אלפי נהגי ונהגות האוטובוסים וההסתדרות הלאומית הודיעו כי ישבתו מחר (שישי) בין השעות 10:00-12:00, שעות עומס של איסוף ילדים ממסגרות החינוך. "שרת התחבורה מרב מיכאלי ממשיכה להפקיר את הנהגים ולא מוכנה להיפגש איתם כדי לשפר את שכרם לדאוג לביטחונם ולרווחתם", מסבירים בהסתדרות הלאומית את הסיבה להשבתה. בין הערים בהן ישביתו את התחבורה: פתח תקוה וראש העין.
1 צפייה בגלריה
אוטובוס של חברת אפיקים
אוטובוס של חברת אפיקים
ישבתו ביום שישי. אוטובוס של חברת אפיקים
(צילום: גיל לרנר)
כמו כן, תושבת התחבורה גם ב: אשדוד - כל התחבורה העירונית ובינעירונית באשדוד והמושבים והסביבה; ירושלים - קווי ירושלים - שפירים, קווי ירושלים - בית שמש, ירושלים - בני ברק, ירושלים מודיעין עילית. ירושלים, נווה אילן; נתניה - כל התחבורה העירונית; יבנה - כל התחבורה העירונית והבינעירונית; בני ברק - קווי בני ברק - ירושלים, קווי בני ברק רעננה; נמל תעופה בין גוריון- קווי ירושלים - נתב"ג; גן יבנה - כל התחבורה העירונית והבינעירונית; באר שבע – כל התחבורה העירונית; אריאל - כל התחבורה העירונית והבינעירונית; מועצה אזורית שומרון - כל התחבורה העירונית וחלק מבינעירונית ובית שמש - כל התחבורה העירונית והבינעירונית לכיוון ירושלים וממנה.
קראו גם:
ההסתדרות הלאומית מסרה בתגובה: "לצערנו, השרה לא שעתה לתחינות הנהגים להיפגש איתם ולפתור את מצוקתם. יצאנו למספר שביתות לא מוגבלות עד שהשרה תתעורר ותדאג לציבור שנמצא 14 שעות ביום על הכביש ומחזיק לבדו את התחבורה הישראלית על כתפיו. הגיע הזמן שכבוד השרה תזכור שהיא אמורה לייצג את מעמד הפועלים ולא להעלות סרטונים בטיקטוק, המאבק יסלים וזוהי רק ההתחלה".
מארגון נהגי ונהגות האוטובוסים נמסר כי: "40% מהנהגים הותקפו בצורה קשה, למעלה מ-300 תקיפות רק מאז תחילת 2022. מחסור של 5,000 נהגים, ואלפי נהגים עובדים במשרה כפולה כדי להביא משכורת מכבדת, אבל את שרת התחבורה זה לא מעניין. אנחנו מתכוונים להרחיב את ההשבתה עד שגברת מיכאלי תצא מהרשתות החברתיות ותתעורר. אוי לאותה הבושה".
שי מלכה, סמנכ"ל השירות ודובר חברת אלקטרה אפיקים, המפעילה קווים רבים בפתח תקוה וראש העין, מסר: "נושא השכר ושיפור תנאיהם של הנהגים הינו חשוב ביותר וראוי שיהיה בראש סדר העדיפויות ואיננו ממעיטים בערכם של מעמדם של נהגי התחבורה הציבורית. יתרה מכך, אנו פועלים ונמשיך לפעול במרץ מול משרדי התחבורה והאוצר שביכולתם ובסמכותם לגרום לשיפור בנושא ועושים כמיטב יכולתנו על מנת לקדם עניין זה".
"קיום שביתות על רקע נושאים אלו לא יסייעו בקידום המשא ומתן, ולצערנו יגרמו לפגיעה קשה בציבור הנוסעים, בפרט אלו אשר תלויים בתחבורה הציבורית ואין להם אפשרויות אחרות.אנו מתנצלים על הפגיעה הצפויה בנוסעים ומבקשים לבחון נסיעה באמצעים חלופיים או לדחות את נסיעותיהם".
כל העדכונים - חדשות ראש העין