איך תצלמו תמונות טובות ומתאימות לקידום העסק שלכם?
במסגרת פרויקט העסקים של רשת mynet ו-google, קבלו כמה טיפים חשובים לצילום עם הסמארטפון לעסק - מאת ירון בן חורין
כשמדובר בצילום מוצר, אנשים או חנות - הצילום הוא המראה של העסק שלכם. הוא מופיע ברשתות החברתיות, באתר העסק, בתכתובות עם לקוחות, דיוור אלקטרוני, ועוד שימושים רבים וחשובים. אם הצילום ייראה מקצועי ומכובד, כך גם העסק שלכם.
גם אם ציוד הצילום היחיד שיש לכם הוא הסמארטפון, ניתן להוציא צילומים ממנו יפים שלא נופלים מאלה של המקצוענים. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להגיע לתוצאות טובות.
6 צפייה בגלריה
מיקוד טוב למוצר - להתמקד בו בצילום. למעלה: חוסר מיקוד, למטה: מיקוד נכון
מיקוד טוב למוצר - להתמקד בו בצילום. למעלה: חוסר מיקוד, למטה: מיקוד נכון
מיקוד טוב למוצר - להתמקד בו בצילום. למעלה: חוסר מיקוד, למטה: מיקוד נכון
נושא ומיקוד
האמרה "תפסת מרובה, לא תפסת" כאילו נכתבה במיוחד על צילום. לכן, בכל צילום חשוב להחליט מה הוא נושא הצילום המרכזי, ולא לנסות להכניס יותר מדי פרטים או נושאים בצילום אחד. אם זה מוצר או אנשים – ודאו שנושא הצילום ברור. הסתכלו במסגרת התמונה וחפשו דברים שעלולים "לגנוב" תשומת לב ומיקוד מעיקר. למשל, נסו לצלם מול רקע נייטרלי, שאין בו יותר מידי התרחשות. כעיקרון, חשוב לבודד את את נושא הצילום או להדגיש אותו על ידי העמדה באיזור הקרוב יותר למצלמה.
6 צפייה בגלריה
תאורה בצילום. צילום: ירון בן חורין
תאורה בצילום. צילום: ירון בן חורין
תאורה בצילום. צילום: ירון בן חורין
אור
המצלמה לא אוהבת חושך, וגם לא מצבים שבהם יש ניגודיות גדולה בין אור לצל במסגרת התמונה. אז מה עושים? השתדלו לצלם באור יום או במקום שהאור מבחוץ מגיע אליו. עדיף להמנע מאור מלאכותי, הוא לרוב חלש מדי בשביל המצלמה ולכן כל תנועה או חוסר יציבות יגרמו לתמונה להראות מטושטשת.
אל תצלמו נגד מקור האור, האור צריך לבוא מכיוון המצלמה. השתדלו לא להשתמש בפלאש, זה לא באמת מועיל ולרוב נראה גרוע. בכל מקרה לפני כל צילום, חשוב לגעת במסך במקום שאותו אתם רוצים לראות בצורה הטובה ביותר – כך תוודאו שהחשיפה והפוקוס (מיקוד) במקום הנכון.
6 צפייה בגלריה
חפשו זוויות צילום מעניינות. צילום: ירון בן חורין
חפשו זוויות צילום מעניינות. צילום: ירון בן חורין
חפשו זוויות צילום מעניינות. צילום: ירון בן חורין
זוויות
לזווית הצילום השפעה עצומה על מראה התמונה. כשאתם מצלמים מלמעלה, הכל ייראה קטן יותר. זווית תחתונה (צילום מלמטה לכיוון למעלה) מעצים את נושא הצילום. כשמצלמים אנשים, תמיד כדאי לחזיק את המצלמה (הסמארטפון) ישר, ולצלם בגובה העיניים, בכדי לא לעוות התמונה ואת המצולם. אפשר להגיד בביטחה שזווית מעניינת תתרום לצילום מעניין, אך חשוב גם שנושא הצילום ייראה בבירור ובצורה מכובדת. מה שבטוח, צילום מגובה העיניים שלכם הוא לרוב הצפוי והמשעמם ביותר, לכן חפשו זווית מחמיאה ומענינת.
6 צפייה בגלריה
להתמקד במוצר, עם סטיילינג נכון ורקע יפה. צילום: ירון בן חורין
להתמקד במוצר, עם סטיילינג נכון ורקע יפה. צילום: ירון בן חורין
להתמקד במוצר, עם סטיילינג נכון ורקע יפה. צילום: ירון בן חורין
-
צילום מוצר
אם אתם רוצים להציג מוצר או פריט חדש, חשוב שיהיה לכם צילום טוב שלו. רוב בתי העסק עמוסים בסחורה או מוצרים, וכך גם המדפים. לכן מומלץ לבודד את המוצר בכדי שלא ייעלם בתמונה. כדי לייצר צילום מוצר מנצח, מקמו את המוצר במקום מואר, הכינו שטח נקי סביבו, מיצאו רקע אחיד ויפה, והוסיפו פריטים לקישוט התמונה (סטיילינג - כמו שהמקצוענים קוראים לזה). התקרבו כך שהמוצר ימלא את רוב מסגרת התמונה - הרקע והקישוטים את שאר התמונה. חפשו את הזוית הנכונה אשר תקנה למוצר מראה יפה ומכובד. והכי חשוב – אל תמהרו, השקיעו זמן בצילום עד שתגיעו לצילום מוצר אסתטי ויפה.
6 צפייה בגלריה
לספר את סיפור העסק דרך התמונות. צילום: ירון בן חורין
לספר את סיפור העסק דרך התמונות. צילום: ירון בן חורין
לספר את סיפור העסק דרך התמונות. צילום: ירון בן חורין
-
סיפור העסק דרך תמונות
לצלם נכון ויפה זה חשוב, אבל לדעת להעביר מסר או סיפור דרך התמונות - חשוב עוד יותר. לצילום יש את הכוח לחבר רגשית את הלקוחות למוצר או לשירותים שלכם. השתמשו בצילום בכדי לספר על העסק, להציג מוצר חדש, להציג את האנשים מאחורי העסק ולשתף בהליך העשיה שלכם. אל תנסו להכניס את הכל בפעם אחת, סיפור הוא פסיפס של תמונות שכל אחת מהן מציגה צד אחר שלו.
ברוב המקרים יופיע הצילום ביחד עם כיתוב כלשהו, לכן - חישבו מראש מה אתם רוצים לספר, ואז צלמו את מה שמתאים לתוכן. דוגמאות לנשואי צילום סיפוריים? לקוחות מחייכים, מוצר המוצג בצורה מקורית ויוצאת דופן, אווירה מיוחדת לקראת חג או אירוע, תהליך יצירת המוצר או השירות – אלה הם רק חלק מהדרכים בהן אפשר לספר סיפור דרך תמונות.
6 צפייה בגלריה
צילום שמניע לפעולה. צילום: ירון בן חורין
צילום שמניע לפעולה. צילום: ירון בן חורין
צילום שמניע לפעולה. צילום: ירון בן חורין
הנעה לפעולה
צילום הוא דרך מצויינת להניע לקוחות לצרוך את המוצר או השירות שלכם. לכן, אל תהססו להשתמש בצילום בכדי להניע אותם לפעולה. יש לכם מבצע או שירות חדש? דאגו לצלם אותו, והוסיפו בעריכה או בטקסט את הקריאה לפעולה (Call to Action). פתחתם מקום חדש? צלמו אותו והזמינו את הלקוחות לבקר. אבל אל תגזימו – חזרה על אותה קריאה יכולה לשחוק את המסר. לא פחות חשוב – כל כללי הצילום האיכותי חלים גם על צילום מסוג זה – כך תשיגו את מלוא האפקטיביות של הצילום לעסק.
ירון בן חורין, מנחה סדנאות צילום בסמארטפון לקבוצות וארגונים - www.yaron.com
לכל הפרטים על פרויקט העסקים של רשת mynet ו-google