מסקר שערכה לשכת שמאי מקרקעין לקראת עליית אתר האינטרנט החדש של הלשכה, עולה כי 10.3% מהנשאלים סבורים כי ב-2020 תהיה ירידה במחירי הדירות בראש העין. מדובר בעיר שדורגה שלישית בסקר - מבחינת ירידות מחירים אחרי חריש ובאר שבע.
בסקר השתתפו 500 שמאי מקרקעין חברי הלשכה. כאמור, 14.7% מהנשאלים סבורים כי העיר חריש היא העיר בה מחירי הדירות צפויים לרדת, לאחריה העיר באר שבע עם 13.2%,אחריה ראש העין, 8.8% ציינו חיפה.
1 צפייה בגלריה
בנייה בראש העין (צילום: יריב כץ)
בנייה בראש העין (צילום: יריב כץ)
בנייה בראש העין (צילום: יריב כץ)
בסקר התבקשו שמאי המקרקעין גם להתייחס ספציפית באיזו עיר לדעתם תחול העלייה הגבוהה ביותר במחירי הדיור: 26% ענו כי תל אביב צפויה לחוות עליות מאסיביות, לאחריה עם 6.8% נבחרו הערים בת ים וחיפה ו-5.5% מהשמאים טענו כי רמת גן וירושלים יחוו את העלייה הגבוהה ביותר.
בענף הנדל"ן המניב מתברר כי העתיד שונה מזה שצפוי למחירי הדירות, כך לפי הסקר. 52.2% מהנשאלים סברו כי מחירי המשרדים יוותרו ללא שינוי. 39.5% סבורים כי מחירי המשרדים ירדו עד 10% ולעומתם 17.7% מהנשאלים סברו כי מחירי המשרדים יעלו עד 10%.
בנוסף, כ-33% מהשמאים שהשתתפו בסקר סבורים שאין להעלות את מס הרכישה למשפרי דיור עוד עולה מהסקר כי השמאים לא אופטימיים לגביי מחירי הדיור – כ-60% מהם סבורים כי מחירי הדיור צפויים לעלות בשנה הקרובה.
עוד נשאלו השמאים שבמידה ויוחלט על העלאת מסים, מה תהיה הבחירה הגרועה ביותר, מלבד מס רכישה למשפרי דיור. 25% טענו כי החזרת מס רכוש תהיה הבעייתית מכולם, אחריו מס דירה שלישית עם 23.9% מהנשאלים ואחרון עם 17.4% שטענו כי הבחירה הגרועה ביותר תהיה להעלות את מס הרכישה למשקיעים.