שביתת המגזר הערבי אתמול (שלישי): כעס בקרב תושבי ראש העין על עסקים בעיר שנסגרו בשל כך או שפעלו באופן מצומצם, ביניהם רשתות סופר פארם וויקטורי.
2 צפייה בגלריה
סניף ויקטורי בראש העין במהלך השביתה
סניף ויקטורי בראש העין במהלך השביתה
סניף ויקטורי בראש העין במהלך השביתה
(צילום: פרטי)
קראו גם:
כזכור בימים האחרונים הודיעה ועדת המעקב של ערביי ישראל על כוונת המגזר לשבות כאות הזדהות עם מסגד אל אקצא ושכונת שייח ג'ראח בירושלים. את ההד התקשורתי הגדול ביותר יצרה חברת סלקום כשהנהלת החברה הודיעה על הפסקת פעילותה למשך שעה. כתוצאה מכך מנויים רבים פנו אתמול וביקשו לעזוב את החברה.
אלא שלא רק העובדים בסלקום השפיעו על החברה הישראלית. רשתות וחברות רבות נאלצו לעבוד אתמול במתכונת שונה מהרגיל שהביאה לכעס בקרב אזרחים רבים , ביניהם תושבי ראש העין. מאז אתמול בבוקר הוצפה הרשת החברתית בתלונות תושבים בעיקר כלפי רשת סופר פארם שחלק מבתי המרקחת בסניפיה בראש העין היו סגורים והסניפים עצמם פעלו בשעות מצומצמות אם בכלל.
"למה אנחנו התושבים אשמים בשביתה שלהם?" כתבה אחת התושבות. "פשוט הזוי ומכעיס. לא יכולה לחשוב שאנשים מבוגרים צריכים תרופות ואין להם לאן לגשת". תושב אחר ציין "זו לא שביתת עובדים עבור תנאים ושכר. זו התקוממות נגד המדינה וצה"ל שלנו".
2 צפייה בגלריה
סניף ויקטורי בראש העין במהלך השביתה
סניף ויקטורי בראש העין במהלך השביתה
סניף ויקטורי בראש העין במהלך השביתה
(צילום: פרטי)
כאמור, גם הקונים ברשת ויקטורי ובמיוחד בסניף פארק אפק טענו לאי קבלת שירות. "הגעתי לסופר והוא היה ריק. גם מקונים וגם המדפים", סיפרה לקוחה ל'מיינט ראש העין'. "זה היה מוזר מאוד. בדרך כלל הסופר מפוצץ ביום שלישי כי זה יום שוק ואתמול הוא היה ריק. הייתה עובדת אחת שהייתה גם בגבינות וגם בנקניקים ובכל פעם נעה בין אחד לשני והחליפה כפפות. שאלתי בסניף לפשר העניין ואמרו לי שחלק מהעובדים פחדו להגיע וחלק אחר שוכנעו על ידי המשפחות שלהן להישאר בבית גם כן".
מה את חושבת על המחאה שלהם?
"אני חושבת שזה לא בסדר. אם אתם טוענים שאתם ישראלים אז למה אתם מפגינים? מה הם רוצים להשיג? לא ברור מה חסר להם. אני עובדת בבית ספר ויש לנו עובדים ערבים והיחסים בינינו נורמאליים לחלוטין. אני לא יודעת על אפליה שהם מקבלים אז למה הם מתלוננים? יש להם בעיה שהם לא עושים צבא? שילכו לשירות לאומי. יש להם בעיה שמקבלים פטור ממיסים?
"אם כבר היחס הוא הפוך ויש אפליה מהמדינה כלפי היהודים. יש הרבה דברים שקורים במגזר שאם אני הייתי עושה אותם ,העירייה או המשטרה כבר היו אצלי מזמן. אם היהודים לא היו מגיעים לעבודה, הם היו מקבלים זימון לשימוע ופיטורין. אני בספק אם זה יהיה המצב עכשיו".
ברשת סופר פארם שמרו על עמימות באשר לעתיד העובדים ששבתו ברשת ומסרו כי "סופר-פארם פועלת על מנת להעניק ללקוחותיה את השירות הטוב והאיכותי ביותר ולא מביעה שום עמדה פוליטית. על פי חוקי משרד הבריאות, אסור לפתוח בית מרקחת ללא רוקח. עקב המצב, ביום שלישי האחרון לא נמצאו רוקחים למשמרת והסניפים עבדו במתכונת חלקית.
"לטובת הלקוחות, עובד מטעם הסניף נשאר לתת מענה אנושי ולהסביר את השינויים בשעות הפעילות. אנו נמשיך לפעול ולספק את השירות הטוב ביותר שלקוחותינו רגילים לקבל".
ברשת ויקטורי העדיפו שלא להגיב בנושא.
כל העדכונים - חדשות ראש העין