בלילה אחד נגנבו מספר אופנועים בשכונת פסגות אפק. כתוצאה מכך ובעקבות הפיגוע שאירע באזור לפני מספר שבועות, התושבים מביעים חשש גדול וחשים לא בטוחים.
1 צפייה בגלריה
החשודים בגניבה חומקים עם האופנוע
החשודים בגניבה חומקים עם האופנוע
החשודים בגניבה חומקים עם האופנוע
(מצלמת אבטחה)
מכת הגניבות האחרונה התרחשה בלילה שבין ראשון לשני. "בדרך כלל אני יוצאת לעבודה עם הרכב כשאני רואה בזוית העין את האופנוע של בעלי, אלא שאתמול (שני) לא שמתי לב אליו בגלל שמיהרתי", מספרת דליה נדאף, תושבת רחוב אחיה השילוני. "זמן קצר לאחר מכן בעלי התקשר אליי ואמר שהאופנוע נעלם".
כיצד פעלתם?
"צפינו לאחר מכן במצלמות האבטחה של הבניין וראינו איך פעלו שני הגנבים בשעה 4:15 לפנות בוקר".
מה עובר בראש באותם רגעים?
"חוסר ביטחון. זה כבר לא האופנוע, אלא התחושה שאנחנו חיים במקום שכל אחד יכול להיכנס ולעשות מה שבא לו בזמן שאנשים ישנים. גם הפיגוע בו נפצע רפאל לוי היה רחוב לידנו. אני חושבת שיש קשר בין השבחים ואתרי הבניה לבין מקרי הגניבה שהיו באותו לילה".
קראו גם:
אני מניח שהגשתם תלונה במשטרה.
"הגשנו תלונה ואמרו שאין כל כך מה לעשות למרות שהגיע גם מז"פ לקחת תביעות אצבעות. אני לא מצפה שימצאו אותו אני פשוט רוצה שישימו סוף לתופעה הזו"
(צילום מצלמות אבטחה)
עד כמה המקרה משפיע עליכם כרגע?
"אין לנו ברירה אלא להמשיך להתמודד, אנחנו לא יכולים לשנות יותר מדי כי מי שאמור לעשות את זה לא באמת משנה משהו. אנחנו משלמים ארנונה גבוהה מאוד שחלק ממנה עבור אבטחה אבל אנחנו לא מרגישים פה בטוחים כי מסתובבים פה חופשי. אם הייתי יודעת שיש תמורה בעד התשלום והכל בסדר לא היה אכפת לי גם להוסיף כסף אבל אנחנו משלמים ולא מקבלים כלום. כרגע אני לא מרשה לילדה שלי בת ה-8 לרדת למטה לבד".
עוד קודם לכן, ברחוב אליהו הנביא הסמוך אירע מקרה דומה, ובו נגנב הדו גלגלי של יוסי, תושב הרחוב. "קמתי בבוקר, באתי לצאת לעבודה ופתאום אני קולט שאין אופנוע", הוא מספר. "עובר לי בראש סרט רע כי מדובר בפרנסה שלי , בעבודה שלי כשליח. ביקשתי את צילומי האבטחה מהשכן שלי, ורואים איך הגנבים יוצאים איתו תוך 2 דקות. לפי דעתי מדובר באותה חוליה שביצעה גניבות נוספות באותו לילה.
"מסתובבים פה המון שב"חים, מתצפתים, בוחנים. כשיגמר לי חוזה השכירות לא אמשיך לגור כאן . ההורים שלי חשבו לעבור לפה ואמליץ להם לא לעשות את זה. אנחנו לא מרגישים פה בטוחים ברמה שאשתי מפחדת לרדת עם הכלבה. בלתי אפשרי לחיות ככה".
מה אפשר לעשות לדעתך?
"ניידות צריכות לסייר כאן במשך 24 שעות. אני משלם כסף על שמירה שלא קיימת. שוטרים מפטרלים בשעות שפחות קריטיות כמו בשעות הצהריים . הם צריכים לסייר בשעות הלילה כמו שצריך. הגנבים פה פועלים בקלות כאילו נכנסים לסופר ויוצאים ממנו".
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מדובר בניסיונות גנבה שכשלו עם הגעת כוחות משטרה למקום ובריחת החשודים שעה שהבחינו בשוטרים. מקרה הגניבה היחיד שאירע מטופל במקצועיות וביסודיות יחד עם מקרי הניסיונות הנוספים. באופן קבוע ומתמשך, מתבצעות מגוון פעולות מבצעיות לאיתור המבצעים ולסיכול מקרים נוספים, הן במישור הסמוי והן בזה הגלוי. יחד ולצד פעילות אינטנסיבית זאת ניתן לציין כי ישנה ירידה של כ-30 אחוזים בעבירות הרכוש באזור. משטרת ישראל תמשיך לפעול כל העת למיגור עבירות רכוש ושמירה על ביטחונם של תושבי האזור".
לכל העדכונים - חדשות ראש העין