מספר ראשי רשויות מהאזור, ביניהם ראש עיריית ראש העין, שלום בן משה, נפגשו אתמול בלשכתו של ראש עיריית כפר קאסם, עדאל בדיר וקראו במשותף לציבור הערבי והיהודי "להימנע מהפעלה של כל אלימות פיזית או מילולית".
2 צפייה בגלריה
שלום בן משה עם ראש עיריית כפר קאסם
שלום בן משה עם ראש עיריית כפר קאסם
שלום בן משה עם ראש עיריית כפר קאסם
(צילום: דוברות עיריית ראש העין)
למפגש שנערך בצל המהומות והפרות הסדר בערים השונות ברחבי הארץ בתוכן כפר קאסם, הגיעו גם ראש מועצת אורנית ניר ברטל, ראש מועצת ג'לג'וליה דרויש ראבי וראש מועצת כפר ברא מחמוד עאסי. האווירה לאורך הפגישה, בניגוד לזו שרווחת בחלקים גדולים ברחבי הארץ,הייתה טובה ומפויסת. המשתתפים שוחחו גם במהלך הפגישה באמצעות הזום עם שר הביטחון ותושב ראש העין בני גנץ.
שלום בן משה ציין בפני כולם כי "זכות המחאה מקובלת , אבל שתהיה מחאה ללא אלימות בלי לפגוע ברכוש, לכבד את החוק ואת זה ראשי הרשויות צריכים להעביר לתושבים שלהם. אני קורא לכל חבריי , יש לנו מערכת יחסים מצוינת, יש לנו אינטרסים כלכליים וחברתיים משותפים,אנחנו מכבדים את הדת שלהם הם מכבדים את הדת שלנו, כך צריך להיות אצל כולם". בסיום פנה בן משה לגנץ ואמר " אנחנו מאחלים לך להמשיך לנהל את המערכה בחכמה ובשכל".
קראו גם:
ראש עיריית כפר קאסם, עדאל בדיר הוסיף לאחר מכן "את הקריאה הזו אני מפנה לכל התושבים של כפר קאסם, אורנית, ראש העין, ג'לג'וליה, כפר ברא וכל תושבי האזור. חיינו בשכנות טובה במשך שנים באזור הזה, אני קורה לכולם יהודים וערבים להמשיך בשכנות הטובה, להימנע מכל האלימות הפיזית והמילולית בפייסבוק. לא להיגרר אחרי הקיצוניות ולכל מיני תגובות. החיים המשותפים ימשיכו, יש קשרים חזקים בין התושבים של האזור".
בתום הפגישה, בהודעה שפרסמו ראשי הרשויות לתושבי האזור, עליה חתמו גם ראשי רשויות נוספים ביניהם ראש עיריית רעננה חיים ברוידא, ראש עיריית כפר סבא, רפי סער וראש עיריית הוד השרון אמיר כוכבי, נכתב " אנחנו עוברים תקופה קשה ומדאיגה בכל הנוגע למערכת היחסים העדינה והמורכבת בין אזרחים ערבים ויהודים. המאורעות האלימים של הימים האחרונים מדאיגים מאוד, ומדירים שינה מעיננו. רק על-ידי כבוד הדדי ניתן יהיה לאפשר חיים וצמיחה משותפת בירושלים ובארץ כולה. אנחנו פונים אליכם, כי אנחנו מרגישים שאנחנו נמצאים קרוב מאוד להתפשטות לכדי עימותים רחבים בין אזרחים. אנו קוראים מכאן לממשלה לפעול בכל המרץ להסדרת המצב ברמה הלאומית-מדינית בדרכי שלום ובאופן שיעצור את מעגל האלימות, ישיב את השקט וישמור על מרקם ושגרת החיים.
2 צפייה בגלריה
מפגש ראשי הרשויות באזור
מפגש ראשי הרשויות באזור
מפגש ראשי הרשויות באזור
(צילום: מתן דויטש)
"במקביל, בנקודה זו חשוב לנו לזכור ולהזכיר שלצד היחסים ברמה הלאומית והמדינית, היכולת שלנו, לקיים באזור השרון והמשולש חיים בטוחים, שגשוג ורווחה, היא דרך שמירה על מערכת יחסים של שכנות ושותפות בין ערבים ויהודים. דווקא בעת הסוערת הזו, חשוב לנו לצאת באמירה חדה וברורה אליכם, תושבי האזור הערבים ויהודים – אנחנו מצפים מכם להימנע מהפעלה של כל אלימות פיזית או מילולית, וכל פעולה שיש בה כדי לעודד ולהסית לאלימות, ברחוב או ברשתות החברתיות. חשוב לנו לשמור על חופש המחאה וחופש הביטוי, וזה טבעי שבעת שבה מתלהט הקונפליקט הלאומי יאמרו גם דברים קשים, אך חשוב לשמור גם על גבולות השיח ועל הימנעות מפגיעה באחרים".
לכל העדכונים - חדשות ראש העין