תפנית בעלילה סביב מסעדת "קומל טורטיה בר" ברחוב שבזי: ימים ספורים לאחר שמשרד הבריאות הוציא צו סגירה מנהלי למקום בעקבות ביקורת שנערכה בבית העסק, ביטל אותו בית משפט השלום בפתח תקוה. "נראה שבהתנהלות זו יש זלזול באזרח במקום לשרת את האזרח, וחבל שכך", תקף השופט נחום שטרנליכט את משרד הבריאות.
1 צפייה בגלריה
מסעדת המבורגרים
מסעדת המבורגרים
מסעדה
(צילום המחשה: shutterstock. למצולמים אין קשר לכתבה)
כזכור, את צו הסגירה שלחה בשבוע שעבר ד"ר אירנה וולוביק, רופאת נפת פתח תקוה, לבעל המסעדה, מתן רוזנברג, ובו ציינה כי בביקורת שנערכה בבית העסק ב- 13 לחודש נמצאו ליקויים חמורים, בהם: "מצב תברואה ירוד ביותר, במקררים אחסון משותף של מזון גולמי ומזון מוכן ובתהליך של כל סוגי המזון, באופן שאינו עומד בדרישות התקן ויוצר סיכון גבוה לזיהום צולב. מוצרי מזון שונים נמצאו מאוחסנים בטמפרטורה 33 מעלות צלזיוס...תשתית העסק אינה תואמת לדרישות התקן והתוכנית המאושרת".
וולוביק הוסיפה וכתבה לבעלים כי "בתאריך 17.7 נערך שימוע בנוכחותך. טיעוניך שהועלו על ידך בשימוע נמצאו לא מספקים וליקויים מהותיים לא טופלו...לאור האמור, מאחר ולא שוכנעתי שחלפה הסכנה לבריאות הציבור, והמצב בעסק ממשיך לסכן את בריאות הציבור באופן חמור אני מוציאה את צו ההפסקה המנהלי... על העסק להיות סגור ללא כל פעילות מרגע קבלת צו זה".
קראו גם:
אלא שרוזנברג בחר להגיב דרך בית המשפט והגיש בקשה בהולה לביטול הצו. בבקשה טען בין היתר עורך דינו של רוזנברג ערן ברנר, כי בעל המסעדה לא קיבל את דוח הליקויים שבגינו זומן לשימוע. בנוסף נטען כי ד"ר נועם סנדר, תברואן מוסמך, הציג תמונות ודוחות המאשרות תיקון ליקויים במקום.
במהלך הדיון שנערך בימים האחרונים בבית המשפט, ציינה עורכת הביקורת במסעדה כי לא נלקחו דגימות של מזון לבדיקה במעבדה וכן כי עד כה התקבלה פנייה אחת בלבד על תחלואה לאחר ביקור במסעדה.
לאחר ששמע את טענות הצדדים תקף השופט שטרנליכט את משרד הבריאות וציין כי: "כל העת פועל המבקש (רוזנברג) אל מול משרד הבריאות על מנת לקדם הטיפול בדרישות משרד הבריאות. אין גם מחלוקת שלא נמצא שום פריט מזון נגוע או מזוהם בחיידק כזה או אחר. כל שיש היא טענה יחידאית על תחלואה כלשהי, שלא הוכח שום קשר בינה ובין המסעדה של המבקש.
"אם אכן נכונה טענת משרד הבריאות בדבר הסכנה לשלם הציבור ובריאותו, קשה להבין כיצד ביום 13.7 התקיימה ביקורת, שבמהלכה לא נלקח שום פריט מזון לבדיקה על ידי משרד הבריאות, ורק ביום 17.7, ארבעה ימים לאחר מכן, הוצא הצו. אם מדובר בסכנה כה קשה, כיצד המתינו ארבעה ימים?! ...נכון שיש להקפיד על בריאות הציבור, אך זאת מתוך רצון לשרת את האזרח ולא לרדוף אותו".
לאחר מכן הורה השופט על ביטול הצו והטיל על משרד הבריאות את הוצאות שכר טרחת עורך הדין של רוזנברג בסך 5,000 שקלים.
תגובת בעלי הקומל בראש העין, מתן רוזנברג: "מאוד חבל לי שנאלצתי להגיע לבית המשפט כדי להוכיח את צדקתי, וחבל שנכפה עלי לעבור עוגמת נפש ופגיעה בשם הטוב ובמוניטין שבניתי לעסק לאורך השנים. לא סתם אומרים שטחנות הצדק טוחנות לאט. תודה רבה לכל מי שפרגן, תמך ועודד ולכל קהל הלקוחות המסור של קומל טורטיה בר. אנחנו פתוחים לקהל הרחב ונמשיך לעבוד עם אהבה רבה למקום ולכם".
כל העדכונים - חדשות ראש העין