תושבים בפסגות אפק פנו לאחרונה לעירייה בדרישה להוסיף ימי פינוי גזם ופסולת גדולה.

1 צפייה בגלריה
פסולת בפסגות אפק
פסולת בפסגות אפק
פסולת בפסגות אפק
(צילום: באדיבות תושבים)

הסיבה לטענתם: הצטברות פסולת ברחובות לאורך ימות השבוע שגורמת למטרד תברואתי ואף סכנה בטיחותית בימי חורף בהם נושבות רוחות חזקות. העירייה בתגובה: "קוראים לתושבים להקפיד על הוצאת אפשה וגזם בהתאם לימי הפינוי כמפורט באתר העירייה".
כאמור, התושבים בשכונה, ובעיקר באזור הרחובות אלתרמן, יונתן רטוש וחנה רובינא, פנו בשבועות האחרונים לגורמים בעירייה בבקשה להוסיף ימי פינוי גזם מעבר ליום הבודד שהוקצה להם בשבוע, לאחר שלדבריהם מזה תקופה מצטברות ערימות של פסולת במרחב הציבורי.
"זה לא נעים בכלל", אומר תושב האזור. "לראות ערימות של זבל בכל פינת רחוב גורם לתחושת זלזול בתושבים מצד העירייה. אתה משקיע וקונה דירה בשכונה חדשה כי אתה רוצה לספק לילדים שלך סביבה נעימה ובטוחה לגדול בה, ובמקום זה אתה מקבל תשתיות ותחזוקה עירונית ברמה ירודה כמו במדינת עולם שלישית".
תושב אחר הוסיף: "עמדות הגזם מתפוצצות עד אפס מקום, וגולשות למדרכות ולכבישים הסמוכים. לצערנו, לא רק גזם נזרק בעמדות אלה, אלא גם שאריות מזון שאנשים משליכים כל אחד מסיבותיו שלו. אני יכול להעיד שכשהגענו לכאן לא היו חתולים בשכונה, ואילו היום כמות החתולים הרובצים סביב הפחים האלה היא פשוט מטורפת. בנוסף, בחורף כשהרוחות משתוללות, הכל עף באויר, ולא רק שכל הרחובות נשארים מלוכלכים לאחר כל סערה, זאת ממש סכנת חיים כשהקרטונים מתעופפים".
מעיריית ראש העין נמסר בתגובה: "אנו פועלים לשיפור נראות העיר וניקיונה באופן אינטנסיבי באמצעות תגבור מכונות טיאוט, הסברה ואכיפה ועוד. בשכונת פסגות אפק, פינוי האשפה הביתית מתבצע פעמיים בשבוע, פינוי אשפה בחדרי אשפה/טמוני קרקע מתבצע שלוש פעמים בשבוע, פינוי גזם-אחת לשבוע, ופינוי גזם בגינות הציבוריות מתבצע באופן שוטף. בנושא פינוי קרטונים- תגברנו את תדירות הפינוי.
אנו קוראים לתושבים להקפיד על הוצאת אשפה וגזם בהתאם לימי הפינוי בהתאם למפורט באתר העירייה. רק יחד נשמור על ראש העין נקייה ויפה".