומקווה שזה יקרה בקרוב. מה שבטוח הוא שאנחנו נהיה מאוד גאים".
לעדכונים: חדשות ראש העין