ההודעה והסערה בעקבותיה: בימים האחרונים פירסמה המועצה הדתית בראש העין הודעת אזהרה, לפיה היא הסירה את תעודת הכשרות ממסעדת "שווארמיט". ההודעה שהתפשטה ברשת כמו אש בשדה קוצים, עוררה סערה בעיר ועוררה תגובות רבות, חלקן תומכות ברבנות ואחרות בבית העסק.
כאמור, בהודעה שפירסמה המועצה הדתית לפני מספר ימים תחת הכותרת 'הודעה ואזהרה' נכתב: "הרינו להודיע לציבור כי הסרנו את תעודת הכשרות ממסעדת 'שווארמיט'...ומעתה אין אנו אחראים לכשרות המסעדה. יידע הציבור וייזהר".
2 צפייה בגלריה
תעודת הכשרות החדשה מצוהר (מימין) לצד הודעת האזהרה
תעודת הכשרות החדשה מצוהר (מימין) לצד הודעת האזהרה
תעודת הכשרות החדשה מצוהר (מימין) לצד הודעת האזהרה
(צילומים: באדיבות התושבים)
קראו גם:
אז מה הוביל להסרת התעודה מהמסעדה שברחוב ניסים אלוני? הרב רונן לגאמי, אחראי על מחלקת הכשרות במועצה הדתית בעיר מסביר כי "כבר לפני חודש היינו מוכנים עם מודעה דומה שלא פורסמה בסופו של דבר".
מה קרה בעצם?
"את ההודעה אז הכנו בעקבות בישולי גויים במקום ובעיות כשרות נוספות. מלבד עובדת אחת, שאר העובדים לא יהודים והם עשו מה שהם רוצים. ראיתי בעיניים שלי כשתפסתי אותם על חם פעמיים, וזה כשאני רק מפקח בענייני כשרות בעיר ולא המשגיח הקבוע במקום. בנוסף, הם השתמשו גם באורז שלא נברר. אמרתי להם היום זה זה, מחר תביאו בשר טרף. גם המשגיח בעצמו דיווח על בעיות כשרות".
ניסיתם לפתור את העניין?
"דיברתי איתם, הם מסרו את הגרסה שלהם ולאחר מכן העסק חזר למעקב של המשגיח, וזהו. בימים האחרונים הם הודיעו שהם רוצים להפסיק את ההתקשרות בינינו. אחד מהבעלים שלח לי הודעה ב 31.1 וכתב: 'אנו רוצים להפסיק את העבודה איתכם ממחר. נשלם למשגיח מה שמגיע ותודה על השירות'".
אושרי אלימלך, אחד מבעלי המקום, מסר ל'מיינט ראש העין' גירסה שונה לגמרי לדברים: "אני אישית הורדתי את התעודה בסוף החודש והכנתי צ'ק למשגיח, כי אני לא מוכן לשלם את המחיר שהם דורשים. הם יכולים לספר סיפורים מהיום ועד מחרתיים".
2 צפייה בגלריה
מסעדת "שווארמיט"
מסעדת "שווארמיט"
מסעדת "שווארמיט"
(צילום: אושרי אלימלך)
אין שום דבר בטענות שלהם?
"עובדה שיש לי עכשיו תעודת כשרות אחרת, של צוהר. אנחנו בוררים אורז, בוררים שומשום, הכל אותו דבר. היחיד שמדליק את האש זה יהודי- זה או אני או הפקידה. חשוב לי שתהיה תעודת כשרות במקום כי יש לי יראת השם. אני נולדתי וגדלתי בבית מסורתי יהודי ואני ממשיך את זה. בין אם התעודה תהיה של הרבנות או של גוף אחר, המקום יישאר כשר ונבדוק שהכשרות תקינה. אנחנו את שלנו עושים מול בורא עולם. ברבנות רוצים יותר כסף, אבל אני לא הכתובת. עכשיו עם תעודה של גוף אחר אני משלם חצי מחיר, אז למה שאפרנס אותם?".
הודעת המועצה הדתית הופצה ברשתות החברתיות ועוררה תגובות רבות מצד תושבים שחלקם הגדול הביעו תמיכה בעסק והודיע כי בעקבות כך יגיע לשם לעיתים קרובות. "סיבה טובה לבקר אצלם", כתבה אחת התושבות ואחר הוסיף: "נבוא לפרגן בכיף". מנגד היו תושבים שיצאו להגנת הרבנות כמו אחת התושבות שכתבה: "הם ציינו שהסירו את התעודה ויותר הם לא אחראיים לכשרות שם, מה לא בסדר?". תושבת אחרת ציינה: "אם יש מסעדה שלא עומדת בתנאי הכשרות, אני רוצה לדעת על כך".
כל העדכונים - חדשות ראש העין