בימים האחרונים יש כעס גדול בקרב הורים בראש העין על העירייה. הסיבה: ביטול האבטחה באשכולות הגנים ברובע הנביאים שבפסגות אפק ובשכונת נופרים. "לאן הולכים כספי אגרת האבטחה?", תוהים בהנהגת הורי הגנים.
2 צפייה בגלריה
מאבטח - תמונת פייסבוק
מאבטח - תמונת פייסבוק
מאבטח
(צילום ארכיון להמחשה: מוטי קמחי. למצולמים אין קשר לכתבה)
כידוע מדובר בשתי שכונות חדשות, שעדיין ניתן למצוא בהן אתרי בניה, ועד כה הוצבו שומרים בכניסה למתחמי הגנים בשטחן מתוך דאגה לביטחון הילדים. הדאגה ברובע הנביאים אף גדולה יותר, שכן הוא ממוקם בדרום מזרח העיר וסמוך לגדר המערכת , דרכה נצפו עוברים לא מעט מסתננים ושב"חים משטחי הרשות הפלסטינית, לעיתים אף בין בתי התושבים בראש העין.
בימים האחרונים כאמור, התקבלה החלטה בעירייה לבטל את האבטחה באותם אשכולות גנים כאשר לטענת הנהגת ההורים הסיבה שנמסרה להם היא "חוסר תקציב". "הסיבה לבטל את האבטחה בגני הילדים בשכונות מאוד תמוהה", כתבו בכעס חברי הנהגת ההורים ברשת החברתית. "מה סדר העדיפויות בחלוקת התקציב? הנהגת הגנים ותושבי השכונות דורשים תשובות ופתרונות.
"רק לסבר את האוזן, ראש מינהל החינוך וראש אגף הביטחון בעיר מתנגדים למהלך זה. הנהגת הגנים פועלת לתיקון העוול ובקשר ישיר עם הגורמים הרלוונטים".
לילך יעיש, חברת הנהגת ההורים בחינוך המיוחד ופעילה למען הגיל הרך, ציינה: "אתמול נוכחנו לגלות שילדינו שוב מופקרים על ידי עיריית ראש העין אל מול הסכנות הביטחוניות שקיימות בעירנו. הוחלט באופן חד צדדי ובניגוד מוחלט להמלצת מנהל החינוך והבטחון להוריד את האבטחה באשכולות הגנים הגדולים בעיר אשר נמצאים בסמוך לאתרי בניה אשר לא פעם נתפסו שב"חים בקרבתם ואף הוצפו הטרדות כלפיי ילדים מצד הפועלים. יתרה מכך, מתרחשות גם גניבות ופריצות לאור יום דבר המעיד כי איננם חוששים לפגוע בכל שעה והשיטור נאלץ להתמודד עם תלונות רבות. לכן לא ברור כיצד מתקבלת החלטה כה הזויה ומנותקת מהמציאות הקיימת בשטח עם אוכלוסייה כל כך רגישה ופגיעה?!.

2 צפייה בגלריה
הוריו יפוצו באלפי שקלים
הוריו יפוצו באלפי שקלים
גן ילדים
(צילום המחשה: שאטרסטוק)

קראו גם:

"לא ייתכן שהגיל הרך ינהל סדר יום ללא הגנה, והנהגת ההורים לא תאפשר התנהלות שכזו. אני קוראת מכאן למי שקיבל את ההחלטה השגויה הזו לבטלה מיידית אחרת שנת הלימודים פשוט לא תיפתח! אנו נעשה כל שנידרש לצורך הגנה על היקר לנו מכל".
מדוברות העירייה נמסר בתגובה: "ביטחון ילדי העיר נמצא בראש סדר העדיפויות של העירייה. יחד עם זאת, לפי חוזר מנכ"ל משרד החינוך ולפי הנחיות המשטרה לאבטחה, אין חובה לאבטחה צמודה בגני ילדים. בשנים האחרונות אישרנו אבטחה לאור הרגישויות והעבודות שהתבצעו באתרי הבנייה הנמצאים בקרבת הגנים. הנהלת העירייה, מינהל החינוך וגורמי הביטחון העירוניים בודקים פעם נוספת את שיטת האבטחה לקראת שנת הלימודים הבאה".