פרשת מעון בני ציון: פרקליטות מחוז מרכז הגישה ביום חמישי האחרון כתבי אישום נגד תשעה עובדים נוספים במעון החוסים בראש העין, בחשד לתקיפת חסרי ישע והפרת חובת דיווח כשבחרו להתעלם ממקרי התעללות להם היו עדים. אלה מתווספים לארבעה עובדים נוספים שהוגשו נגדם כתבי אישום בתחילת השנה.
1 צפייה בגלריה
מעון בני ציון
מעון בני ציון
מעון בני ציון
(צילום: יריב כץ)
כזכור, בתחילת חודש פברואר עצרה המשטרה בתום חקירה סמויה ארבעה עובדים במעון בני ציון בחשד להתעללות חמורה ותקיפת חסרי ישע, החוסים במקום.
החקירה החלה למעשה עם קבלת תלונה בתחנת המשטרה בראש העין מגורמי משרד הרווחה, לפיה אחד החוסים במקום דיווח למשפחתו כי הותקף על ידי עובד המקום. בחלוף הזמן ועם התקדמות החקירה נחשפו החוקרים למאות מקרי התעללות מצד עובדים במקום שנגד חלקם כבר הוגש כתב אישום.
קראו גם:
ביום חמישי כאמור, הוגשו על ידי פרקליטות מחוז מרכז, כתבי אישום נגד תשעה עובדים נוספים בחשד שתקפו חוסים בהזדמנויות שונות או לחילופין היו עדים למקרים שונים ולא דיווחו עליהם. כך למשל, אחד העובדים הנאשמים, בשנות החמישים לחייו חשוד כי בעט באיבר מינו של אחד החוסים ואף דחף אותו וחוסה נוסף.
עובד אחר מואשם כי נטל סמרטוט רצפה בו השתמש מטפל במקום וניגב באמצעותו את פניו של אחד החוסים, ועובד נוסף נאשם כי ריסס חומר מסוכן על פניו של מטופל.
כעת מואשמים התשעה בעבירות שונות הכוללות תקיפת חסר ישע על ידי אחראי הגורמת חבלה של ממש, תקיפה סתם והפרת חובת דיווח.
במקביל לכתבי האישום, אומרים בפרקליטות, הוגשו כנגד הנאשמים בקשה להארכת תנאים מגבילים במסגרתה התבקש בית המשפט להורות על איסור העסקה והרחקה ממקום העבודה במעון החוסים "בני ציון" שבראש העין וכן איסור עבודה עם חסרי ישע.
כל העדכונים - חדשות ראש העין