אחת התמורות המעניינות ביותר טמונות בשירות כתיבת תוכן לבלוג באתר. אם בעבר כל אחד היה פותח בלוג אישי, מפרסם אותו ומרגיש כאילו כל המדינה קוראת אותו.
למה שבעל עסק יפתח בלוג באתר שלו?
לכך יש מספר תשובות: 1. טוב ל'גוגל' – אם בעבר דיברו על כך שפייסבוק הוא המקום שבו על בעלי עסקים להיות פחות רשמיים בתוכן שהם מייצרים, הרי שכיום ברור לחלוטין שניתן לייצר באותו אתר שני סוגי תוכן: כתיבת תוכן תדמיתי - שיווקי לעמודים הראשיים וכתיבת תוכן מגזיני במסגרת הבלוג. באופן הזה מבחינה תדמיתית – לאתר יש יותר נפח, מבחינת גוגל – ניתן להחזיק את הגולש יותר זמן באתר ולהעלות את הדירוג שלו ומבחינה שיווקית – אנחנו מפגינים ידע ומקצועיות.
2. טוב למוניטין – לא מעט חברות שמדברות אתי אומרות לי: "אבל אין לנו מה לכתוב, רק לפני שנה הקמנו את העסק". כתיבת תוכן ובניית לבלוג מגזיני היא בדיוק התשובה לכך משום שהיא יכולה "לחפות" על העדר שנות ניסיון כתובות, בתוכן מקצועי, המייצב מוניטין ונותן ללקוח תחושה של ניסיון וידע.
3. טוב להגדלת נפח התוכן באתר – יש הבדל גדול מאוד בין אתר המורכב מחמישה עמודי תוכן לבין אתר המורכב מעשרה עמודים מבחינת הרושם הראשוני ללקוח. כיום בעידן עמוד בית ארוך ונגלל, ניתן להראות בעמוד הבית למשל בוקסות עם 5-3 תקצירים של כתבות הבלוג, כאשר כל בוקסה כזאת מכילה גם תקצירי טקסטואלי וגם תמונה – יחד מתקבל אצל הלקוח הרושם שמדובר באתר מסיבי וגדוש.
4. טוב להצגת קייס סטאדי – הבלוג הוא בדיוק המקום שבו בעל עסק יכול לחשוף ולהראות יכולות באמצעות כתיבת תוכן על פרויקטים שעליהם הוא עובד. עבור אדריכל למשל, הבלוג הוא המקום שבו אפשר לספר את כל הסיפור; משלב הרעיון, דרך התכנון ועד הביצוע. כל זאת באמצעות תמונות שימחישו את תהליך העשייה וכיתוב שיספר את כל הסיפור. לקוח פוטנציאלי יוכל להיכנס לבלוג ולהתרשם ממידת המקצועיות והיצירתיות של בעל המקצוע.
5. טוב להפגנת יכולות כתיבה – כאן אני מדבר בעיקר לעולם שיווק הדיגיטל, הכולל בתוכן גם את התחום של כתיבת תוכן. הבלוג שלכם הוא מקום נפלא להפגנת יכולות הכתיבה שלכם. מעבר לתיק העבודות, ולאופי הכתיבה באתר, הבלוג מאפשר לכם לשחרר קצת את רסן הכתיבה ולהפגין את כישורי כתיבת התוכן שלכם, במטרה שהלקוח הפוטנציאלי שיקרא את התוכן, יתרשם וירצה לשכור את שירותיכם.
כתיבת הבלוג – שיווקי, אבל במינון נכון אנחנו, בחברת התוכן 'החלוץ' – תוכן שמפריח את השממה, מקפידים שהתוכן הכתוב בבלוג יהיה מעניין ויספר סיפור. הרי בסוף אנחנו רוצים להביא את הגולש להתעניין בתוכן הנכתב בבלוג ועל ידי כך לחזק את המותג/לגרום לו ליצור קשר. זכרו – הבלוג לא יכול להיות המשך של האתר מבחינה שיווקית ולכן גם אם מאוד מפתה אתכם לכתוב 5 כתבות באורך 500 מילים המראות כמה אתם או המוצר שלכם מוצלחים – הימנעו מלעשות זאת.
חשוב מאוד להבין את המינון, ולכן אם נבחר לכתוב 5 כתבות לבלוג, אני ממליץ שלפחות 3 מתוכן יהיו כתבות בלוג מקצועיות שיעטפו את התוכן השיווקי של שתי הכתבות הנוספות. אף אחד לא רוצה להיכנס לכתבות שצועקות כמה הוא הכי טוב, גם אתם מתים להגיד את זה עשו זאת בחוכמה.
בסופו של יום כתיבת תוכן באמצעות בלוג היא כלי חשוב מאוד בעולם התוכן כיום, היתרונות שלו רבים וחשוב לעשות בו שימוש נכון ולא מוגזם. בהצלחה.