מדי בוקר ואחר הצהריים נתקעים אלפי נהגים בעומסים כבדים בצומת הזה, ועכשיו אולי מגיעה הבשורה שתביא את השינוי. אבל עד אז, סביר שנחווה פקקים אפילו כבדים יותר במהלך העבודות.
2 צפייה בגלריה
צומת מגדל אפק
צומת מגדל אפק
צומת מגדל אפק
(צילום: באדיבות חברת נתיבי ישראל)

חברת נתיבי ישראל הוציאה צו תחילת עבודה לצורך תחילת הפרויקט בצומת מגדל אפק (נחשונים) על מפגש הכבישים 444 ו-471.
מדובר בצומת עמוס לאורך כל שעות היממה והחברה תחל בשבועיים הקרובים בפרויקט שיסייע להקל על העומס בצומת הנ"ל ואף בשני צמתים נוספים והוא עתיד להסתיים תוך 10 חודשים בלבד.
בפרויקט, החברה תוסיף שני נתיבים נוספים על כביש 444: הוספת נתיב שלישי ישר מצפון לדרום, והוספת נתיב פניה שמאלה שלישי מדרום לכיוון מערב לכביש 471. בנוסף, במסגרת הפרויקט החברה תוסיף נתיב האצה על כביש 471. במסגרת הפרויקט החברה תבצע התאמה ושדרוג למערכת הרמזורים בצמתים. למעשה, כל מרכיבי הפרויקט ביחד יובילו להקלה נרחבת למשתמשי הדרך בקטע נסיעה שעמוס לאורך כל שעות היממה על כביש 444.
המהנדסת מעיין עזר מנהלת מחלקת פרויקטים בחטיבת תפעול ואחזקה של חברת נתיבי ישראל: "מדובר בפרויקט משמעותי מאוד למשתמשי הדרך שחווים עומסים בציר זה לאורך כל שעות היממה. קיים גידול משמעותי ועצום באוכלוסייה בערים הסמוכות, ראש העין ופתח תקוה, מה שמגביר את הגודש בצומת וכן, משאיות שיוצאות ונכנסות מהמחצבה הקרובה.

2 צפייה בגלריה
ארוכה הדרך הביתה. פקק בכביש 443
ארוכה הדרך הביתה. פקק בכביש 443
ארוכה הדרך הביתה. פקק
( צילום: שאול גולן)

קראו גם:

בפרויקט היה שיתוף פעולה מלא עם הרשויות השונות וגם עם חברת חוצה ישראל ובכך הצלחנו להוביל לתחילת הביצוע. בפרויקט הנוכחי המטרה היא מוחלטת וחשובה, להוביל להקלה ניכרת בעומס התנועה למשתמשי הדרך, זו תורגש מיד עם סיום העבודות תוך מס' חודשים".
לסיכום: סוף סוף יש תקווה לעתיד בנוגע להקלה בפקקים, אבל בינתיים נמשיך לסבול מהם אפילו ביתר שאת.