לא נעים לראות גן סגור: הורים לפעוטות במעון אמונה שבשכונת פסגות אפק מלינים על מצוקת כוח אדם במקום שהביאה לסגירת מספר כיתות השבוע. "בכל יום לא יודעים מה יהיה למחרת", אומרת אחת האמהות.
1 צפייה בגלריה
גן ילדים,
גן ילדים,
גן ילדים,
(צילום המחשה: shutterstock)
לטענת ההורים במעון שברחוב יוסי בנאי שמכיל עשרות פעוטות מגיל 3 חודשים עד 3 שנים בארבע כיתות שונות, קיימת מצוקת כח אדם ותחלופה גבוהה של מטפלות ולא בפעם הראשונה. עוד לפני פרוץ משבר הקורונה, הורים דיווחו על התנהלות לקויה במקום ומחסור בצוות מטפל במיוחד בכיתת התינוקות.
למרות חזרת המשק לפעילות, עושה רושם כי המחסור במטפלות במקום נותר על כנו. ההורים מדווחים כי בשל כך נסגרו במהלך השבוע שלוש מתוך ארבע כיתות, כשרק כיתת התינוקות נותרה פעילה. "נאלצתי להשאיר את הבת שלי אצל בייבי סיטר ולמחרת הצליחו להביא מטפלת מחליפה. כרגע אבל זה סוג של פלסטר כי לפעמים מצליחים לסתום את החור עם מטפלת מפה ומטפלת משם", אומרת אם מהמעון.
קראו גם:
עד כמה זה פוגע בכם?
"זה ברמה של אנחנו לא יודעים אם מחר יש מטפלת או אין מטפלת, ויכול להיות שאצטרך לעדכן את המנהלת שלי בעבודה שאני לא מגיעה. יש משפחות שנאלצות להישאר עם הילדים בבית".
ניסיתם לפנות להנהלה?
"פנינו למפקחת ובינתיים לא זז יותר מדי. אומרים 'יש מצוקה , תגלו סבלנות אנחנו מנסים לגייס' כמה אפשר להמשיך כך? זה כבר לא תקופת קורונה שחלק בבית וחלק לא".
מנהלת הגן, שלחה הודעה להורים בכל שבוע תעדכן מחדש להמשך עד מציאת מילוי מקום קבוע ויציב. בהמשך כתבה "ממשיכה לעמול למען גיוס כח אדם. הייתי שוב היום בלשכת התעסוקה זעקתי שם לעזרה, מקווה שיטופל במהרה ונקבל פניות".
אלא שנסיונותיה של המנהלת להרגעת הרוחות לא צלחו. "לבוא ולהגיד לי שכל שבוע נהיה בסימן שאלה זה לא מרגיע", אומרת אם אחרת. "לא בטוח שזו אשמת המנהלת כי היא כפופה למפקחים אבל זה ניהול כושל. מדובר ברשת ארצית וזו בעיה שלא יכולה לחזור על עצמה. התנאים של המטפלות על הפנים, אין עזרה, אין גיבוי וכנראה שזו הסיבה שהן לא רוצות לעבוד שם".
"את ההודעה שאין גן קיבלנו בשעה 20:41. הייתי בהלם מוחלט. מה אני אמורה לעשות? ידעתם, צפיתם, אז למה בשעה הזאת? זה פשוט חוסר אונים".