עד שקו המטרו הראשון ייצא לדרך יחלפו עוד מספר שנים, אך בראש העין מעבירים הילוך ופועלים כדי שקו M2 (מזרח-מערב) יעבור גם בעיר.
1 צפייה בגלריה
( מקווים לשנות את הגזירה. מטרו | צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק)
קראו גם:
כזכור, בחודש ינואר גילו תושבי העיר כי קו המטרו שיעבור בין היתר ברשויות חולון, תל אביב, בני ברק, רמת גן, גבעת שמואל ופתח תקוה, לא יגיע לראש העין, בדומה לרכבת הקלה שאף היא נשארה מחוץ לגבולות העיר.
בהתייחסות של חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) שאמונה על הפרויקט נמסר בזמנו כי ערכנו בדיקות מקיפות בעניין מעבר קו מטרו לראש העין. משיקולים סביבתיים רבים הקשורים בפגיעה באקוויפר ובמאגרי המים התת קרקעיים המצויים במרחב ראש העין, הוחלט שלא לקדם את תוואי המטרו לראש העין. משרד התחבורה מקדם בימים אלה תכנית מרחבית להסעת המונים אשר תיתן מענה לצרכי העיר והמרחב הסובב אותה (אלעד, כפר קאסם ואריאל)".
התושבים הזועמים עדיין מנסים לשנות את רוע הגזירה, שמבחינתם שצפויה להשאיר את העיר מאחור בכל הקשור למערך התחבורה העתידי. ביוזמת חבר המועצה ויו"ר האופוזיציה רז שגיא, ייצא בשבועות הקרובים מבצע להחתמת תושבים על התנגדויות כנגד ההחלטה.
שגיא ציין ברשת החברתית כי "המשמעות היא אסון תחבורתי ופגיעה אנושה בערך הדירות ויחייב כל משפחה לעוד ועוד כלי רכב פרטיים (עלות רכישה ואחזקה, זיהום אוויר, עומסי תנועה ותלות). עלינו להגיש התנגדות לתוואי המוצע, כדי שיכללו אותנו בתוכו".
כל העדכונים - חדשות ראש העין