הטרור הגיע לאלעד: מעט אחרי השעה 20:00 אמש, אירע ברחוב איבן גבירול באלעד פיגוע מזעזע במהלכו נרצחו יונתן חבקוק (44), אורן בן יפתח (35) ובועז גול (49). חבקוק, תושב אלעד, הותיר אחריו חמישה ילדים. גם גול תושב אלעד וגם הוא הותיר אחריו חמישה ילדים. בן יפתח, תושב לוד, הותיר אחריו שישה ילדים.
3 צפייה בגלריה
מימין: בועז גול, אורן בן יפתח ויונתן חבקוק ז"ל
מימין: בועז גול, אורן בן יפתח ויונתן חבקוק ז"ל
מימין: בועז גול, אורן בן יפתח ויונתן חבקוק ז"ל
(מתוך הרשתות)
המחבלים נראו כשהם רצים ברחוב, חמושים בגרזן, ופוגעים ברכב שעובר במקום. בבית חולים בילינסון ממשיכים להיאבק על חייהם שני פצועים נוספים. מהמרכז הרפואי בפתח תקוה נמסר כי "הסתיים הניתוח של הפצוע הצעיר, הוא בהתאוששות כעת. מצבו מוגדר קשה ועדין לא יצא מכלל סכנה. הפצוע השני הורד לחדר ניתוח. מצבו לא יציב ונשקפת סכנה לחייו".
"בנוסף הגיעו במהלך הלילה לבית החולים עוד 5 נפגעים קלים למלרד: 4 חרדה ו-1 שנפצע בידו מרסיסי זכוכית באחת מזירות האירוע. הם טופלו ושוחררו לביתם".
3 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע אמש, באלעד
זירת הפיגוע אמש, באלעד
זירת הפיגוע אמש, באלעד
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
"אסון כבד פקד את העיר לוד הלילה", כתב ראש עיריית לוד יאיר רביבו בעמוד הפייסבוק שלו. "אורן בן יפתח תושב העיר בן 35 אבא ל-6 ילדים נרצח בפיגוע הנפשע באלעד. הלב נשבר לרסיסים במשפחה שפקדו אותה בשנים האחרונות אסונות רבים. אנחנו מלווים כעת את המשפחה בשעה הקשה מנשוא. השם יקום דמו במהירה".
במהלך הלילה והבוקר נמשך המצוד אחרי המחבלים, אסעד יוסף אסעד אלרפאעי (19) וצבחי עמאד צבחי אבו שקיר 20. השניים תושבי הכפר רומאנה שבמחוז ג’נין.
המשטרה בשיתוף פעולה עם השב"כ ויחידות מיוחדות נוספות, מבצעים פעילות מוגברת באזור אלעד, תוך הפעלת כלל האמצעים הטכנולוגים שברשותה, על מנת לעצור את השניים.
"מדובר בפיגוע קשה מאוד", סיכם אמש פראמדיק מד"א אלון ריזקאן, "הגענו מהר למקום והבחנו שמדובר בזירה מורכבת. סמוך לכיכר ברחוב אבן גבירול באלעד שכב גבר כבן 40 ליד רכב, כשהוא עם פציעות קשות בגופו, ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו.
3 צפייה בגלריה
אבו שקיר ואל ריפעאי
אבו שקיר ואל ריפעאי
אבו שקיר ואל ריפעאי
(באדיבות משטרת ישראל)
"במקביל קיבלנו קריאות על פצועים נוספים בפארק הסמוך. ירדנו במדרגות לפארק, והבחנו ב-2 גברים בשנות ה-40 ששכבו במרחק של כ-10 מטר אחד מהשני. הם היו מחוסרי הכרה עם סימני אלימות קשים מאוד, ביצענו בדיקות רפואיות ולצערנו נאלצנו לקבוע גם את מותם במקום".
מעיריית ראש העין הסמוכה, נמסר במהלך הלילה לתושבים כי "בהמשך להערכת המצב של הנהלת העיר, אגף הביטחון, המשטרה והגורמים המקצועיים, אנו נמצאים בקשר הדוק עם משטרת ראש העין, כוחות משטרה רבים סמויים וגלויים פרוסים ברחבי העיר.
"במהלך הלילה, יוצבו מחסומים ניידים בכניסות לעיר, והלימודים במוסדות החינוך יתקיימו מחר כסדרם. בעקבות הפיגוע, נוכחות סייעות וגננות תושבות העיר אלעד תהיה חסרה ולכן יהיו גנים שלא ייפתחו.
"באשכולות הגנים יש סיורים היקפיים שיתוגברו בדגש על שעות ההגעה והפיזור של התלמידים ואתרי בנייה. זאת בנוסף לסיורים של השיטור העירוני והפיקוח".
לכל העדכונים - חדשות ראש העין