חלון זכוכית מנופץ, הצפות בימים גשומים, קירות גבס לא תקינים וברזיות שלא מחוברות כראוי - אלו רק חלק מליקויי הבטיחות במוסדות החינוך השונים בראש העין לטענת הנהגת ההורים, שמאיימת מצידה להשבית את הלימודים בתוך מספר שבועות במידה והם לא יטופלו. שלושה בתי ספר אגב, שבתו ביום שישי בשל נסיבות דומות.

2 צפייה בגלריה
ליקויים בבתי ספר בראש העין
ליקויים בבתי ספר בראש העין
ליקויים בבתי ספר בראש העין
(צילום: באדיבות ההורים)

הנהגת ההורים העירונית, בראשותו של היו"ר רועי צימר, פנתה בימים האחרונים לראש העירייה שלום בן משה, מנכ"ל העירייה אילן הררי וגורמים נוספים במערכת החינוך העירונית, במכתב חריף תחת הכותרת "סיכון הילדים במוסדות החינוך בראש העין".
"אנו פונים אליכם בהמשך לחודשים רבים של התכתבויות ופגישות בהן התרענו על סכנות קיימות במוסדות החינוך שנובעים מחוסר אכיפה, אי קיום הנחיות חוזר מנכ"ל משרד החינוך, אי עמידה בתקנות והזנחה", כתב צימר. בין הליקויים שצוינו- חלון זכוכית ענק שהתנפץ לפני כחודש ונמצא עדיין במסדרון הראשי של בית הספר רונה רמון, קירות גבס לא תקינים בבית הספר צומח A, הצפות בכל יום גשום בבית הספר נופרים, גדר לא תקנית בבית הספר צומח E, משאיות וכלי עבודה שעוברים דרך מסלול לאחד מבתי הספר ומהווים סכנה ועוד.

2 צפייה בגלריה
ליקויים בבתי ספר בראש העין
ליקויים בבתי ספר בראש העין
ליקויים בבתי ספר בראש העין
(צילום: באדיבות ההורים)
קראו גם:
"כל אלו ועוד מעמידים את ילדינו לסכנות מוחשיות ומיידיות מדי יום, בדיוק כפי שהיה שנה שעברה עת התרענו על הסכנות ב'מרחב הבטוח' שבאזור קרית חינוך A, שם לומדים מעל 2,000 תלמידים", הוסיף צימר. "התרענו ולצערנו התרעה זו התממשה לפגיעה פיסית בילדה ולאחר מכן באשת צוות החטיבה.
"אנו דורשים מכם לטפל בכל התקלות שהוגדרו על ידנו כקריטיות בתוך שבועיים ולפרסם תכנית פתוחה וברורה לטיפול בכלל הליקויים בתוך כחודש. ללא הטיפול הנדרש, לא נוכל לשלוח את ילדינו למוסדות חינוך שאינם מספקים את הביטחון והמוגנות הראויה, ואנו נצא בקריאה לכלל ההורים שלא לשלוח את ילדיהם למוסדות החינוך עד לטיפול בתקלות".
כאמור, עוד לפני ההשבתה של מוסדות חינוך רבים בעיר, אם וכאשר, הלימודים בשלושה בתי ספר הושבתו כבר ביום שישי- רונה רמון, צומח A וצומח E (תגלית).
מעיריית ראש העין נמסר כי: "מכתבו של יו"ר הנהגת ההורים התקבל והוא קיבל מענה מקצועי באופן ישיר".