הכתבה פורסמה לראשונה ב ynet. כתב: עמית קוטלר.
"חברות התעופה ואתרי התיירות מפרסמים מחירים של כרטיסי טיסה שלמעשה כלל אינם רלוונטיים ואינם אמיתיים". כך כותב ג'וש גולדשמיד, מנכ"ל המועצה לצרכנות, בהודעה חריגה שהוא מפרסם. לדבריו, על פי תלונות רבות שהתקבלו במועצה לצרכנות, כאשר הצרכן מבקש לבצע את ההזמנה, או לאחר ביצוע ההזמנה, הוא מגלה כי אין כרטיסי טיסה במחיר שפורסם.
"הצרכן צריך לדעת שעליו להיזהר מפרסומים מפתים ומטיסות זולות מדי, שלעיתים אין מאחוריהם כלום, וכל מטרתם היא לפתות אותו לבצע הזמנה ולשכנעו לבצע עסקה אחרת, יקרה הרבה יותר", כותב מנכ"ל המועצה. לדבריו, התופעה היא בגדר הטעיה חמורה, אסורה על פי סעיף 2 לחוק הגנת הצרכן, ודינה עיצום כספי של 45 אלף שקלים: "יש להילחם בה ולאכוף את הדין כנגד כל האתרים הנוקטים שיטה פסולה זו".
מנכ"ל המועצה לצרכנות מוסיף להודעתו את פרטי מבצע האכיפה שביצע האיחוד האירופי בעניין. לדבריו, מתוך כ-350 אתרי תעופה באירופה נמצאו 235 אתרים שהטעו במחירים והמחירים בהם נמצאו לא אמינים.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
"המועצה לצרכנות קוראת לרגולטור לבדוק את חברות התעופה והתיירות הפועלות בארץ על מנת לעקור תופעות אלו מהשורש", אומר גולדשמיד ומוסיף כי המועצה לצרכנות תפעל לקדם תיקון לחוק שיאפשר לצרכן לתבוע פיצוי של עשרת אלפים שקלים ללא הוכחת נזק בכל מקרה של הטעיה על תנאים מהותיים בעסקה.
להודעת המועצה לצרכנות מצורפים חמישה טיפים בסיסיים להזמנת טיסת לואו-קוסט:
1. לבדוק כל פרסום לעומק, לא להאמין לכל פרסום אטרקטיבי.
2. לצלם את דפי אתר ההזמנה עד לשלב הרכישה (כולל).
3. אם יש ספק לפני הרכישה, להתקשר ולוודא שיש כרטיסים במחיר המוצג.
4. להקליט את השיחות עם נציגי החברה.
5. נפגעתם מחברת תיירות או נופש? פנו למועצה לצרכנות.