טענות להתנהלות חמורה בבית ספר יסודי בשכונת פסגות אפק בראש העין: הורים לתלמידים במוסד החינוך טוענים כי מספר תלמידים בכיתה נוהגים באלימות פיזית ומילולית, כשבין היתר משתמשים בקללות בוטות ומעודדים תלמידים אחרים לצפות בתכנים פורנוגרפיים. כמו כן מלינים הורים בבית הספר על ליקויים חמורים, בעיקר בטיפול בשירותים במוסד החינוך ובמצב מגרש הספורט.
1 צפייה בגלריה
ילדים
ילדים
אלימות בין ילדים
(צילום המחשה: shutterstock)
במכתב חריף ששיגרו ההורים למנהלת מחוז מרכז במשרד החינוך ולגורמים הרלבנטיים בעיריית ראש העין נטען כי ישנה פגיעה במוגנות התלמידים והתלמידות מבחינה פיזית, מילולית ומינית.
זאת בעקבות "מספר תלמידים בכיתה אשר מערערים את תחושת המוגנות של הכיתה כולה". במכתב מלינים ההורים כי "אותם תלמידים מבצעים תנועות מגונות מאחורי גבן של מורות וכלפי תלמידות, משמיעים גניחות וקולות בעלי אופי מיני, מוציאים אצבע משולשת, מקללים קללות גסות מאוד, משתפים סרטונים פורנוגרפיים ומעודדים תלמידים לחפש תכנים פורנוגרפיים ברשת".
לדברי ההורים, היעדר המשמעת בכיתה מביא לפגיעה ברמה הלימודית וכן בקשרים בין התלמידים עצמם. "לצערנו המצב בכיתתנו מחמיר מיום ליום", כתבו ההורים. "אנו לא חשים שקיימת תכנית הבראה כפי שביקשנו והפצרנו, ואנו נשארים מוטרדים מאוד ולא ישנים בלילות מדאגה לשלומם הפיזי, הנפשי, והאקדמי של ילדנו".
אלא שמלבד הבעיות ביחסי האנוש שבכיתה, טוענים הורים בבית הספר כי מאז עברו למשכנם הנוכחי בתחילת השנה ישנם ליקויים רבים בתשתיות מוסד החינוך. כך למשל, לפני שבועות אחדים לא ניתן היה לעשות שימוש בחלק לא מבוטל מתאי השירותים, חלקם בשל הצפה, וחלק בשל תקלות אחרות ובאלו שכן פעלו נמצא לכלוך רב.
קראו גם:
"כתוצאה מכך מדווחים ההורים על מספר תלמידים שהעדיפו להתאפק אך לצערם בהמשך שיחררו את צרכיהם בתחתוניהם. במקביל, גם מגרש הספורט לא מתוחזק ולא רוצף כראוי, במה שמוביל לפציעות וחבלות של תלמידים.
"התחושה בבית הספר כרגע היא של מערב פרוע", אומרת אחת האמהות. "אנחנו סובלים מבעיות חמורות בבית הספר , אם זה מילדים אלימים בכיתה ו' ואם זה מליקויי בטיחות של העירייה שלא מתוקנים. רק לפני מספר ימים אחת הילדות שברה את שורש כף היד במגרש הספורט, והבת שלי 'פספסה' בגלל מצב השירותים. זו תחושה נוראית? למה צריך להגיע למצב כזה? עושה רושם שצוות בית הספר כלל לא מתפקד".
מדוברות העירייה נמסר בתגובה: "בית הספר עבר למשכן הקבע החדש שלו בפתיחת שנת הלימודים הנוכחית. במהלך חופשת החנוכה, מתוכננות המשך עבודות תשתית כדי שהמתחם ייתן מענה מיטבי לתלמידים. נושא תחזוקת מבנה בית הספר מטופל ונבנתה תוכנית להמשך טיפול בכל הנדרש.
"מקרי אלימות שהתעוררו מטופלים במלוא האחריות ע"י צוות בית הספר, הפיקוח והרשות. התוכנית הפדגוגית של בית הספר מנוהלת ע"י מנהלת בית הספר וכל גורמי המקצוע".
ממחוז מרכז במשרד החינוך נמסר כי הכיתה מלווה על ידי כל הגורמים המקצועיים הרלוונטיים ליצירת אקלים חינוכי מיטבי.
כל העדכונים - חדשות ראש העין