התופעה התרחבה: כבר לפני כחצי שנה התלוננו תושבים על כך שהכבישים הסמוכים לבתיהם בשכונת פסגות הפכו לזירת "מרוצים" ע"י אופנועים שנוסעים במהירות מופרזת, וגורמים לסכנת נפשות ומטרד רעש הבוקע מאגזוזי הלחץ. כעת נראה שלחגיגה הצטרפו גם רכבי ספורט, והתושבים דורשים להפסיק את התחביב המסוכן שהתפתח בסביבת מגוריהם.
1 צפייה בגלריה
דוהרים בכביש בראש העין
דוהרים בכביש בראש העין
דוהרים בכביש בראש העין
(צילום: פרטי)
לדברי תושבים מדובר במטרד המתרחש כמעט מדי יום, בדרך כלל לאחר השעה 22:00 ומתגברת בעיקר בסופי השבוע. אז יוצאים אופנוענים ובעלי רכבי ספורט לנסיעה בשכונה, לעתים יחד ולעתים לחוד,בעיקר באזור הרחובות שבזי, בן גוריון ונדין גורדימר תוך שהם מסכנים את עצמם ואת הסובבים אותם ומשתמשים באגזוזי לחץ מהם בוקע רעש מחריש אוזניים.
"זה מטורף", אומרת תושבת האזור. "מדובר בשכונה שקטה ופתאום בשעות הלילה המאוחרות מתחיל רעש של אגזוזים ממש כמו בסרטי קולנוע. הם פשוט טסים באזור, וכך זה נמשך עד השעות הקטנות של הלילה. יש לי ילדה בת שנה ושלושה חודשים שמתעוררת מהרעש בבהלה, וזה למרות שהחלונות בבית סגורים. הקולות שבוקעים מכלי הרכב פשוט מרעדים אותם. הרבה ילדים בבניין מתעוררים מעוצמת הרעש ואפילו האזעקות של הרכבים הסמוכים מתחילות לפעול".
פנית לגורם כלשהו לטיפול בנושא?
"לא. עד שמישהו יבוא הם כבר לא יהיו שם. יש גם תחושה שלאחרונה הם מרעישים יותר כדי לעשות דווקא. יש פיקוח עירוני, שאני מניחה שמודע לתופעה, אז שיטפלו בזה. תציבו ניידת באזור בשעות האלו. לא הגיוני שיושבים בחיבוק ידיים ולא נעשה דבר".
"מישהו ייהרג יום אחד או לכל הפחות יתהפך עם הרכב", מוסיף תושב אחר ומדגיש: "הם עורכים מרוצים על בן גוריון, שם הם 'מרביצים' חופשי וגם בתוך השכונה הם צריכים להשמיע לכולם שיש להם אגזוזי לחץ בשביל הפוזה. חבר שלי שומע אותם מנווה אפק. זה ממש לא נעים להתעורר מרעש כזה, ולכן פניתי למשטרה בתקווה שיטפלו בנושא אולי באמצעות ניידת סמויה אבל לא קיבלתי עדכון".
מעיריית ראש העין נמסר בתגובה: "אגף הביטחון והפיקוח מגביר סיורים גם בימים אלה. הנושא יועבר לבחינה מול משטרת ישראל. בכל מקרה חשוד, יש לפנות למוקד העירוני 106 ו/או 100 למשטרה".
פורסם לראשונה: 07:58, 30.04.20