"הבית רעד": תושבים רבים שמעו אמש בשעות הערב מספר פיצוצים חזקים בראש העין ופתח תקוה, שיצרו הדף והרעידו מרפסות ובניינים. הפיצוץ הראשון היה חזק במיוחד, ולאחריו באו פיצוצי משנה.
3 צפייה בגלריה
המכתש שנוצר ואזור הפיצוץ
המכתש שנוצר ואזור הפיצוץ
המכתש שנוצר ואזור הפיצוץ
(צילומים: המכתש - מתוך הרשת החברתית, שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים; הניידת - נדב אבס)
בהמשך הלילה המשטרה והצבא פעלו לאיתור מקור הפיצוץ. הם מצאו שמוקד הפיצוץ היה ליד נוף ים בהרצליה, בשטח התעשייה הישן של חברת תעש. כתוצאה מהפיצוצים נוצר מכתש בקוטר כשבעה מטרים ופטריית עשן נראתה בשמיים.
ככל הנראה מדובר בפיצוץ של חומרים כימיים שהיו טמונים באדמה. עקב החשש מפליטת גזים רעילים, תושבי האזור הונחו לסגור חלונות. מספר תושבים דיווחו על צריבה בעיניים. לא נמסר על נפגעים באירוע החריג. אגב, בצה"ל הבהירו שהפיצוץ לא נגרם מפעילות צבאית, מה שמחזק את הערכה כי מדובר בתקלה כלשהי.

3 צפייה בגלריה
משה פדלון בזירת האירוע
משה פדלון בזירת האירוע
משה פדלון בזירת האירוע
(צילום: פרטי)

קראו גם:

עד לפיצוץ, שמשון סער, סיפר ל-ynet: "הייתי 300 מטר ממוקד הפיצוץ. היה פיצוץ מחריד. חשבתי שזה מטען חבלה ואז כל הסביבה התמלאה עשן שחור, החורש התמלא גם. כולי חול, נפל עליי חול על הראש. לא יכולתי לראות. הייתה כאן משפחה שסיפרה שהם ראו לפני כן אש". משה פדלון, ראש עיריית הרצליה, אמר לכלי התקשורת כי הזהיר את כולם מאסון קרב, אך איש אינו שומע.
העובדה כי הפיצוצים החזקים נשמעו גם בפתח תקוה ובכל הסביבה מעידה על העוצמה שלהם. בימים הקרובים ימשיכו לחקור מה הגורמים לאירוע החריג כדי למנוע הישנות של מקרים מסוג זה.

3 צפייה בגלריה
ניידת משטרה
ניידת משטרה
ניידת משטרה
(צילום המחשה: דוברות המשטרה)