בעקבות עיצום כספי שהטיל המשרד להגנת הסביבה על תחנת מעבר פיראטית בכפר קאסם בשם בהא בדיר, בסכום כולל של 366,720 שקל, הגישו בעלי התחנה עתירה לבית המשפט בבקשה לבטל את העיצום.
1 צפייה בגלריה
(צילום: המשרד להגנת הסביבה)
כבוד השופט עודד שחם מבית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את עמדת המשרד להגנת הסביבה במלואה וסירב לבקשת העותרים להפחתת העיצום או לפריסתו. השופט הבהיר בדיון, כי ההפרות חמורות, גורמות לזיהום אוויר, וכי העיצום הוטל על בסיס משפטי מבוסס ומנומק היטב.
את התיק ניהלו עו"ד זוהר שקלים מהמשרד להגנת הסביבה ועו"ד מיטל פוגל מפרקליטות מחוז ירושלים.
העיצום הוטל כחלק ממבצע "קשת בענן" של המשרד להגנת הסביבה לאיתור שרפות פסולת באזור השרון. המבצע נערך בעקבות תלונות רבות ומתמשכות של תושבים רבים אשר התלוננו בפני המשרד וגורמי אכיפה נוספים על מטרדי ריח מהאזור.
במהלך הפעילות הממוקדת של המשרד ומפקחי המשטרה הירוקה, נצפה במספר מועדים עשן מיתמר לגובה רב וריח חזק של פסולת ופלסטיק שרוף מאתר באזור תעשייה לא מוסדר בכפר קאסם. מקורו היה בתחנת מעבר לא חוקית לפסולת בניין, בהא בדיר מכפר קאסם, שבשטחה נצפו כמויות גדולות של ערימות פסולת המוערכות באלפי משאיות.
נוכח ריבוי העבירות שנצפו, המשטרה הירוקה בעיצומה של חקירה פלילית, ועם סיומה תיבחן האפשרות להגשת כתב אישום כנגד המעורבים.
בנוסף, המשרד להגנת הסביבה ביצע הליך אכיפה מנהלית, שכלל שימוע ובסיומו הטיל גדעון מזור, מנהל מחוז מרכז, עיצום כספי בסך 366,720 שקל על תחנת המעבר, לפי העילות הקבועות בחוק.
יצויין כי שריפות הפסולת בכפר קאסם והסביבה גורמות למפגעי ריח רבים בראש העין.
מהמשרד להגנת הסביבה נמסר: "נמשיך באכיפה אינטנסיבית וישתמש בכל אמצעי האכיפה העומדים ברשותו כדי לשמור על הציבור והסביבה, ולמנוע מפגעים מזהמים".