הסיוט של כל הורה: נהג חברת אפיקים סגר את דלת האוטובוס על רגלה של תלמידת חטיבת בראשית בראש העין. כתוצאה מכך היא נגררה על הכביש ונחבלה בידה ובראשה.
1 צפייה בגלריה
אודליה לינובסקי
אודליה לינובסקי
אודליה לינובסקי
(צילום: באדיבות ההורים)
הנהג העניק סיוע ראשוני, אך אימה של הילדה טוענת לחוסר אחריות מצידו וכמו הורים אחרים מפנה אצבע מאשימה לעירייה שלא מטפלת בעומסים על הקווים השונים עם סיום יום הלימודים.
האירוע המדובר התרחש ביום ראשון בשעת צהריים כשתלמידי חטיבת בראשית עשו את דרכם הביתה באוטובוס של חברת אפיקים.
אודליה, תלמידת כיתה ז' המתגוררת ברחוב יונתן רטוש, ביקשה לרדת בתחנה הסמוכה לביתה אלא שבעודה יורדת מהאוטובוס סגר הנהג את הדלת על רגלה לאחר שלא הבחין בה, יתכן בגלל עומס של נוסעים.
כתוצאה מכך היא נגררה מטרים ספורים, נחבלה בידה וקיבלה מכה בראשה. לטענת אימה של הילדה, נוסעת אחרת שהמתינה בתחנה חילצה אותה והנהג עצר אחרי שנוסעים אחרים באוטובוס הסבו את תשומת ליבו.
קראו גם:
"כשהיא חזרה הביתה חשבתי שאני מתעלפת", סיפרה נדיה אימה. "היא הייתה נסערת, רעדה ובכתה. הנהג אמנם נתן לה טיפול במקום, שטף לה את המרפק וחבש אותה אבל בסביבות 20:00 היא אמרה שמסתובב לה הראש והיא רוצה לישון. לקחנו אותה למוקד רפואי ושם בדקו אותה וגיבסו לה את היד, לא בגלל שבר אלא כדי שלא תזוז בגלל הכאבים".
כיצד האירוע השפיע עליה?
"היא ילדה רגישה ועדיין לא מעכלת כל כך את מה שקרה. היום (שלישי) היא נסעה עם הורים אחרים ואני החזרתי אותה. היא מפחדת לעלות על אוטובוס".
מי את חושבת אחראי לאירוע?
"קשה להטיל אחריות על מישהו אחד, זה כולם ביחד. הנהג יכל להסתכל במראה ולראות שיש ילדה שנפלה וגם העירייה שלא מטפלת בעניין התחבורה בעיר. המון ילדים שחוזרים בשעות קבועות וכולם חוזרים לאותו אזור. העיר גדלה משמעותית אבל התחבורה לא השתדרגה".
פנית למישהו באפיקים או בעירייה?
"בינתיים לא, אבל כנראה שאגיש בקרוב תלונה במשטרה כי זו תאונת דרכים לכל דבר".
רועי צימר, יו"ר הנהגת ההורים, מסר בעקבות האירוע: "כתוצאה מאיחוד מוסדות חינוך בגלל חוסר מבנים, פנינו כבר ביולי והתרענו על עומסים באוטובוסים אל ומבתי הספר. זו סכנה גם מבחינת קורונה וגם מבחינה בטיחותית. באוטובוס של 49 מקומות מעלים 100 ילדים. התרענו שיהיה אירוע והנה היה ובעירייה מתעלמים".
מחברת אלקטרה אפיקים נמסר: מבירור המקרה עולה כי הנהג עצר לנוסעים לרדת בתחנה כנדרש. הנוסעת המדוברת , עמדה עם הגב לכיוון היציאה ודיברה עם אחד הנוסעים.
"הנהג לא יכול היה לנחש כי הנוסעת תסתובב ותרצה לצאת ולכן סבר שנשארת באוטובוס ועל כן סגר את הדלתות. משהבחינה הנוסעת בדלתות נסגרות, קפצה מהאוטובוס נפלה ונחבלה בידה. הנהג עצר מיידית את האוטובוס והעניק לנוסעת עזרה ראשונה.
"חשוב לציין כי הנהג התנהל כנדרש ואף  דיווח ישירות על המקרה לקצין בטיחות".
מעיריית ראש העין נמסר בתגובה: "צר לנו על המקרה. המקרה אינו באחריות או בסמכות העירייה. יחד עם זאת, מחלקת תחבורה פנתה ותפנה שוב לחברת אפיקים ולמשרד התחבורה בבקשה לתגבר את הקווים".