המאבק במבנה בית הספר 808 שבמתחם A בפסגות אפק מתחדש: ועד ההורים היישובי בראש העין גילה לאחרונה כי העירייה מתכננת לשוב ולאכלס את מבנה בית הספר השנוי במחלוקת, זאת בשל סמיכותו לקו מתח ארצי, ופנה בדרישה לראש העירייה להוריד את הנושא מהפרק.
להלן תקצירי האירועים הקודמים: קיץ 2017, הורים לתלמידי בתי הספר A ו-B בפסגות אפק, הקימו קול זעקה לנוכח החלטת העירייה לאכלס את ילדיהם במבנה 808 שברחוב שבזי, הממוקם בסמוך לקו מתח ארצי בגלל חשש לבריאות ילדיהם. בסופו של מאבק, העירייה נעתרה לבקשותיהם וילדי בית הספר B עברו למבנה הקבע ברחוב יגאל אלון וקיבלו את השם "פסגות", ואילו תלמידי בית הספר A עברו למבנה "ענבלים" של מכללת ראש העין.
1 צפייה בגלריה
מבנה 808 בראש העין
מבנה 808 בראש העין
מבנה 808 בראש העין
(צילום ארכיון: שירות מיינט)
במרוצת הזמן, מספר הילדים בבית הספר A הלך וגדל, כשהמבנה הזמני בו למדו, הפך לפחות רלבנטי לצרכיהם. בגלל סירובם של ההורים לחזור למבנה המקורי, הוחלט בעירייה לאפשר לתלמידים לעבור למבנה (במגרש 815) שיועד לחטיבת הביניים בשכונה A בפסגות אפק. לפני כשנה התקבלה החלטה בעירייה הוחלט בעירייה כי התלמידים שאמורים לעלות לאותה חטיבת הביניים מבתי הספר 'שמעון פרס', 'פסגות', ממלכתי דתי ו-C שעתיד לקום, ילמדו במבנה 808 השנוי במחלוקת.
ההחלטה לא עברה בשתיקה על ידי ההורים שהפגינו מול בניין העירייה, שקיבלה בסופו של דבר את הדברים והותירה את המבנה מיותם. אלא שלאחרונה טוען יו"ר הנהגת ההורים, אילן לוקוף, כי שלום בן משה זימן אותו לפגישה בה עודכן כי לנוכח עיכוב בבניית בתי הספר "צומח C", "רונה רמון", ו"צומח E", הוא בוחן את האפשרות לפתוח מחדש את המבנה מעורר המחלוקת.
לוקוף מצידו ענה כי לא ייתן יד למהלך שכזה, וכתב לאחר מכן לראש העירייה כי "מבדיקה ישירה שנעשתה למול מנהלי הפרויקטים הקבלניים בביה"ס "צומח C" ו"רונה רמון", לא צפוי עיכוב בבניית בתי הספר כלל. על כן, לא ברורה לי הסיבה להעלאת נושא מבנה 808 כבית הספר..".
בהמשך קרא לוקוף לראש העירייה לפעול מול משרד החינוך לסיום הפרויקטים וציין כי "בכל דבר ועניין שאדרש לו בתחום העשייה החיובית, המאפשרת בנייה, ומתן מענה למצב הקשה שנוצר, אתייצב מיד. עם זאת, במידה ותבחר להתעקש על קידום תהליכים לפתיחת ביה"ס 808, תוך סיכון ילדינו, אפעל נמרצות נגד".
יש לציין כי לפני כשבוע הודיע ראש העירייה כי בעקבות דיון חירום שיזם בות"ל, מנהל התכנון וחברת החשמל, הוחלט על קידום התכנית להעתקת מסדרון החשמל אל מחוץ לראש העין. "סוכם כי בזמן הקרוב תתקיים ישיבה במינהל התכנון לקביעת לוחות זמנים כדי לקדם את התוואי המזרחי מעבר לקו הירוק, שהוא התוואי המועדף על ידינו ועל ידי חברת החשמל", כתב בן משה.
מעיריית ראש העין טרם התקבלה תגובה.