טענות מצד תושבים על הספריה העירונית שברחוב צה"ל בראש העין: מחסור בספרים לגיל הרך כשגם אלו שקיימים קרועים או מקושקשים, מחסור במקומות ישיבה, וגם נראות הספרייה אינה מעודדת ילדים לחזור אליה.
"בתקופה שאנשים מדברים על כך שצריך להפחית את שעות המסך של הילדים, לא יתכן שלעומת ספריות אחרות באזור, כך תראה הספריה לגילי 0-6 שזה הגילים שהכי אוהבים ספרים", אומרת בתסכול אביטל ראובני תושבת העיר, שהגיעה למקום עם שני ילדיה הקטנים בשבוע שעבר.
2 צפייה בגלריה
ספריית ראש העין | צילום: מתן דויטש
ספריית ראש העין | צילום: מתן דויטש
ספריית ראש העין | צילום: מתן דויטש
האם אומרת: "אפשר להתווכח על איכות הספרים לגיל הרך אבל יש אלפי ספרים. נכנסתי לספריה, הסתכלתי על הסטנד של הספרים לגיל הרך ולא היה כלום. יש שתי כונניות לא גדולות במיוחד, כשהם חצי ריקות.
"הוצאנו 9 ספרים, ו- 8 מתוכם היו קרועים או מקושקשים. אני מבינה שמדובר בספרי ילדים שנוטים לקשקש לפעמים, אבל תאר לך מה זה לקחת ספר הביתה, להתחיל לקרוא אותו לילד, ופתאום שהוא בשיא ההתלהבות לגלות שהספר קרוע. זה נורא מבאס. לא מדובר בספר 'החטא ועונשו', מדובר בספרים עם 15-20 דפים. לפני שהספרנית מחזירה למקום , היא יכולה לדפדף ולבדוק שאין דפים קרועים, ולא להחזיר אותם כך למדף".
"כולם יגידו 'לכי תקני ספרים, יש 4 ב-100' ומבצעים כאלו ואחרים אבל זה לא דבר. זה ללכת לספריה, לבחור ספרים, לעיין בהם, לא משנה אם ניקח את הספר או לא. הילדים רואים בספריה כחוויה . מחכים לשבת ולדפדף בספרים שונים ולבחור מה הם רוצים לקחת הביתה. זה תהליך שלם שמבחינת ילדים זה עולם ומלואו".
2 צפייה בגלריה
ספריית ראש העין | צילום: מתן דויטש
ספריית ראש העין | צילום: מתן דויטש
ספריית ראש העין | צילום: מתן דויטש
עוד מוסיפה האם כי "אין שום מקום שאפשר לשבת עם הילדים בנחת ובאמת לקרוא. יש שם כמה כריות מפלסטיק שאינם בטיחותיות כי הילד שלי נפל מהן. הן לא מזמינות, הקירות לא צבועים, ואפילו שטיח קטן לא נמצא. אין שום דבר שיגרום לבת שלי לרצות לחזור לשם. עברתי לפה מגבעתיים. כל עוד הדברים קשורים אליי ולבעלי, זה בסדר, נתמודד.זו הייתה בחירה שלי ואני אתמודד איתה. אבל הילדים לא אשמים שאמא שלהם בחרה לגור בראש העין" .
פנית לעירייה בנושא?
"מתוקף היכרותי עם העירייה אני יודעת שאין כמו פוסט בפייסבוק כדי להזיז דברים. לכן לא פניתי אליהם גם. איתם אני מדברת רק בפייסבוק כי זה המקום היחידי שאני מקבלת מענה בו. עד עכשיו התלוננו על דברים שקשורים לשכונה ואז אומרים שזו שכונה בבנייה ולוקח זמן. אוקיי. הספריה העירונית לא קשורה לשכונה החדשה. זה לא אזור בבנייה".
מהעירייה טרם התקבלה תגובה.