"לא תמיד הייתי משתמש בשני השמות, שיר דוד, אלא רק שיר. אבל החלטתי לא לוותר על ה'דוד', שהוא דוד המלך ומסמל הרבה מהמוזיקה שלי", כך מספר השבוע שיר דוד גדסי (24) מאלעד. אז כן, הוא קרוי גם על שמו של המלך הכי מוזיקלי בתנ"ך, דבר שמסמל בעיניו את החיבור גם לערכיו התורניים.
2 צפייה בגלריה
גדסי. "להמשיך להוציא שירים שייגעו באנשים, להופיע ולאהוב את מה שאני עושה"
גדסי. "להמשיך להוציא שירים שייגעו באנשים, להופיע ולאהוב את מה שאני עושה"
גדסי. "להמשיך להוציא שירים שייגעו באנשים, להופיע ולאהוב את מה שאני עושה"
(צילום: רועי ברקוביץ)
ואם שם המשפחה שלו נשמע לכם מוכר, אתם לא טועים. אביו, יאיר גדסי, מוזיקאי בפני עצמו, הוא אחיו של הזמר אבנר גדסי ("הגברים בוכים בלילה", "נפרדנו כך" ולהיטים רבים נוספים). עכשיו כשהתמקצע בתחום הוא מספר על החוויה ב"כוכב הבא" לפני חמש שנים, הקשר עם הדוד המפורסם, החיבור לדודו טסה והחלומות לעתיד.

אני לדודי

"נולדתי בשכונת התקווה בתל אביב", הוא מספר. "ההורים חזרו בתשובה ועברו לאלעד, שזו עיר עם הוויה יותר דתית. כשהייתי בן 8 כבר הופעתי עם אבא, כך שהעולם הזה מוכר לי היטב. למדתי בישיבה תיכונית ברעננה, ושם באמת נכנסתי למוזיקה באופן רציני. בצבא שירתתי במחזור הראשון של הלהקה הצבאית של גדוד 'נצח יהודה' המיועד לחרדים".
נתחיל ממשהו פחות נעים - הפיגוע הרצחני בעיר. איך האווירה באלעד?
"חבר מהקהילה שלנו נפגע, יונתן חבקוק ז"ל. זו אבידה גדולה, היה לי קשר טוב איתו. ברוך ה' הפיגוע לא השפיע עליי ברמה דיכאונית, אלא דווקא ברמה של התחזקות".
קראו עוד>>
הוא מדבר איתנו מחדרו בבית, שכולל תוף מרים, גיטרה, שלושה מסכים, מיקרופון ורמקולים. "זה לא סתם חדר", הוא מסביר, "אלא גם אולפן. כאן אני כותב, יוצר ומעלה סקיצות. את השירים הראשונים והבוסריים שלי אני ממשיך לפתח עם דודו טסה באולפן".
היית בגיל 19 ב"כוכב הבא". איך אתה מסכם את החוויה?
"האמת שלא תכננתי ללכת לתכנית. פנו אליי בפייסבוק, מלהק או מלהקת, כיוון שהייתי קצת מוכר בתחום. זה הרגיש לי מגניב ואמרתי 'יאללה, נעשה את זה'. בדיעבד הבנתי שיותר טוב לבוא לתכניות האלו כשאתה יודע בדיוק מה קורה איתך ופחות על תקן זרימה.
"אבל הלך לי די טוב. אני מאמין שאם הייתי מגיע בוגר יותר, הייתי יודע לנצל יותר טוב את הפלטפורמה כקרש קפיצה לעולם התעשייה".
2 צפייה בגלריה
אבנר גדסי
אבנר גדסי
אבנר גדסי
(צילום: טל שחר)
גדסי, מבחינתו, חי את החלום. הוא הספיק לשחרר מספר שירים לאוויר העולם ועובד על הבאים. בקרוב הוא יופיע בפסטיבל הפיוט לצד אמנים נחשבים כמו מארק אליהו, יובל דיין, עמיר בניון, אביב אלוש, שוטי הנבואה ועוד. "אני לא הולך לישון וחולם על קיסריה", הוא מבהיר. "אני פשוט חי את מה שאני עושה ושמח מזה".
מוזיקה אצלכם במשפחה זה משהו גנטי. אי־אפשר להתעלם מזה שאתה אחיין של אבנר גדסי.
"אבנר הוא קודם כל אדם צנוע ומדהים, אחד מאבני היסוד של המוזיקה בארץ. יש לנו קשר טוב והוא יודע לפרגן. אני פחות מתייעץ איתו או עם אנשים באופן כללי, אלא מתייעץ עם ה' הרבה. כשאני מתייעץ עם אנשים זה על דברים אחרים כמו זוגיות".

"סוג של שליחות"

הוא מגדיר את המזיקה שלו כ"ישראלית" וכותב עם הגיטרה ("שזה הכי ישראלי שיש") בשילוב עם עוד. "התוצאה היא מיקס מיוחד", הוא אומר. "אני גם שומע מוזיקה חסידית אשכנזית, מעין תערובת שמייצרת משהו חדש כל פעם".
לאחרונה חיממת הופעה גדולה של אלון עדר. איך היה?
"אלון הוא חבר יקר, אני מאוד אוהב את המוזיקה שלו. היה מרגש מאוד. הכרנו דרך חברים משותפים, הוא בא אליי הרבה פעמים הביתה, ישבנו יחד בכיף והוא הציע לי לחמם אותו בבארבי. אמרתי 'כן, בשמחה'".
והוצאת גם שיר חדש עם עטר מיינר בשם "עולה".
"עטר הוא חבר יקר ומוזיקאי אדיר. הכרנו במקרה בפייסבוק. קבענו להיפגש ובאותו יום שהוא בא אליי הביתה היינו בחפלה יחד והיה חיבור טוב. התחלנו לעשות דברים באולפן, גם עם יסמין מועלם. הלחנו יחד שיר שנקרא 'סיבה לאהוב' ואז הגיע השיר 'עולה'.
"נסענו ליער עמוקה ועשינו שם לייב, בלילה, בקור. זה השתלם. עד היום אני מקבל תגובות יפות מאוד על זה".
כמו שהבנתם הוא עושה חפלות עם אמנים בבית ונהנה משיתופי הפעולה. הוא גם לא מחפש בכוח להיות מיוחד, זה פשוט בא לו בטבעיות. וכן, המפיק שלו הוא לא אחר מאשר דודו טסה.
איך נוצר החיבור ביניכם?
"אח שלי ראה אותו ברחוב ודודו אמר לו: 'אתה אח של שיר, שמעתי עליו, אני צריך לפגוש אותו'. נפגשנו ממש באורח נס ועשינו יחד שיר שנקרא 'אור בלילה'. זה התגלגל ואני עובד עם המנהל שלו".
אז אתה אומר שהכל התגלגל לך מלמעלה?
"ברוך ה', כן. לא בצורה מקרית. אני כבר הרבה זמן עובד, מפתח קשרים ועושה דברים. זה לא נוחת עליך משמים, צריך להיות במקומות הנכונים בשביל לקבל את המתנות האלה".
תן לי במשפט מה המשמעות עבורך להיות מוזיקאי.
"להיות במקום הטבעי שלי. אני כל הזמן מרגיש זכות שנבחרתי להגיד משהו, ממש סוג של שליחות".
מה השאיפות שלך כמוזיקאי?
"להמשיך להוציא שירים שייגעו באנשים, להופיע ולאהוב את מה שאני עושה. בעוד עשר שנים מהיום אני רואה את עצמי מנגן ושר בבית המקדש יחד עם כל עם ישראל".
לעדכונים: חדשות ראש העין