דרמה בעיריית ראשון לציון. בית משפט השלום בראשון לציון הרשיע את המשנה לראש העירייה, מקסים בביצקי בשורת מעשים חמורים הכוללים קשירת קשר לפשע, מרמה והפרת אמונים, זיוף בידי עובד ציבור, מתן ידיעה כוזבת ושיבוש מהלכי משפט.
3 צפייה בגלריה
מקסים בביצקי בחמ"ל
מקסים בביצקי בחמ"ל
מקסים בביצקי. הורשע
(צילום: אבי מועלם)

כתב האישום נגד בביצקי הוגש במאי 2023 וממנו עלה כי נוצר קשר בין בביצקי, אז סגן ראש העירייה, לבין אזרחית אוקראינית שהגיעה לישראל לבקר את אימה לאחר ששלחה לו הודעות בטלגרם, וביקשה מידע וסיוע לגבי המסמכים הנדרשים לקראת ביקורה בישראל.

קראו גם:

האישה תכננה להגיע מבנגקוק לישראל, לשהות כאן במשך כשבוע על מנת לשהות עם אמה, אזרחית אוקראינית ששהתה בארץ שלא כדין, ואז לשוב לבנגקוק. בביצקי פנה אליה ובמהלך השיחות ביניהם הציג את עצמו כסגן ראש עירייה בישראל, ואף שלח לה כרטיס ביקור. בשיחות ביניהם, לפי הנטען בכתב האישום, קשרו השניים קשר כדי למסור מצג כוזב בפני ביקורת הגבולות כדי להקל את כניסתה לארץ, ביוזמתו של בביצקי.
על פי כתב האישום בגינו בביצקי הורשע, הוא ניצל את מעמדו בעיריית ראשון לציון כאשר זייף מסמך בחתימתו שתורגם לאנגלית, הנחזה להזמנה רשמית של עיריית ראשון לציון, בו אושרה השתתפותה של האישה בפורום מקצועי. בהמשך אף שלח לה מכתב ההזמנה באנגלית על מנת שתציג אותו בעת כניסתה לישראל.

3 צפייה בגלריה
מקסים בביצקי - תמונת פייסבוק
מקסים בביצקי - תמונת פייסבוק
מקסים בביצקי. צפוי לערער
(צילום: אבי מועלם)

לאחר מכן, פנה בביצקי לחברו, בעלי מלון בעיר והזמין עבורה חדר למשך חודש, כשהוא ככל הנראה יודע שהיא לא תשהה במלון בזמן ביקורה בארץ ועל פי הנטען עשה זאת על מנת שתוכל להגיש מסמכים לקבלת אשרת הכניסה לארץ. בביצקי אף הנחה את האישה לטעון בכזב בפני רשויות האוכלוסין וההגירה שהיא עובדת במוקד הטלפוני של עיריית בוצ'ה באוקראינה, וכי בחודשים האחרונים היא עובדת מרחוק.
כאשר האישה הגיעה לישראל, הציגה בפני הגורמים ברשות האוכלוסין וההגירה את ההזמנה ואישור המלון, אולם לאחר תשאולה, הגורמים התרשמו שהיא מוסרת מידע כוזב, וכניסתה לישראל סורבה. בביצקי, שהבין שחל עיכוב בכניסתה לישראל, פנה בעצמו לגורמים ברשות האוכלוסין וההגירה ודרש להתיר את כניסתה לארץ, תוך שהוא מציין בפניהם את תפקידו כסגן ראש עיריית ראשון לציון, טוען בכזב שהיא אורחת של העירייה שהגיעה להשתתף בקורס מטעם העירייה, ושעיכובה לא חוקי.
במהלך דיוני המשפט נטען כי בביצקי שהה בנתב"ג קרוב ל-24 שעות ברציפות בניסיונות לקדם את כניסתה לישראל, ואף הציע ערבות בסך 30 אלף שקל. עקב פעולות אלו זומן בביצקי לחקירת משטרה, ובטרם הגיע אליה נטען כי מחק את ההתכתבויות ביניהם.

3 צפייה בגלריה
עיריית ראשון לציון. בביצקי יתפטר?
עיריית ראשון לציון. בביצקי יתפטר?
עיריית ראשון לציון. בביצקי יתפטר?
(צילום: אבי מועלם)

בגין כל אלה הוגש נגדו כתב אישום ואתמול (1.5) הרשיע אותו בית המשפט.
כבר עם הגשת כתב האישום עלו תהיות אם בביצקי יכול להמשיך לשמש בתפקידו, אז נמסר ל"מיינט ראשון" מעיריית ראשון לציון כי בביצקי ידוע כמי שסייע רבות בפעילותו האישית והפרטית לפליטי אוקראינה בזמן המלחמה, שנמשכת עד ליום זה. עוד נמסר כי, "כולנו תקווה כי גרסתו תתברר כאמת וחפותו תוכח. אנו סמוכים ובטוחים שככל שהמשטרה וגורמי האכיפה יסברו כי יש ניגוד עניינים הם יעדכנו וינחו אותנו כפי שהחוק דורש". כעת, כאמור, בית המשפט החליט להרשיעו בעברות, כאשר בין היתר נעשה שימוש במסמכי העירייה.
גורמים בעירייה לא הופתעו מההרשעה, וטענו כי הראיות נגדו היו משמעותיות. "לא מגישים כתב אישום כזה בלי הוכחות חותכות", אמר ל"מיינט ראשון" גורם בעירייה והוסיף: "אבל כל עוד היו חשדות זה היה נסלח, ברגע שבית המשפט אמר את דברו הוא צריך להתפטר, הרי כל ההרשעה מתבססת על פעולות שעשה במסגרת תפקידו בעירייה, איך אפשר להתעלם מזה?".
יש לציין כי בביצקי עצמו רק קיבל את פסק הדין, והוא צפוי לערער עליו לבית המשפט המחוזי.
מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "אנו נלמד את פסיקת בית המשפט ונפעל על פי המלצת הייעוץ המשפטי שלנו".