על אף מאבק ממושך וניסיונות של הרגע האחרון: הממשלה אישרה אתמול (ראשון) את הקמת תחנת הכוח בצומת קסם. למרות זאת, בעיריית ראש העין לא אומרים נואש ומתכננים לעתור לבג"צ.
2 צפייה בגלריה
מחאה נגד תחנות הכוח ראש העין
מחאה נגד תחנות הכוח ראש העין
מחאה נגד תחנות הכוח ראש העין
(צילום: מטה המאבק)
כזכור, עם היוודע התכנון להעלות את התכנית לאישור הממשלה בשבועות האחרונים, ניסו בעיריית ראש העין לפעול לגניזת התכנית בדרכים שונות, כשבין היתר אורגנו הפגנות מול בתי שרים, ואף חסמו את כביש 5, צעד בו לקחו חלק גם ראש העירייה שלום בן משה, וראש עיריית כפר קאסם עאדל בדיר. הדיון אמנם נדחה מתאריכו המקורי, אך אתמול אושרה בסופו של דבר התכנית ממנה חוששים תושבים רבים באזור, זאת על אף התנגדותן של השרה להגנת הסביבה עידית סילמן, שרת התחבורה מירי רגב ושרת המודיעין גילה גמליאל.
בעקבות אישור התכנית, פרסם רז שגיא, חבר המועצה ויו"ר האופוזיציה שלקח חלק פעיל בהתנגדות לתחנה, פוסט תקיף בו ביקר את התנהלות העירייה בנושא וכתב: "יום שחור לראש העין! ההנהגה החלשה שלנו נכנעה! נערכים לבג"צ, לא נוותר, בסוף ננצח!".

2 צפייה בגלריה
מחאה נגד תחנות הכוח ראש העין
מחאה נגד תחנות הכוח ראש העין
מחאה נגד תחנות הכוח ראש העין
(צילום: מטה המאבק)

העירייה הודיעה כי: "אנחנו ממשיכים במאבק ונדרוש מבג״צ להתערב ולפסול את החלטת הממשלה להקים תחנת כוח בקסם. לאורך כל הדרך התוכנית התקדמה באופן קלוקל תוך התעלמות ועדות התכנון מנושאים סביבתיים, ביטחוניים, ופגיעה במאגרי המים.
"צר לכולנו כי שרי הממשלה האחרים בחרו להפקיר את בריאות תושבי ראש העין, וללא כל הצדקה מספקת – לדברי המומחים כולם, ולאור המסמך האחרון אותו הפיצה לפני ימים אחדים השרה להגנת הסביבה לקראת ההחלטה.
"המאבק מבחינתנו לא ייפסק. אנו נמשיך לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותנו כדי למחוק את רוע הגזרה. אנו מבקשים להודות למטה מאבק התושבים, אשר במשך חמש שנים קשות ניהל עמנו את המאבק החשוב".

קראו גם:

גם במטה המאבק נגד הקמת התכנית התייחסו להחלטה וציינו בין היתר: "הפסדנו בקרב, אבל עדיין לא במערכה. המאבק לא הסתיים, הוא רק משנה שלב, והשלב הבא במאבק הוא ניהול העתירה לבג'"צ אשר תדרוש את ביטול אישור התכנית מסיבות רבות ומנומקות שיפורטו בעתירה. אנו מבקשים לאחל להנהגות הערים ראש העין וכפר קאסם ולמשרדי עורכי הדין שכבר עוסקים בנושא, הצלחה מלאה בניהול העתירה ובסופה ביטולה של התכנית הרעה הזו".
לצד המתנגדים, יש גם צד שמרוצה מההחלטה שהתקבלה. חזי קוגלר, מנכ"ל קסם אנרגיה, יזמית הפרויקט, מסר: "קסם אנרגיה מברכת על החלטת הממשלה לאשר את תכנית קסם לאחר שעמדה בכל דרישות המדינה ונבדקה באופן מקיף ויסודי על ידי כל המומחים הרלבנטיים מטעם המדינה, שקבעו שהיא עומדת בכל הדרישות הסביבתיות והבריאותיות ולא מהווה סיכון למקורות המים ולאוכלוסייה. קסם אנרגיה תפעל באופן שיבטיח שמירה על הסביבה ותיתן את המענה הדרוש למנהל המערכת שימנע את משבר החשמל במרכז הארץ".