אם או בלי קשר להפסד (2:0) למכבי חיפה במחזור הרביעי ולאחר שהלוזונים לא הצליחו לרשום ניצחון ליגה בארבע מחזורים, הגיעה ההודעה הרשמית על החתמה של המגן הימני, דור אלו (28), בשורות הקבוצה עד תום העונה. בפתח־תקוה ראו באלו תקווה גדולה כמי שיעזור להוציא את הקבוצה מהפתיחה הפחות טובה של עונת 2021/2.
1 צפייה בגלריה
אלו. "שמח לחזור הביתה כי אין כמו בבית"
אלו. "שמח לחזור הביתה כי אין כמו בבית"
אלו. "שמח לחזור הביתה כי אין כמו בבית"
( ראובן שוורץ)
אלו שגדל בקבוצה ושיחק בשורותיה חמש עונות, מ־2012/13 ועד שעזב להפועל ב"ש לפני כארבע שנים, נחשב לאחד המגנים הטובים בארץ וצבר בשנים האחרונות קילומטראז' וניסיון בב"ש, בני יהודה ועירוני קריית שמונה.
הוא העדיף לחבור ללוזונים לקדנציה שניה ובכך גם לוותר על הצעה שהגיעה עוד קודם מכיוון בית"ר ירושלים שלא צלחה ושלחה אותו לתקופת המתנה בקיץ.
קראו עוד>>
"אני שמח לחזור הביתה כי אין כמו בבית" הצהיר אלו ובאותה הזדמנות אמר: "אני מתנצל בפני מי מאוהדי מכבי פתח־תקוה שנפגע ממני. נצא ביחד לדרך חדשה ומוצלחת ושנשמח ביחד. נתראה במגרש".
גם בקבוצה בירכו וציינו: "אלו נחשב לבן טיפוחיו של הבעלים אבי לוזון איתו הוא נמצא בקשר, לא רק בתקופות שהיה שייך למכבי פתח־תקוה. זה בטוח יעזור להצלחה של שני הצדדים".
מלבד החזרה הביתה רשמו הלוזונים רווח כלכלי גדול בכל הקשור לאלו, שנמכר לפני כארבע שנים תמורת כמיליון אירו ועכשיו הגיע כשחקן חופשי.

סערת התמונה

בטרם יצאה הליגה לפגרת הנבחרות חזר החיוך ללוזונים שעמדו בהצלחה בפני מבחן קשה מול הפועל חיפה. הקבוצה המפתיעה מעיר הכרמל הגיעה למשחק מהמקום הראשון ואחרי שלושה ניצחונות ברציפות. פתח־תקוה ומאמנה גיא לוזון יצאו בסיום הערב עם ידם על העליונה, כשהשיגו ניצחון ראשון העונה 0:2 בבית.
אלו שולב בדקה ה־80 וההתרגשות נראתה על פניו. "ברור שהוא התרגש", סיפר גורם במועדון. "דור גדל כאן וההתאקלמות שלו מהירה. זה דבר חשוב לו ולמועדון. אין ספק שההצטרפות שלו עושה טוב לכולם".
את התקופה בה שיחק אלו בהפועל באר שבע הוא בוודאי ירצה לשכוח, לפחות את הימים בהם היה חלק מ"המנודים".
לזה נוסיף את תקרית התמונה המפורסמת, כשהמגן שהיה אמור לעזוב את הדרום לטובת מכבי ת"א איתה כבר יצא למחנה האימונים בהולנד, הצטלם עם מדי הקבוצה. התמונה דלפה לרשת עוד לפני ההודעה הרשמית של המועדון, מה שהביא לשחרורו ועזיבתו לבני יהודה.
בסביבתו של אלו יודעים לספר כי הוא אכן הרגיש לא טוב עם סיפור התמונה והנידוי וקיווה שהתופעה הזו תיעלם מנוף הכדורגל הישראלי.
לצד זה ידעו להוסיף: "למרות הדברים הפחות טובים בב"ש, הוא דווקא התחבר לאנשים שם ועם חלקם הוא עדיין בקשר, כך שלא כל מה שניראה מבחוץ קיים מבפנים. אין לו חלילה רגשי נקם במישהו שם, ההיפך".

"תמיד מכבד"

מאהרן ראדי הבלתי נגמר, ששיחק לצד אלו בהפועל ב"ש, חושב שהמגן והלוזונים קיבלו החלטה נכונה לשני הצדדים. "החזרה שלו הביתה היא טובה לשני הצדדים, ללא ספק", אומר קשרה של כפר קאסם מהליגה השניה. "אני מאמין שהוא יצליח שם ומעכשיו חובת ההוכחה עליו".
ספר קצת עליו ממה שחווית בימים בב"ש.
"מדובר בשחקן שקט עם אופי חיובי, ילד טוב כזה. יש לו את החלקה שלו ואת החברים שלו. הוא תמיד מכבד, לא מהשחקנים הרועשים. הוא היה גם מצחיק כשהיה צריך ורציני כשהיה צריך להיות רציני. הוא בחור טוב ואני בטוח שכל מאמן היה שמח ששחקן כמוהו יתאמן תחתיו. כמובן שמבחינת יכולת יש לו הרבה מה לתרום".
נראה שמאז המעבר לב"ש הקריירה שלו לא בשיאה.
"יכול להיות שבחירות לא נכונות גרמו לו להיות במצב המקצועי שהוא נמצא בו היום. ציפיתי שהוא יעשה את השדרוג שיהפוך אותו להיות מגן ימני מבוקש בכל קבוצה. זה נעצר בב"ש משום מה" .
ראדי: "מדובר בשחקן שקט עם אופי חיובי, ילד טוב כזה. יש לו את החלקה שלו ואת החברים שלו. הוא תמיד מכבד, לא מהשחקנים הרועשים"
גיל לבנוני, שליווה את ב"ש כיועץ תקשורת, מכיר את אלו מקרוב. "דור בחור חיובי וטוב", הוא אומר. "כשהוא שיחק בב"ש הוא היה טוב, אבל לדעתי הטיימינג היה לרעתו".
תסביר.
"באותה העמדה שיחק בן ביטון שהיה אז בשיא כושרו, הגיע לנבחרת והיה פשוט מצוין. זה לא מנע מדור להיות בשיא המוטיבציה בכל אימון. חברתית הוא השתלב נהדר ותמיד אמר כן לכל יוזמה של תרומה לקהילה. פשוט בחור נהדר".
המאמן קובי רפואה, שמכיר את אלו עוד מימיו כנער במכבי פתח־תקוה ואימן אותו בבוגרים, מוסיף: "אמרתי לו בעבר שהוא יהיה מגן נבחרת וכך גם היה. מהמעבר שלו לב"ש חלה אצלו ירידה".
יש לך הסבר מדוע?
"דור הוא שחקן שצריך חיבוק, צריך לדעת איך להתנהל מולו".
אימנת אותו בק"ש, איך ידעת להחזיר אותו לעצמו?
"דור שחקן טוב. אני יכול להגיד שאם הייתי נישאר בק"ש הוא היה נשאר איתי שם, אם הייתי הולך לבית"ר ירושלים הוא היה בא איתי לטדי".
אולי הוא לא מתאים לקבוצה גדולה?
"אני לא חושב. דור שחקן מצוין ובין המגנים הטובים בארץ. כשמסתכלים מקרוב רואים שאין הרבה מגינים כאלה בקבוצות" .
הלוזונים יחזירו אותו לקדמת הבמה, אולי אפילו לנבחרת?
"הוא עשה בשכל שחתם שם. כולם מכירים אותו והוא לא עוד שחקן שם, אלא מי שמכיר את המערכת והיא מכירה אותו".
לעדכונים: חדשות ראש העין