מכבי פ"ת, כמו הכדורגל הישראלי כולו, בהקפאה בפעם השנייה תוך חצי שנה. הפעם, מספר בלם הקבוצה, דניאל פלשר, מדובר בעצירה, איך נאמר? מבאסת יותר. "בעונה שעברה העצירה הגיעה בדיוק כשהעפלנו לחצי גמר הגביע והמשכנו להיות דרוכים", הוא מספר, "הפעם זאת רק פתיחת העונה. שיחקנו רק שלושה משחקים ולמרות ההפסד במשחק האחרון באשדוד, היינו בתקופה לא רע. הרגשנו שאנחנו מתחברים לקבוצה טובה ועכשיו זה נעצר". באמצע השבוע הגיעה ההפשרה המיוחלת, אך עדיין החלקית, על חזרה לאימונים סדירים, ללא תאריך לחידוש משחקי הליגה. "אני שמח שהתקבלה ההחלטה הנכונה ואנחנו חוזרים להתאמן", אמר פלשר, "היינו מאוד מאוכזבים מההחלטה לעצור את הליגה והאימונים. בסגל הקודם נקבע מתווה שהביא להדבקה מזערית ואין לי ספק שכולנו היינו מעדיפים להמשיך ולהיות בבידוד ולצאת רק לאימונים ומשחקים כדי שנוכל להמשיך לעשות את מה שאנחנו כל כך אוהבים וכמובן להתפרנס. "עכשיו כל השחקנים מאושרים כמובן ומקווים שגם נחזור לשחק כמה שיותר מהר. אמנם חלפו רק שבועיים בלי אימונים, אבל עבורנו הספורטאים זה מרגיש המון".
1 צפייה בגלריה
מאושר במכבי פ"ת. דניאל פלשר (משמאל)
מאושר במכבי פ"ת. דניאל פלשר (משמאל)
מאושר במכבי פ"ת. דניאל פלשר (משמאל)
(צילום: ראובן שוורץ)
עד חידוש האימונים השחקנים, כמו כולנו, חיו בעיקר דרך תוכנות תקשורת מרחוק. "שמרנו על כושר ב"זום", אומר הבלם בחיוך, "מאמן הכושר נתן תוכניות מפורטות. בבוקר "נפגשנו" איתו און ליין ובערב כל אחד עושה אימונים בעצמו, בעיקר אינטרוולים, כשכמובן השתדלנו לשמור על אורח חיים בריא". איזו השפעה תהיה לעצירה על המשך המשחקים שלכם בליגה? "הייתה תקופה לא פשוטה, כי חוסר הוודאות מבלבל. אבל עבדנו קשה גם בבית ונעבוד קשה באימונים ולא נתרץ שום ירידה בכושר. החזרה למשחקים תעשה טוב גם לשחקנים וגם לאוהדים בבית והלוואי ונוכל לשמח אותם בזמנים קשה כאלה". שחקני המועדון ועובדיו שיצאו לחל"ת בסוף החודש שעבר, צפויים לסיים אותו עם החזרה לפעילות.
תחרות מקדמת מכבי, כאמור, פתחה את העונה בניצחון חוץ גדול על האלופה מכבי ת"א ואחר-כך גברה גם על הפועל כפ"ס בטרם נוצחה באשדוד במחזור השלישי, האחרון ששוחק עד כה. פלשר מרוצה למדי. "הבסיס הטוב של הסגל מהעונה שעברה נשאר ועליו הביאו זרים חדשים, שוער ומגינים", הוא פותח, "גם אני בעצמי וכך גם הקבוצה כולה, צריכים לעכל בעצמי את השינויים. היום הסגל מאוד תחרותי וכל השחקנים רעבים לשחק. הניצחון על מכבי ת"א נתן לנו הרבה ביטחון ובאשדוד הפסדנו למרות שהגיע לנו יותר והתוצאה לא משקפת". לאן אתם שואפים? "הליגה מאוד שיווינית העונה וההכרעות ייקבעו רק בסוף העונה. כל הקבוצות כמעט באותה רמה ורק מי שתהיה יציבה ותעבוד קשה תשיג את מטרותיה". פלשר החל את דרכו במחלקת הנוער של מכבי ת"א, בטרם עבר להפועל ר"ג וסיים את גיל הנוער בבני יהודה, בה גם עלה לבוגרים. בעונה שעברה הושאל למכבי פ"ת והיה אחד הברגים הכי משמעותיים במכונה המשומנת של גיא לוזון. בתחילת העונה חזר לבני יהודה, אולם יחד עם אנשי מכבי הפעיל לחץ על בני יהודה במטרה לסיים את דרכו במועדון הכתום ולחזור למכבי פ"ת, הפעם שלא בהשאלה. "הגעתי במחזור הרביעי של העונה שעברה וקיבלתי המון קרדיט", הוא מסביר, "עשינו עונה מדהימה. היה לי חיבור מצוין עם גיא, עם הצוות ועם ההנהלה והבנתי שרוצים ומעריכים אותי בקבוצה. השקענו הרבה מאמצים בחזרה שלי למכבי ואני מאושר להיות במועדון. אני מקווה לשחזר את היכולת מהעונה שעברה ויחד עם הקבוצה לשאוף כמה שיותר גבוה. אני יודע שיש בסגל עוד בלמים טובים אבל בשום קבוצה אין מקום מובטח ותמיד צריך לעבוד קשה כדי להשיג אותו. התחרותיות הזאת יכולה רק לקדם".