לפי החלטת הממשלה, כיתות ח'-י"ב בערים אדומות, בהן יימצאו מעל 70 אחוז מחוסנים, יחלו את שנת הלימודים הקרובה בבית הספר, ואילו כיתות בהן שיעור המחוסנים יהיה נמוך יותר, יפתחו את השנה בזום.
מאחר וראש העין מוגדרת עיר אדומה הוחלט בעירייה לעודד התחסנות על ידי פרסום אחוז המתחסנים במוסדות החינוך העל יסודיים השונים בעיר, תחת הכותרת 'זום או כיתה', כשהכיתות בהן נמצאו פחות מ-70 אחוז מחוסנים סומנו באדום.
2 צפייה בגלריה
כיתה ריקה בית ספר
כיתה ריקה בית ספר
כיתה ריקה בית ספר
(המחשה: shutterstock )
קראו גם:
הצעד עורר סערה בקרב התושבים שחלקם ביקרו את התנהלות העירייה בחריפות.
"אני חושבת שכשהילדים יגדלו הם ירגישו בנפשם את נושא הבדיקות והחיסונים", אומרת תושבת העיר והוסיפה: "לעבור בכפייה חיסון ובדיקה בשביל לקבל חינוך חובה, שמגיע בכל מקרה על פי החוק, זה לא קיים במדינות אחרות. אין כאן שום עניין של מניעת תחלואה, זה שקר אחד גדול".
בשנה שעברה נחשפנו ללא מעט הדבקות במוסדות חינוך שהביאו לסגירתם.
"אבל הנה, יש הרבה מחוסנים ועדיין יש מאומתים. גם אם יעשו חיסון שלישי עדיין יהיו מאומתים. יש פה אינטרסים מסחריים מול חברת פייזר לדעתי".
במידה ואת צודקת, מדוע הטענה היא כלפי עיריית ראש העין? הרי אלה החלטות ממשלה.
"אני חושבת שלפלח את הנתונים ולהציג אותם זה מזעזע. לצבוע כיתה מסוימת או בית ספר מסוים גורם לריבים, לשנאה וללחץ חברתי. אני נחשפתי לילדים שמקללים נערה מהכיתה שלהם כי היא לא מתחסנת. חסר אסונות בחברה שצריך עוד אחד? למה לרשום את כמות המתחסנים בכל כיתה? למה הורים צריכים לחיות בחרדות? למה צריכים לקחת ילדים להתחסן בכפייה כדי שלא ילמדו בזום? זה דבר נורמלי?".
תושבת אחרת אף טוענת שהפרסום תורם לשיח מפלג, "יכול להיות שהמטרה העליונה הייתה לעודד אנשים להתחסן אבל לא ככה עושים את זה. מדובר במסמך פנימי שלא אמור לצאת", היא אומרת בכעס.
אז מה כן צריך לעשות לדעתך?
"העיר הפכה להיות כתומה ואדומה כבר לפני מספר שבועות, לא נוקטים בצעד כזה יומיים לפני תחילת השנה מבלי לנקוט בצעדים אחרים, קודם לכן. כדי למזער נזקים הם פועלים בדרך פילוג ושיסוי. בעירייה אין תכנון ואסטרטגיה, תמיד מגיעים לרגע אחרון ואז בוחרים באפשרות הרעה יותר כדי לכבות שריפות".
2 צפייה בגלריה
באיזה בתי ספר ילמדו בזום?
באיזה בתי ספר ילמדו בזום?
באיזה בתי ספר ילמדו בזום? הרשימה שעוררה סערה
(צילום מסך: עיריית ראש העין)
מנגד, יש מי שהביע תמיכה בפרסום שמות בתי הספר. "אני בעד חיסונים מי שלא מתחסן אני חושב שמוסרית הוא גם עלול לפגוע גם בסביבה שלו", מסביר תושב העיר ואב לתלמיד באחד התיכונים. "מי שמבין ביולוגיה יכול לדעת שככל שהווירוס מתפשט יותר, יש יותר וריאנטים ומוטציות. אז קודם כל החיסון הוא כדי לשמור על עצמי מפני מוטציות וגם על הסביבה".
מה דעתך על הטענה לפיה העירייה גורמת שיסוי ופילוג?
"מי שיוצר שיסוי ופילוג הם מתנגדי החיסונים שמפיצים מידע שגוי ונתונים לא נכונים. אני לא מחייב אף אחד להתחסן, וכל אחד שיעשה מה שהוא רוצה רק שידע שיש לכך השלכות. אני לא יודע כמה המידע של העירייה אכן יביא לעלייה בשיעור המתחסנים, אולי בקרב המתלבטים, אבל אלה שמתנגדים, שום דבר לא יעזור כדי לגרום להם להתחסן".
המחלוקות בין התושבים גלשו לרשתות החברתיות, והציתו אש שהובילה לעימות חריף בין תומכי ומתנגדי החיסונים. "אתם לא רוצים לחסן את ילדכם? בסדר גמור. אל תרשמו אותם לבית הספר, תישארו בבית, תלמדו אותם דרך הזום ודרך המורה הפרטית. אל תפריעו לכלל לחיות את חייהם", כתב אחד הגולשים ואחר הוסיף: "לכו להתחסן ותפסיקו לשבש לנו את החיים". מה שלא הפריע לגולש אחר לצייץ: "לא להאמין שהורים לילדים נותנים את זריקת הרעל הזו לילדים שלהם. לאיזה עולם משוגע אנחנו גדלים".
תגובת עיריית ראש העין: "אנו מתמודדים עם מגפת הקורונה ופועלים להורדת נתוני התחלואה בכלל ולקראת פתיחת שנת הלימודים בפרט. ראש העין עיר אדומה עם מספר חולים גבוה ולכן חשוב לנו לשקף את הנתונים להורים כדי לגייס אותם למשימה הלאומית מתוך ערבות הדדית, אחריות ומחוייבות של כולנו. הנתונים פורסמו בכדי לעודד התחסנות ולפתוח את שנת הלימודים בכיתות ולא בזום. בערבות הדדית וסולידריות ננצח את הקורונה".
לעדכונים - חדשות ראש העין