7 צוותי כיבוי וחילוץ בפיקודו של רשף יוסי קלבו, פעלו בשעות הקטנות של הלילה בשריפה שפרצה בדירה ברחוב דוד המלך בראש העין. מהמקום היתמר עשן סמיך, ולוחמי האש פעלו לכיבוי האש וחילוץ לכודים, אחד מהם חולץ מחוסר הכרה.
3 צפייה בגלריה
מזירת השריפה בראש העין
מזירת השריפה בראש העין
מזירת השריפה בראש העין
(צילום: תיעוד מבצעי כבאות והצלה לישראל.)
הכוחות פעלו זמן ארוך במקום עד שהושגה שליטה על האש. כאשר במהלך פעולות הכיבוי בוצע חילוץ של מספר רב של לכודים, בעזרת סולמות מחלונות הדירות ומחדר המדרגות ע״י לוחמי האש בעזרת מסיכות מילוט.
שריפה באמצע הלילה בדירה בראש העין - צפו >>>
הלוחמים המשיכו את הפעילות בפריצה של דירות בקומות העליונות על מנת לפנות נפגעים בעקבות העשן הרב שהצטבר בחדר המדרגות. כלל הלכודים שחולצו, קיבלו טיפול רפואי ממד״א בשטח.
מפקד האירוע רשף יוסי קלבו >>>
ממד"א נמסר כי הדיווח התקבל בשעה 02:20. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח בלינסון, שיבא בתל השומר, מאיר ושניידר 14 פצועים משאיפת עשן, בהם גבר כבן 50 ואישה כבת 70 במצב בינוני ו- 12 קל.
חובש רפואת חירום במד"א שניר ברוכי סיפר: "יחד עם כוחות החירום ותוך כדי פעולות הכיבוי חילצנו אלינו את הפצועים שסבלו משאיפת עשן. הכוחות הגדולים של מד"א שכללו אמבולנסים, ניידות לטיפול נמרץ וכוננים רכובים על אופנועים ביצעו בדיקות רפואיות, הענקנו טיפול רפואי שכלל מתן חמצן לטיפול בפגיעות העשן ופינינו את הפצועים לבתי החולים באזור כשמצבם בינוני וקל".
3 צפייה בגלריה
מזירת השריפה בראש העין
מזירת השריפה בראש העין
מזירת השריפה בראש העין
(צילום: גל סלהוב, תיעוד מבצעי מד"א)
עוד דווח מכיבוי האש כי השריפה פרצה בדירה בקומה הראשונה שבערה כליל. מפקד התחנה טפסר משנה אלון שבתאי נכח במקום האירוע.
לזירת האירוע הגיע גם ראש עיריית ראש העין, שלום בן משה, על מנת לחזק את הדיירים שפונו מהבניין.
מהעירייה נמסר כי, "הלילה בשעה 02:20 התקבל אצלנו דיווח על שריפה בבניין מגורים ברחוב דוד המלך. מיד עם קבלת הדיווח יצאו כוחות ביטחון והצלה, שיטור עירוני, מינהלת אביב וצוותי החירום של הרשות לזירה. במקום פרצה שריפה באחת הדירות בבניין והדיירים פונו מחשש מהתרחבות השריפה ומשאיפת עשן. עו"סית חירום של האגף לשירותים חברתיים נתנה מענה ראשוני בלילה לדיירים וצוות האגף דואג לסייע לתושבים.
ראש העירייה ומנכ"ל העירייה מלווים מקרוב את האירוע ודואגים שהאירוע יטופל על הצד הטוב ביותר. בשריפה נפגעו 14 דיירים כתוצאה משאיפת עשן. נסיבות האירוע נמצאות בחקירת משטרה וכיבוי אש".
3 צפייה בגלריה
ראש העירייה הגיע לזירת השריפה
ראש העירייה הגיע לזירת השריפה
ראש העירייה הגיע לזירת השריפה
(צילום: יוסי דמארי)
מהמשטרה נמסר כי, "כוחות משטרת ראש העין וכוחות חירום והצלה הצליחו לחלץ את כלל דיירי הבניין וכאמור חלק מהם נזקקו לפינוי לבתי החולים לצורך קבלת טיפול רפואי". כוחות הכיבוי וההצלה השתלטו על השריפה.
לעדכונים - חדשות ראש העין