בחודש פברואר 2019 נרשמה היסטוריה בכדורגל בעיר לאחר שקבוצת הפועל פתח־תקוה נרכשה במלואה על ידי האוהדים - "עמותת אוהדי הפועל פ"ת הכחולה". ההתאחדות לכדורגל אישרה את המהלך והזכויות עברו תמורת כמיליון שקל.
1 צפייה בגלריה
אייזיקוביץ'. "נשתפר וניקח את הדברים לאן שהם צריכים להיות
אייזיקוביץ'. "נשתפר וניקח את הדברים לאן שהם צריכים להיות
אייזיקוביץ'. "נשתפר וניקח את הדברים לאן שהם צריכים להיות
(ריאן)
חובבי הכדורגל בעיר, ובראשם אוהדי הקבוצה, לא ידעו את נפשם מרוב אושר כשהם מלאי תקווה להמשך. "אני שמח ונרגש לברך את הכחולה ואת כל אוהדי הפועל פתח־תקוה על האישור הרשמי שהבעלות עברה לידיי האוהדים", אמר אז ראש העירייה, רמי גרינברג. "עשיתם היסטוריה ואני מתחייב לסייע לכם ככל הניתן".
כעבור שנתיים וקצת הדרדרה הקבוצה לליגה א' לראשונה בתולדותיה, וכעת ברור לרבים כי המהלך נכשל. מי שלוקח את המושכות כעת בשם האוהדים הוא דניאל אייזיקוביץ' (34), שמחליף בתפקיד את שגיא שיינר. האם הוא יצליח להחזיר עטרה ליושנה? ימים יגידו.

"לעשות ולשפר"

מאז עזיבתו של הבעלים לשעבר, מאיר שמיר, נמצאת הפועל פתח־תקוה בכאוס ניהולי. בעלים באו והלכו, והדבר היחיד שנותר קבוע הוא חוסר יציבות וביקורת קשה מצד האוהדים על ההתנהלות. בעונה הנוכחית (2020/2021) המצב החמיר. הקבוצה החליפה מאמנים (מסאי דגו וחיים שאבו), ובסופו של דבר מונה שחקן העבר קלמי סבן לתפקיד.
קראו גם>>>

בפתח־תקוה ראו ניצוצות של אור בקצה המנהרה, כשבחודש ינואר האחרון נכנס אייל ברקוביץ' כשותף בקבוצה, בה שימש גם כמנהל מקצועי. אלא שגם הגעתו של הקוסם לא הוכיחה את עצמה עד עכשיו והקבוצה נשרה לליגה השלישית.
חלק גדול מהאוהדים מיואשים לחלוטין מהמצב, אבל יש גם כאלה שלא איבדו תקווה. אחד מהם הוא אייזיקוביץ', עצמאי המחזיק במשרד נסיעות, שמונה השבוע ליו"ר עמותת הכחולה. "המועדון לא במצב הכי טוב וזה הזמן הכי טוב לעשות ולשפר", הוא אומר השבוע. "מהכי נמוך אפשר רק לעלות".
למה אתה צריך את זה?
"כי זו אהבה ללא גבולות".
מה התוכניות לקדנציה שלך?
"אני מאוד מתחבר לדברים שעשו בהפועל קטמון, וזה הזמן גם לברך אותם לרגל העליה לליגת העל. הם עברו שנים קשות ולא הכל הלך להם חלק. כולם שוכחים שאנחנו סוג של סטרטאפ. רק לפני כשנתיים קנינו את המועדון ושילמנו שכר לימוד. אין מה לעשות, זה חלק מהדרך. אני מאמין שצריך לשנות כמה דברים בהמשך".
מה למשל?
"לתמוך יותר בקהילה שמסביב כדי שהקהילה העסקית תתמוך בנו. למרות הירידה יש המון התעניינות של אנשי עסקים, תורמים וספונסרים, אנשים שרוצים ומזהים את ההזדמנות לעזור, דווקא עכשיו".
מה האינטרס שלהם?
"אנחנו מועדון גדול. החשיפה לדברים כאלה לא מובנת מאליה. כשאנחנו כעמותה מחזיקים בקבוצה משולבת שיש בה אנשים עם צרכים מיוחדים, הפעילות הקהילתית הזו תורמת להרבה אנשים ומשמחת הרבה משפחות של אנשים שנמצאים במסגרת של המועדון. הפועל פתח־תקוה זה לא משהו מובן מאליו".

"אוספים את השברים"

אייזיקוביץ' יודע ומבין היטב שמה שהיה לא יכול להיות עוד. "נשנה כיוון", הוא מבהיר. "אולי אפילו נכניס ספורט נשים ונחבר אותו למועדון. אנחנו פועלים בכמה כיוונים כדי להפוך את הדבר הזה לפרויקט. הפועל פתח־תקוה היא שם גדול לא רק בזכות הכדורגל. מדובר באגודה מכובדת מאוד שכללה ענפים רבים".
כשאתה אומר נשנה למה אתה מתכוון?
"שניתן לאנשי ניהול לנהל את המועדון. האוהדים והוועד המנהל יתרכזו בפעילות העמותה ויחזרו ליציע. זה אומר פחות לנהל, להתערב ולקבל החלטות. צריך לקחת גוף ניהולי נפרד שיקבל את ההחלטות. אנחנו בונים את זה מאפס ולומדים מה עשינו לא נכון.
"צריך לקחת גוף ניהולי נפרד שיקבל את ההחלטות. אנחנו בונים את זה מאפס ולומדים מה עשינו לא נכון. יש לנו ביקורת עצמית. נשתפר וניקח את הדברים לאן שהם צריכים להיות"
"יש לנו ביקורת עצמית. נשתפר וניקח את הדברים לאן שהם צריכים להיות. בסופו של יום אנחנו עושים הכל מרצון לטובת המועדון ודואגים שתהיה לנו יכולת כלכלית להתנהל. משם אנחנו צריכים לעודד מהיציע כדי שהדבר הזה יצליח".
ולזה צריך תקציב. מאיפה תשיגו אותו?
"יש לנו חברי עמותה. יש לנו מניה שמאפשרת לבחור ולהיבחר. בשנתיים האחרונות האוהדים תרמו מיליון שקל כל שנה מכיסם. זה לא מובן מאליו לאף בעלים בכדורגל הישראלי, להוציא אולי את חמשת הגדולות. זה לא דבר טריוויאלי שבעלים מכניס יד לכיס ללא קשר להכנסות וספונסרים ומוציא מיליון שקל בלי מכירות שחקנים וכו'. זה קרה בשנתיים האחרונות ויש לי את האמונה שאפשר לעשות את זה גם השנה".
ומה התכנית המקצועית?
"זה כבר לא התפקיד שלי. מנכ"ל המועדון יחד עם קבוצת הניהול יקבלו החלטות".
ועתידו של אייל ברקוביץ'?
"אני לא יודע להגיד כי עדיין לא דנו בזה. אנחנו עוד אוספים את השברים מהירידה. לא נקבעה עדיין פגישה מסודרת עם אייל. לא שמענו אותו עד הסוף וגם לא קיבלנו עדיין החלטה".
ובכל זאת, תרצו שהוא יישאר?
"אנחנו עדיין פצועים וכואבים מהירידה, אני מאמין שבשבועיים הקרובים נדע".
איפה ניראה את הקבוצה בסיום העונה?
"ליגה לאומית חד־משמעתית, ובשלוש שנים הקרובות גם בליגת העל".