הורים לילדי חינוך מיוחד בראש העין זועמים. לטענתם העירייה מתעכבת בשיבוצים לגנים, דבר שמקשה על היערכות מצידם לקראת שנת הלימודים, וכן אינה זמינה מספיק להורים.
1 צפייה בגלריה
כמה יעלה ומי יפעיל? בינתיים אין תשובות
כמה יעלה ומי יפעיל? בינתיים אין תשובות
אין שיבוץ ואין תשובות
(צילום אילוסטרציה: pixabay)
בפוסט חריף שהוציאה הנהגת הורי ילדי הגנים בראש העין לפני מספר ימים נכתב: "שיבוצי החינוך המיוחד מתקבלים אחרי אוגוסט! כן כן, אחרי אוגוסט. במהלך חופשת הקיץ שמוקדשת להתארגנות והכנה מנטלית לילדים לקראת המעבר לגן, ממתינים הורי החינוך המיוחד בהמתנה מורטת עצבים כדי לדעת האם הילד ישובץ בשכונה בה הוא גר או מחוצה לה והאם הצהרון שאליו הוא רוצה ללכת יתאים לשיבוץ.
בסוף השנה שעברה פנו נציגי החינוך המיוחד מהנהגת ההורים למנכ"ל העירייה, אילן הררי, במטרה לבקש צהרונים לחינוך המיוחד. הררי נענה בחיוב ואמר כי גנים שבהם יש יותר מ- 9 נרשמים לצהרון, יזכו לצהרון בגן". אולם לדברי ההורים, ההבטחה מייצרת עיוות, "שהרי איזה הורה יחכה לשיבוץ שיגיע בסוף אוגוסט ואז יקווה שעוד שמונה הורים מהגן יהיו במצבו וירצו צהרון בגן?!", הם מסבירים.
"אנחנו עוד רגע בחודש אוגוסט, אין לנו מושג אם יהיו צהרונים, מי יפעיל אותם, איך זה הולך להיות או כמה ילדים צריכים צהרון", אומרת בתסכול אם לילד בחינוך מיוחד. "יש פשוט ברדאק, והתנהלות לא מסודרת. אני מבינה שהאגף לחינוך מיוחד קורס תחת העומס ועובד נורא קשה, אבל העירייה צריכה להבין שזו לא אותה עיר מלפני 20 שנה, עם כמה תושבים וכמעט ללא ילדים קטנים. יש כאן שכונות חדשות עם זוגות צעירים וילדים קטנים. הצוות המצומצם שאמון על כך בעירייה אינו מספיק".
לאיזו התנהלות את מתכוונת מלבד השיבוצים?
"זה לא רק העניין של השיבוצים, זה גם חוסר מידע, אין כתובת זמינה ופנויה שאפשר לשאול שאלות, אין הליך מסודר. מגיעים המון הורים שלא מבינים את התהליך, מתחילים לשאול שאלות ואי אפשר להשיג אף אחד. אני מכירה הורים שלקחו חצי יום חופש כדי להגיע פיזית. בנוסף, כל גורם מספק תשובות אחרות. אחד אומר שהשיבוצים יימסרו באמצע אוגוסט ואחר אומר בתחילת אוגוסט. יד ימין לא יודעת מיד שמאל".
רז שגיא, יו"ר האופוזיציה, התייחס אף הוא לנושא ופנה לעירייה והעומד בראשה דרך הרשת החברתית: "מהבוקר אני עם דמעות בעיניים... כל סיפור מכאיב יותר. ככה זה כשמדובר בהורי הילדים בחינוך המיוחד. יותר מ-700 הורים, כמה כאב. איך אתם יכולים להשאיר אותם בלי מענה? איך לא נקרע לכם הלב?... צאו מהשאננות ותתחילו לנהל - בעיות לא נפתרות מאליהן, צריך לפתור אותן. תגייסו עובדים מכל יתר האגפים ותתנו מענה להורים ולילדים".
מעיריית ראש העין נמסר: "אנו שמחים להודיע להורים כי היום ומחר יישלחו מסרונים על שבוצים לילדי החינוך המיוחד. חשוב לציין כי מאחר וועדות הזכאות נמשכו עד סוף חודש יולי עפ"י החלטות משרד החינוך, השבוצים התעכבו.
"אגף החינוך הודיע מראש לכל ההורים בכל ועדה כי השבוצים יישלחו עד לסוף חודש יולי. האגף עושה מאמצים רבים לשבץ את ילדי הגנים בהקדם האפשרי, והיום ומחר יישלחו כל השבוצים להורים כולל פניה לצהרונים. אנו מאחלים לתלמידים שנת למודים פוריה ומוצלחת".