תושבים כועסים על עיריית ראש העין בשל התנהלותה בחגיגות יום העצמאות. עיקר הטענות נובעות מגביית תשלום על אחד האירועים, כרטיסים שאזלו בתוך דקות, והיעדר אפשרויות לבילוי משותף עם הילדים.
1 צפייה בגלריה
(אגם ראש העין)
כזכור, בימים האחרונים הודיעה העירייה על אירועי ערב יום העצמאות בעיר שייערכו במספר מוקדים - באגם, בפארק לב העיר, במרכז הנוער 'הצריף' ובמתחם הקבלנים בו תיערך מסיבה שהכניסה אליה בעלות של 10 שקלים הכוללים משקה. כמו כן צוין כי הכניסה לכל המקומות הינה למתחסנים ולמחלימים.
תושבים רבים התרעמו על כך שהם נדרשים לשלם כסף על כניסה לאירוע אותו עורכת העירייה ביום העצמאות, וכן טענו כי הכרטיסים לאירועים השונים אזלו תוך דקות ספורות מרגע האפשרות להזמינם דרך האתר העירוני. כמו כן נטען כי העירייה לא דאגה לפעילויות לילדים ולאפשרות לבלות איתם יחד. רק אתמול, יתכן בגלל הביקורת, פרסמה העירייה הודעה לפיה "גם ילדי ראש העין חוגגים עצמאות...תמיד שומרים את הדובדבן לסוף" והכריזה כי רכב עצמאות ועליו הדוד חיים יעבור ברחבי העיר במהלך יום העצמאות עצמו.
קראו גם:
"זהו יום חג למדינה שבו משפחות רוצות ליהנות ולשמוח יחד, במיוחד אחרי השנה הקשה שעברה עלינו, אז לבוא לתושבים ולומר בואו תשלמו כסף כדי לממן את הדי ג'י, או תגיעו לאירועים למבוגרים? מה יעשו עם הילדים? הם יותר חשובים פה", אומר בכעס אברהם גרינברג, פעיל חברתי ותושב העיר. "אם לא היינו עושים רעש, העירייה לא הייתה מנסה לשנות, ופתאום נזכרו להביא את הדוד חיים. אבל ככה הם עובדים, טלאים על טלאים".
"רוב המקומות שחושבים עם הראש תכננו מראש ועורכים חגיגות בלא מעט נקודות ברחבי העיר או הישוב כדי שלכולם תהיה אפשרות ליהנות מהם. פה אין מגוון, והחגיגות יהיו במספר מקומות ספציפיים. הרבה תושבים מתכוונים לצאת לישובים מחוץ לראש העין ששם יש אלטרנטיבות לילדים שלא ישתעממו. אנשים רוצים לשמוח ולא להיות טעונים וכועסים".
גם ברשתות החברתיות פרקו תושבים את תסכולם. "כולנו פראיירים. לא לקנות אף כרטיס ונראה איך יסתדרו", כתב אחד מהם ואחרת הוסיפה "יום העצמאות צריך להישאר עם הילדים בבית? 3 דקות מהאגם ולא יכולים להיכנס, מה גם שאין כלום לילדים, עצוב". באשר לכרטיסים שאזלו במהירות כתבה אחת התושבות "זה פורסם בפייסבוק, אבל לא כל התושבים בפייסבוק ולא כל התושבים מחוברים".
מעיריית ראש העין נמסר: "העירייה יצאה בצעד אמיץ ויוצא דופן לנוכח הגבלות הקורונה בהופעות של אומנים מן השורה הראשונה בישראל לטובת כל המגזרים והקהילות בעיר. אירועי חגיגות העצמאות בראש העין אינם כרוכים בעלות כספית, למעט המסיבה במתחם הקבלנים אליה נדרש תשלום כניסה סמלי בסך עשרה שקלים כולל משקה ראשון (בירה או שתייה קלה). בנוסף, ביום העצמאות מתקיים אירוע של רכב מוזיקלי עם אמן ילדים בכדי לתת מענה גם לפלח אוכלוסייה זה במגבלות הקורונה.
עיריית ראש העין קשובה לרחשי הציבור ובעקבות כך הכרטיסים הוגבלו לתושבי העיר בלבד והוגבלו מספר הכרטיסים לכל מזמין בכדי לאפשר לכמה שיותר תושבים לקחת חלק באירועים".