כעס רב בקרב תושבים ברחוב זהרה אלפסיה בשכונת פסגות אפק. הסיבה: במהלך עבודות תשתית שמבצעת העירייה במקום, נחסמו ונפגעו מספר רכבים שחנו ברחוב.
1 צפייה בגלריה
עבודות עפר ראש העין
עבודות עפר ראש העין
עבודות עפר ראש העין
(צילום: דוד רז)
העירייה אמנם פרסמה אודות העבודות, שהחלו ביום ראשון, באתר האינטרנט שלה, אך התושבים טוענים כי בשטח לא הייתה כל התרעה. "חזרתי מהעבודה ביום ראשון והכל היה כרגיל", מספר דוד רז, דייר הרחוב. "אחרי זמן מה ירדתי עם הילד למטה ופתאום אני קולט את הטרקטור מתחיל לעבוד וחופר ליד המכוניות. חיפשתי את הרכב כי בדרך כלל אני רואה אותו בזוית העין. כשלא מצאתי, הבנתי שמשהו קורה, והתקרבתי כדי לראות אם הציבו חוצץ כלשהו. פתאום אני רואה את כל החול והאבנים על הרכב שלי".
מה עובר בראש באותו רגע?
"חוצפה. באיזו זכות עושים נזקים לרכבים? היו מקרים שהתריעו מראש על עבודות והביאו גרר למי שלא הזיז את רכבו, אבל פה לא היה כלום. למה לפעול כך?
"אם הייתי צריך לצאת עם הרכב לא הייתי עובר על זה בשתיקה באותו רגע".
כיצד פעלת לאחר מכן?
"פניתי לאחד העובדים הבכירים במקום שאמר לי בעצמו שזה לא תקין. לכן צילמתי את הסיטואציה ופניתי לעירייה אבל טרם קיבלתי תשובות. התנהלות העירייה בעייתית מאוד".
דיירת אחרת ברחוב מספרת: "הרכב חנה ברחוב כרגיל. בשעת אחר הצהריים, הסתכלתי בחלון ולהפתעתי ראיתי עבודות מסיביות שלא ידענו עליהם קודם לכן כי לא הייתה שום התרעה. אני מביטה על הרכב ופתאום רואה שאחד העובדים מנסה לסדר את לוחית הרישוי שנפלה ככל הנראה מפגיעה של הטרקטור קודם לכן.
"הייתי בשוק, המומה. תיעדתי את האירוע כדי שלא יהיו ספקות, ואז ירדתי למטה כדי לנסות לברר מה אני עושה. כאן התחילה זריקת אחריות בין העובדים במקום לעירייה כשכל צד מפנה אותי לאחר, ואני ביניהם משתגעת. בסוף הגיע אחראי שהתנצל אבל ההתנצלות לא עזרה לי כי ידעתי שאני צריכה להתחיל להתעסק עם מוסך, ביטוחים ולהפסיד זמן בעבודה".
מה הנזק שנגרם לך לרכב?
"הרכב שלי במוסך כבר שלושה ימים עם נזק של אלפי שקלים. זה לא רק לוחית הרישוי אלא גם הפח שהתעקם. יש תסכול גדול, לאו דווקא בגלל הכסף, אלא בגלל ההתעסקות, עוגמת הנפש וכל הזמן שביזבזתי על כך והחסרתי בעבודה. מי יחזיר לי אותו?".
מהעירייה טרם התקבלה תגובה.