מוכרים וקונים מהר יותר: ניתוח מיוחד שערך אתר יד2 מלמד כי משך הזמן למכירת דירה התקצר ב-18% בממוצע במחצית הראשונה של 2022. במחצית הראשונה לקח בממוצע 33 ימים למצוא רוכשים לדירה, לעומת 40 ימים אשתקד. באיזה עיר מוכרים דירת יד שנייה הכי מהר?
2 צפייה בגלריה
 איפה מוכרים הכי מהר?
 איפה מוכרים הכי מהר?
איפה מוכרים הכי מהר?
(צילום המחשה: shutterstock)
השיאים בשוק הנדל"ן הישראלי הגיעו גם לשוק היד שנייה. הביקוש הגבוה לדירות למגורים ולהשקעה, ובמקביל ההיצע הנמוך, וגם עליית מחירי הדירות שזינקו בכ-16% רק בשנה האחרונה ולא נראה כי הם בדרך לרדת בקרוב – מובילים את רוכשי הדירות להזדרז ולרכוש את הדירה שהם תמיד רצו.
מניתוח נתוני אתר יד2 לחציון הראשון של 2022, עולה כי משך הזמן הממוצע למכירת דירות מיד שנייה בשוק הנדל"ן הישראלי התקצר ב-18% בממוצע בששת החודשים הראשונים של השנה, כך שלקח 33 ימים בממוצע למצוא רוכשים לדירה, לעומת 40 ימים במחצית הראשונה של 2021.
לפי נתוני יד2, העיר מודיעין-מכבים-רעות היא העיר בה נמכרו הדירות הכי מהר במחצית הראשונה של 2022 – תוך 16 ימים בממוצע לעומת 34 ימים ב-2021, קיצור של 51% במשך חיי המודעה באתר יד2. אחריה העיר גבעתיים שבה לקח בממוצע 18 ימים למכור דירה לעומת 31 ימים ב-2021 – ירידה של 41% במשך הזמן.

2 צפייה בגלריה
איזה עיר הכי מבוקשת?
איזה עיר הכי מבוקשת?
איזה עיר הכי מבוקשת?
(צילום המחשה: shutterstock)

במקום השלישי רעננה שבה משך הזמן למכירת דירה ירד ב-46% בין התקופות ומשך חיי המודעה עמד על 21 ימים בממוצע לעומת 40 ימים בשנה שעברה. אחריה הרצליה עם 23 ימים לעומת 32 ב-2021; פרדס חנה כרכור עם 23 לעומת 45; וראש העין עם 23 ימים לעומת 34 אשתקד.
מנגד היו יישובים שבהם משך הזמן למכירת דירה דווקא עלה במחצית הראשונה של השנה לעומת אשתקד: בקריית ביאליק נוספו 6 ימים בממוצע למשך חיי המודעה – מ-32 ב-2021 ל-38 השנה; בבית שאן נוספו 7 ימים ל-51 ימים בממוצע; בקריית מוצקין ובאור עקיבא נוספו 4 ימים, ברמלה נוספו 3 ימים ובחיפה יומיים.
איילת ניצן, סמנכ"לית שיווק ביד2: "הממצאים מעידים על 'שוק של מוכרים' בתקופה הנבדקת. כשהביקוש עולה וההיצע בירידה התוצאה המיידית היא עליית מחירים, וככל הנראה מחשש לעלייה נוספת הרוכשים ממהרים לסגור עסקה, שמא יספגו עוד עלויות. הנתונים מתכתבים עם בדיקה שעשינו גם לביקוש הכולל בתקופה הנבדקת שהראתה זינוק של 25% בביקושים לדירות בארץ בין המחצית הראשונה השנה וזו של אשתקד".
שמאי המקרקעין ירון ספקטור, בעלים ומנכ"ל משרד ירון ספקטור שמאות מקרקעין: "בשוק הדירות מיד שנייה, כמו גם בשוק הדירות החדשות, ציבור הרוכשים מבין כבר שהשוק במגמת עלייה ושהמחירים לא יירדו, וזה יכול להסביר מדוע משך הזמן למכירה התקצר. עליית הריבית החדה בחודשים האחרונים המייקרת את המשכנתה, והצפי לעלייה נוספת גם בשנה הקרובה, דוחפת את הצעירים שכבר בוחנים רכישה לסגור עסקה במהרה, וזה מתבטא בנתונים".