בשורה לחובבי הקולינריה בראש העין: חברת "וולט" תפעיל שירות משלוחים בעיר החל מהשבוע הבא, כחלק מהרחבת השירות שניתן בפתח תקוה. לצד תושבים רבים שמברכים על המהלך ישנם בעלי עסקים שיוצאים נגדו בטענה כי הדבר עלול לפגוע בהם ובלקוחות.
2 צפייה בגלריה
שליח וולט בתל אביב
שליח וולט בתל אביב
שליח וולט בתל אביב
(צילום: shutterstock)
על הצטרפותה של חברת המשלוחים הפופולרית לעיר, פרסם חבר המועצה עופר גבאי שכתב בדף הפייסבוק שלו: "בהמשך לפניות שהעברתי להנהלת החברה, הוחלט להרחיב את שירות המשלוחים גם לעיר. וולט תפתח עבור תושבי העיר ועבור עובדי המשרדים והחברות מגוון רחב של אפשרויות ותתרום להגדלת הכנסות לבעלי העסקים בעיר, החל משבוע הבא (12.9)".
במסגרת הרחבת השירות, תושבי ראש העין והעובדים בה יוכלו לבצע משלוחים מלמעלה מ-100 בתי עסק שרשומים לשירות בפתח תקוה, וכן מעשרות עסקים בעיר שעתידים להצטרף לשירות, בתקווה ליהנות גם ממשלוחים בזמן קצר יותר.

2 צפייה בגלריה
שליח וולט
שליח וולט
מהלך מעורר רגשות מעורבים
(צילום: shutterstock)

בעקבות הודעתו של גבאי, תושבים רבים בירכו על המהלך, וכתבו בין היתר "שמחים שיש אפשרות נוספת להזמנת אוכל", ו-"אני שמחה שראש העין מתקדמת ומתפתחת לשירות משלוחים חדש, הגיע הזמן".
אלא שמנגד ניצבים חלק מבתי העסקים בעיר שטוענים כי מהלך שכזה צפוי בין היתר לפגוע בהם, בפרנסתם של העובדים המקומיים ובלקוחות הנאמנים. "וולט הציעו לי ולבעלי מסעדות נוספים את השירות אבל סירבנו", אומר בנצי ארגש, שלדבריו מייצג 40 בתי עסק בראש העין.
מדוע?
"אם אני משתף פעולה עם וולט, אני צריך לשלם להם עמלה של כ-30 אחוזים מההזמנות, ואז אצטרך להעלות את המחירים בהתאם. ומי יפגע מכך? הלקוחות שלנו. למה אני צריך לגלגל על הצרכן 30 אחוז תוספת? עבור מה? בגלל שיש להם ארגז בצבע תכלת? לי יש אופנוע ולהם יש אופנוע. אין לזה שום הצדקה.

קראו גם >>>

"אני לא רוצה להגיע למצב שאדם יושב במסעדה בראש העין עם אשתו והילד ויצטרך לשלם 300 שקל על ארוחה בגלל העמלה שצריך לשלם לוולט".
אם כך, מדוע תושבים מברכים על המהלך?
"אולי בגלל השיווק של וולט והפרסומות שהם רואים. בפועל אין בזה שום יתרון, אלא ההיפך. אני גם שומע מבעלי עסקים במרכז איך השליחים נוסעים בחוסר זהירות. אני למשל מעדיף לתת פרנסה לתושבי העיר ולהעסיק אותם כשליחים.
"חבר המועצה עופר גבאי פועל מתוך פופוליזם. למה הוא פועל לטובת חברה פרטית שבאה מבחוץ? הוא אמור לדאוג לעסקים פה. אני משלם ארנונה לעירייה, תדאג לעסקים המקומיים שמעסיקים גם תושבים מראש העין".
בחברת וולט סירבו להתייחס לטענות, אך חבר המועצה עופר גבאי מסר בתגובה: "ראשית, טובת ורווחת תושבי העיר לנגד עיניי וקודמת לכל. שירות המשלוחים של וולט יאפשר לתושבים מנעד קולינארי עשיר, מגוון מסעדות ושירותים נוספים, בזמינות בכל ימות השבוע, עד השעות המאוחרות ובטווחי זמן הגעה קצרים. בנוסף, השירות יעניק גם ערך מוסך לחברות שאנחנו מעוניינים למשוך לעיר, שמרכיב ההסעדה חשוב עבור העובדים.
"לבסוף, אני סבור שלא רק שהשירות לא יפגע בעסקים המקומיים, אלא ייצר להם טרפיק אדיר שיגדיל את ההכנסות מלקוחות בתוך העיר ומעוד אלפי לקוחות מסביב ויגרום לשיפור מתמיד ברמת השירות ואיכות המנות".