הלב נשבר: אמיתי מליחי, תושב העיר בן 20, נרצח על ידי מחבלים בזמן ששהה בפסטיבל המוזיקה בדרום בסוף השבוע. לאחר שנעדר במשך כיומיים, קיבלה אתמול משפחתו את הבשורה המרה. "תמיד אמרתי שזה לא הגיוני שהורה קובר ילד, והנה, זה לא פסח על הבית שלי", אמרה בכאב אימו, חפצי מליחי, עובדת המוקד העירוני.
3 צפייה בגלריה
אמיתי מליחי
אמיתי מליחי
אמיתי מליחי
(צילום: באדיבות המשפחה)
אמיתי יצא למסיבה מביתו של אביו ביהוד, על אף שהאחרון ניסה לשכנעו שלא לעשות זאת. "אבא שלו התחנן שלא יילך אבל אמיתי התעקש ואמר לו שהוא הולך לעבוד שם והכל יהיה בסדר", סיפרה חפצי למיינט ראש העין. "בשעת בוקר מוקדמת אמיתי אמר לאביו 'אני תכף בא' אבל מאז נותק הקשר איתו.
"אחרי שהתחיל כל הבלגן בדרום הקפיצו אותי לעבודה במוקד ובשעה 10 התקשר אליי אחד הילדים שלי ואמר לי 'אמיתי היה במסיבה, ואין קשר איתו'. אני בהזיה, לא יודעת מה קורה עם הילד. יצרתי קשר עם פיקוד העורף, ניסיתי לבדוק ברשימות שקיבלנו, סבב טלפונים כל רבע שעה לבתי חולים אבל לא קיבלנו מידע. אבא שלו הגיע למרכז לאיתור נעדרים, אחד הבנים הלך לזיהוי גופות ברמלה וכלום.
לאחר ימים מורטי עצבים, קיבלה חפצי אתמול בצהריים את הבשורה המרה. "דפקו אצלי בדלת נציגים של המשטרה ושל הרווחה שאני מכירה באופן אישי. שוטר שהיה שם לקח אותי בבכי הצידה ובישר לי שזיהו את הגופה של אמיתי.

3 צפייה בגלריה
אמיתי מליחי
אמיתי מליחי
אמיתי מליחי
(צילום: באדיבות המשפחה)

"מצד אחד זו נחמה שהוא נמצא ואני יודעת מה עלה בגורלו, מצד שני אני שואלת למה הוא היה שם. זה בלבול אחד שלם. אני מרחמת על כל המשפחות שנמצאות בחוסר ודאות, זה קורע את הלב. כואב יותר מהידיעה הכואבת".
את יודעת מה קרה איתו בשעותיו האחרונות?
"לפי מה שהבנתי, הוא ועוד כמה חבר'ה ניסו להימלט עם רכב אבל מלחץ הם התנגשו בעץ. שניים מהם שברחו יחד הצליחו להינצל ואמיתי ואדם נוסף לא. אני מעדיפה שלא להכנס למה שאבא שלו תיאר כשהוא ראה את אמיתי לפני הלוויה. רצחו את הילד שלי והתעללו בו".
"יום ההולדת של אמיתי הוא יום אחרי התאריך שלי", מוסיפה חפצי. "ילדתי אותו בניתוח קיסרי וביקשתי את אותו תאריך ספציפי כדי שתהיה לי מתנת יום הולדת. אמיתי היה ילד של אמא ושל אבא, ילד טוב, אוהב ומחבק, תמיד היה מחייך ושר. היה אומר לי הרבה 'אמא אני אוהב אותך'. היו לנו שירים מיוחדים שהוא היה משמיע לי כמו 'זר כיסופים' של אייל גולן או 'תודה לך על הכל' של יואב יצחק.

3 צפייה בגלריה
אמיתי מליחי
אמיתי מליחי
אמיתי מליחי
(צילום: באדיבות המשפחה)

קראו גם:

איך ממשיכים מכאן?
"לא יודעת, אבל אם עוצרים לרגע וחושבים שיש עוד שלושה ילדים אז מבינים שצריך להמשיך הלאה. את הנעשה אין להשיב. אח שלו גם הבטיח שימשיך את המסורת שלו וינציח אותו. אני מתפללת בשביל כל האחרים שימצאו אותם בריאים בנפש ובגוף כי הם עברו טראומה שיכול לקחת הרבה זמן לצאת ממנה".
בעיריית ראש העין התייחסו לאירוע הטראגי וכתבו: "ראש העין אבלה וכואבת על הירצחו של אמיתי מליחי הי"ד, שנרצח בידי מרצחים בני עוולה שפלים, ומשתתפת בצערם הכבד של המשפחה".
הלווייתו של אמיתי נערכה אמש בבית העלמין המקומי.
תודה ליוסי דמארי על הסיוע בהכנת הכתבה.
יהי זכרו ברוך.