1 צפייה בגלריה
מאבק שכונתי. צילום: ריאן
מאבק שכונתי. צילום: ריאן
מאבק שכונתי. צילום: ריאן
האם מאבק תושבי שכונת אם המושבות נגד הקמת התחנה המרכזית הזמנית ברחוב גיסין, צמוד למסעדת "אחלה", מתחיל לשאת פירות? השבוע התקבל בעיריית פתח תקוה מכתב ממשרד התחבורה שבו נכתב כי "המשרד לא יתנגד לבחון חלופות נוספות ככל שיוצעו". העירייה הודיעה בתגובה למכתב כי היא פועלת במשותף עם ועד הפעולה של השכונה ונקבעה עימם פגישה בנושא.
לפני כחודש החליטה עיריית פתח תקוה על הקמת תחנה מרכזית זמנית ברחוב גיסין, שצפויה לפעול כארבע שנים החל מחודש אוגוסט הקרוב. הסיבה לכך היא שעל השטח שעליו ממוקמת כעת התחנה המרכזית הישנה ייבנה קומפלקס חדיש ומודרני של תחנה מרכזית ומרכז עסקים מהמפוארים בישראל. בעקבות ההחלטה על הקמת התחנה הזמנית ברחוב גיסין, שהוא ציר פקוק ועמוס ממילא, החליטו תושבי השכונה לצאת למחאה כדי לנסות ולמנוע את רוע הגזירה מבחינתם. גם חבר המועצה רמי גרינברג פנה למשרד התחבורה בנושא והשבוע התקבלה התגובה מדרור גנון, מנהל אגף בכיר תחבורה ציבורית במשרד התחבורה.
"אין חולק כי התחנה הנוכחית טעונה שיפוץ", כותב גנון ממשרד התחבורה. "מדובר בפרויקט חשוב במעלה אשר יקדם את התחבורה הציבורית והשירות לנוסע בעיר פ"ת בעשרות מונים. בתקופת העבודות ברור כי לא ניתן להפסיק את פעילות התחבורה ונדרש מיקום חלופי זמני להפעלת קווי השירות".
גנון מוסיף במכתב: "השיקולים לבחירת המיקום החלופי, במכלול האילוצים, הינם בראש ובראשונה מזעור השינויים למשתמשי התחבורה ומזעור נסיעות הסרק של האוטובוסים ע"מ למנוע גודש מיותר בכלל הכבישים בעיר. כל זאת לצד העובדה כי קיימת מצוקת תשתיות ושטחים בתחבורה הציבורית ובאזור המרכז בפרט. בתוך כך נדגיש כי אומנם הפרויקט מתוקצת על ידנו אך הרשות המקומית היא זו אשר אמונה על ביצוע הפרויקט, לרבות איתור שטח חלופי בתחומה המוניציפלי".
בנוגע למיקום התחנה המרכזית ברחוב גיסין משיבים במשרד התחבורה: "משרד התחבורה בחן את התוכנית שהועברה על ידי העירייה ומצא כי הינה הטובה ביותר במסגרת האילוצים כאמור. המשרד לא יתנגד לבחון חלופות נוספות ככל שיוצעו על ידי העירייה ובתנאי שהעירייה תעמוד בלו"ז, שמוכתב במסגרת התב"ע לתחנה ושהחלופה תיתן מענה הולם לשירותי התחבורה בעיר. לסיכום, כאמור לעיל, מדובר בפרויקט חשוב. אי נוחות זמנית צפויה להיגרם במהלך העבודות ושינוי מערך התחבורה הציבורית, ללא קשר למיקום החלופי. אחזור ואדגיש כי מציאת שטחים חלופיים הינם בסמכות הרשות המקומית ומוטב כי פניות מסוג אלו יטופלו בתוך הרשות עצמה".
בעקבות המכתב הודיעה העירייה כי היא פועלת במשותף עם ועד הפעולה המייצג את השכונה ונקבעה פגישה בנושא.
מעיריית פתח תקוה נמסר בתגובה: "העירייה עושה את המרב על מנת להקל על ציבור הנוסעים, ציבור התושבים בסביבת התחנה הזמנית וציבור הנהגים הנוסעים בכבישים המדוברים, ופועלת במשותף עם ועד הפעולה המייצג את השכונה ואף נקבעה פגישה להמשך שיתוף פעולה".