משרד הרווחה מינה את נילי בן-דור לניהול מעון בני ציון בראש העין, שם התגלה חשד למאות מקרי התעללות בחוסים. השינוי בהנהלה מגיע בעקבות הפסקת ההתקשרות עם חברת "אלאור" שהפעילה את המקום.
1 צפייה בגלריה
מעון בני ציון
מעון בני ציון
מעון בני ציון
(צילום: יריב כץ)
קראו גם:
במשרד הרווחה מספרים כי בן-דור משמשת בתפקיד מקצועי בכיר במינהל מוגבלויות במשרד, ואחראית על תכלול המערך המקצועי במעונות החוץ ביתיים לאנשים עם מוגבלות. היא בעלת תואר שני בחינוך מיוחד עם ניסיון של 42 שנה. היא תשמש בתפקיד עד אשר ייבחר למעון מפעיל חדש. כמו כן, משרד הרווחה סיכם עם הקואליצייה הישראלית לטראומה, כי מטפלים מטעמם ייכנסו למעון לתת תמיכה רגשית הן להורים ולבני המשפחות והן למטפלים של הדיירים.
מנכ"לית משרד הרווחה סיגל מורן נפגשה אתמול (רביעי) עם הורים ובני משפחה של דיירי המעון בני ציון. "ביקשתי את המפגש הזה כדי להקשיב לכם, לנהל שיח וגם להבטיח לכם שמה שהיה הוא לא מה שיהיה", אמר מורן. "לקחנו לידנו את ניהול המקום, גייסנו צוות, אנו בודקים נהלים חדשים שיאפשרו פיקוח אפקטיבי יותר על הנעשה במקום והכל ייעשה בשיתוף פעולה אתכם. אני רואה בכל אחד מדיירי המעון כאילו מדובר בבן משפחה שלי. האירוע הקשה הזה מדיר שינה מעיני ולא באופן מטאפורי".
"הייתה פגישה והם הותירו בנו רושם חיובי", אומרת היום למיינט ראש העין שירה זך כהן, אחותו של חוסה בן 42 שנמצא במקום למעלה מ-20 שנה. "הוכרז שם מצב חירום ומפה אנחנו יכולים רק לעלות".
מתי למעשה נודע לך על האירועים בפעם הראשונה?
"התקשרו אליי מהמעון לפני מספר שבועות וסיפרו לי שהיה אירוע אלימות בדירה שאחי מתגורר בה, אבל הוא לא היה מעורב, אלא דייר אחר הוכה על ידי אחד המטפלים. שבוע לאחר מכן קיבלתי טלפון נוסף ואמרו לי שאחרי שהמשיכו לצפות במצלמות משך זמן אחורה, הם ראו שגם אחי היה מעורב. נאמר לי שלא מדובר באלימות פיזית קשה אלא יותר בהשפלות, דחיפות, ומכות עם הטלפון. עכשיו אני שומעת על דברים נוספים, אבל זה לא מה שנאמר לי אז".
מה עובר לך בראש כשסיפרו לך לראשונה?
"הזדעזעתי. לא הבנתי אז עדיין את החומרה של הדברים".
את יודעת מה עשו לו בדיעבד?
"לא, אני רק יודעת שהוא בין אלו שפחות נפגעו".
היו לכך סימנים מקדימים?
"ממש לא, לא העלתי בדעתי שיכול לקרות דבר כזה".
איך מתמודדים עם סיטואציה כזו?
"זה מזעזע בכל קנה מידה, כולנו מזועזעים. כל בני המשפחות, המשפחה שלי כמובן, כל הסובבים אותי שיודעים כמה אני קשורה אליו ודואגת לו. הוא הילד השלישי שלי. אני אמנם עובדת, מתפקדת, ומטפלת בבית, אבל בלית ברירה. אני גמורה ומותשת".
מה אתם מתכוונים לעשות כרגע?
"אנשים מהסוג הזה, אני חושבת שאם אזיז אותו משם יכול להיגרם לו נזק בלתי הפיך. לאחר המצב חירום שהוכרז שם, אנחנו כרגע מגבשים מספר בקשות ואם זה לא יילך נחשב מסלול מחדש".
כל העדכונים - חדשות ראש העין