1 צפייה בגלריה
גל גולד. צילום: פרטי
גל גולד. צילום: פרטי
גל גולד. צילום: פרטי
אם לא שמעתם מעולם את השם גל גולד, כנראה אתם לא מעורים ברשתות החברתיות. גולד (27), כוריאוגרפית ורקדנית מאריאל, נחשבת לסנסציית רשת עם 270 אלף עוקבים, חלקם אמנים מפורסמים מחו"ל, המשתפים סרטוני ריקוד שלה, אותם היא מעלה.
כיאה לכוכבות רשת בסדר הגודל הזה, היא הצליחה לפרוץ את תקרת הזכוכית של הרשת. היא השתתפה בעבר בתוכנית "ישנן בנות" בערוץ 24, וכיום היא משתתפת בתוכנית הריאלטי "רק רוצים לרקוד".
"הזמינו אותי לתוכנית והחלטתי לנסות את מזלי", היא מספרת. "אני חושבת שזאת אחלה פלטפורמה, במה שיכולה להביא להרבה חשיפה. זו עדיין טלוויזיה, וכן מחפשים שם את הסיפורים וזה בסדר, זה חלק מהעניין".
ואם זה לא מספיק, הרי שגולד מונתה השבוע לכוריאוגרפית הרשמית של קבוצת המעודדות של מכבי תל אביב בכדורסל, תפקיד אותו היא מכנה "סגירת מעגל", כיוון שלפני כשמונה שנים היא היתה אחת מן המעודדות של הקבוצה.
בריטני ואני
האהבה שלה למקצוע החלה עוד בילדותה באריאל, כשרקדה בחוגים ולקחה חלק בלהקה הייצוגית של העיר עד כיתה ו'. "הייתי ילדה מאוד מופנמת וביישנית", היא מספרת. "המדריכה שלנו נתנה לי כל הזמן סולואים ושמה אותי בקדמת הבמה. פחות אהבתי את זה והפסקתי לרקוד לכמה שנים באופן מקצועי, אבל המשכתי להתאמן בבית. בעידן שלפני היוטיוב, הייתי רואה קליפים של בריטני ספירס וספייס גירלס ומחקה אותם".
אחרי השירות הצבאי החליטה גולד להמריא ללוס אנג'לס הרחוקה כדי להתמקצע בתחום. "שם יש את הסצנה הנכונה", היא מסבירה. "למדתי אצל כוריאוגרפים מאוד מוכרים, ואפילו היתה סוכנות גדולה שרצתה להחתים אותי, אבל לא היתה לי ויזת אמן". עם שובה ארצה היא החלה ללמד בעצמה ריקוד.
איך הגבת כשהציעו לך לנהל את המעודדות של מכבי?
"זה היה מאוד מרגש עבורי. הייתי שם, אני יודעת מה זה. כבר כמה זמן שאנחנו במגעים, והם התלהבו ממה שאני עושה ומהסרטונים שאני מעלה. כשזה קרה, מאוד שמחתי, מדובר ביעד מאוד גדול שרציתי לכבוש. הציפיות של מכבי ממני ממש בשמיים ואני מאוד מקווה לא לאכזב אותם".
אחרי תפקיד כזה, מה החלום הגדול?
"תמיד שואלים אותי את זה, אבל אין לי חלום ספציפי. ברור שאם הייתי יכולה להופיע עם ביונסה על הבמה, זה יכול היה להיות מטורף. אני פשוט רוצה להמשיך לעשות את מה שאני אוהבת, להתפרנס מזה ולקום כל בוקר ולדעת שאני עושה את הדבר הנכון. כן, יש לי יעדים שאני רוצה לכבוש כמו להופיע עם אמנים מוכרים, לעשות להם כוריאוגרפיות לקליפים, ואולי אפילו יום אחד להיות 'מנטורית' בתוכניות הטלוויזיה בתחום הריקוד. יש לי גם יעדים שהם לא בתחום הריקוד".
כמו מה?
"עשיתי בעבר פרסומת ל-Chevrolet Spark שכמובן משלבת ריקוד ומאוד אהבתי את זה. הייתי גם פרזנטורית של Fila. דברים כאלו בהחלט מדברים אליי ומעניינים אותי".
ריקוד מושחת
אחד הדברים שמפתיעים אותה הוא שאנשים מזהים אותה ברחוב. "כשרק התחלתי להתפרסם באינסטגרם זיהו אותי, אבל לא בתדירות שזה קורה היום", היא מספרת. "זה נחמד, אני הולכת בקניונים וצועקים לי 'היי גל גולד, זאת את נכון'?".
ברשתות החברתיות אין סינון לתכנים שעולים. נתקלת בתגובות פוגעניות?
"יש תגובות רעות כמו שמקבל כל אחד. התגובות השליליות בדרך כלל מגיעות מהמתחרים שלי, מאנשים מעולם הריקוד. זה די עצוב כי מדובר בעולם, שאמור להיות מאוד מפרגן, ויש ציפייה גם להבנה מסוימת. הרי אנשים מהתחום יודעים כמה זה קשה להצליח. אני לא נותנת לדברים כאלו לעצור אותי. מדי פעם יש גם כל מיני הודעות שלא מוצאות חן בעיניי מגברים, למשל, ואלו ישר נחסמים. הגוף והפנים שלי זה לא העיקר, ואני דואגת שהדפים שלי ברשת יהיו מאוד מקצועיים".
העובדה שאת מאריאל, עיר שנויה במחלוקת, לא מעוררת הדים ברשת?
"מישראלים פחות יש תגובות בנושא. כשאני מפרסמת סרטונים וכותבת למעלה 'ישראל', יש לפעמים ריקושטים מגולשים מחו"ל. אנשים כאילו מתקנים אותי וכותבים לי 'התכוונת לפלסטין', אבל אני פחות מתעסקת בזה. אני אוהבת את אריאל ויש לי את הדעות הפוליטיות שלי, אבל זה לא משהו שמתערבב עם התחום המקצועי".
יש מחשבות לעזוב את אריאל לטובת העיר הגדולה?
"כרגע לא. אריאל היא המקום השקט והשפוי שלי. אני כל היום בנסיעות, יש לי שיעורים בסטודיו בתל אביב ואני מעבירה סדנאות בכל מיני מקומות בארץ. חשוב לי בסוף היום להגיע למקום הבטוח שלי. באריאל אני יכולה לראות את המשפחה שלי כל יום ולשחק עם האחיינית שלי. לטעמי, אין דבר יותר חשוב בחיים".